Doctorat în antropologie și schimbări sociale
California Institute of Integral Studies
Informatie cheie
Locația campusului
San Francisco, Statele Unite ale Americii
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
Învățământ la Distanță
Durata
4 - 7 years
Ritm
La zi, Part time
Taxe de școlarizare
Contactează şcoala
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Contactează şcoala
Burse de studiu
Explorați oportunitățile de burse pentru a vă ajuta să vă finanțați studiile
Introducere
Activism. Cercetare. Schimbare sociala.
Antropologia și schimbările sociale este un departament mic și inovator pentru absolvenți, cu accent special pe bursele activiste, cercetarea militantă și schimbările sociale. Abordarea noastră unică a metodologiei de cercetare etnografică dizolvă barierele tradiționale dintre cercetare și activism politic, între insideri și persoane din afară și între cercetători și protagoniști. Etnografia este un instrument pentru „crearea condițiilor pe care le descriem”. Ne angajăm în procesul de co-cercetare pentru a explora alternativele și posibilitățile existente de schimbare socială.
Alături de facultatea talentată, dr. elevii învață cum să aplice practica acțiunii directe la procesul de cercetare. Ne-am propus să creăm condițiile pe care le descriem atunci când cercetarea noastră începe să întruchipeze valorile lumii pe care vrem să o creăm.
Despre program
Într-un anumit sens, suntem un departament de studii post-capitaliste. Cu toate acestea, nu dorim să ne referim la unele utopii visate și nici la o explorare speculativă a scenariilor futuriste. În timp ce suntem de acord cu Lewis Mumford cu privire la „importanța construirii castelelor pe cer”, vedem ca o necesitate și mai urgentă de a studia politica alternativelor din aici și acum: necesitatea de a se angaja cu utopii concrete care sunt deja construite, și să înțeleagă alte lumi care sunt deja posibile.
Împreună cu activiștii din diferite părți ale lumii credem că „o altă lume este posibilă”. Ni se amintește, rolul noilor mișcări sociale nu este de a cuceri lumea, ci de a o face din nou. Care este, deci, rolul și responsabilitatea antropologiei și a altor științe sociale? Într-o lume plină de atâtea crize, puține lucruri par a fi mai relevante decât cercetarea sistematică a cunoștințelor și practicilor contrahegemonice. Oamenii de știință sociali ar trebui să lase pesimismul pentru vremuri mai bune. Antropologia, în special, este bine echipată pentru a participa la sarcina „nowtopiană” de a construi cunoștințe științifice sociale care privesc dincolo de capitalism, ierarhie și dezastru ecologic.
Practica și tehnica cercetării activiste oferă un model important al științei sociale prefigurative. După cum a remarcat recent un antropolog contemporan, prieten al programului nostru, atunci când „efectuăm o etnografie, observăm ceea ce fac oamenii și apoi încearcă să tachineze logica ascunsă simbolică, morală sau pragmatică care stă la baza acțiunilor lor; pentru a ajunge la felul în care obiceiurile și acțiunile oamenilor au sens în moduri în care nu sunt ei înșiși complet conștienți. "
Le cerem elevilor noștri să facă exact acest lucru: să se uite la cei care creează alternative viabile, să încerce să-și dea seama care ar putea fi implicațiile mai mari ale a ceea ce fac deja și apoi să ofere aceste idei înapoi, nu ca rețete, ci ca contribuții, posibilități - ca daruri.
Acest program oferă spațiul și posibilitatea de a se angaja cu multe tradiții de știință radicală și științe sociale emancipatoare. Credem că antropologii ar trebui să analizeze, să discute și să exploreze posibilul; că ar trebui să cerceteze instituții alternative; că trebuie să reflecte și să dezbată colectiv dilemele cercetării activiste. Efortul colectiv de înțelegere a „utopiilor concrete” ia forma unui studiu analitic și etnografic al alternativelor istorice reale în prezent. La rândul său, acest lucru necesită un angajament serios cu mișcările sociale implicate în producerea de alternative. Se așteaptă ca elevii să aibă o excelentă cunoaștere a istoriei, dezbaterilor și perspectivelor mișcărilor sociale contemporane. Aceste mișcări există în contextul istoric, social și epistemologic al colonizării, dezvoltării și globalizării. După cum ne amintesc contribuitorii la o carte recentă, mai mult de unul din șase oameni trăiesc acum în mahalale, peste un miliard într-o lume cu creștere fără locuri de muncă sau fără creștere. Soluțiile oferite de științele sociale principale sunt adesea sursa problemei, iar studenții noștri sunt de așteptat să înțeleagă bine procesele istorice legate de colonizare, dezvoltare și modernitate liberală.
Programul de doctorat este distinctiv pentru concentrarea sa pe utopii concrete. Care sunt unele dintre ele? Cooperative muncitoare în Oakland, centre sociale în Italia, sisteme autonome de justiție în Guerrero, grădini comunitare din Detroit, au ocupat fabrici autogestionate în Argentina, „bun guvern” al zapatistilor, buenvivir (viață bună) și plurinaționalism în Bolivia, democrație participativă în Kerala, economia solidară a Mondragon, economia participativă la Winnipeg, pedagogia blocului în comunitățile afro-americane, ecologismul alternativ în regiunile fluviale afro-columbiene, pluralismul juridic, autonomia migrației, practicile medicale marginalizate în Asia de Sud, unionismul solidar în New York City, agricultura comunală în Malawi, democrația locuitorilor de cabane în Africa de Sud, Copwatch în LA, biodiversitatea în Brazilia, justiția restaurativă în Ohio, cunoștințele comune și globalizarea, mass-media independente și sistemele alimentare autonome în Japonia, sunt doar câteva dintre exemplele a culturilor prefigurative. Sunt atât de multe altele, iar una dintre responsabilitățile elevilor noștri este de a le descoperi.
Programul este distinctiv prin accentul pus pe:
- Cercetarea activistă a utopiilor concrete
- Mișcări sociale globale și comori revoluționare pierdute
- Probleme de colonialism, globalizare, dezvoltare
- Perspective teoretice anarhiste, marxiste și feministe
- Ecologie politică
- Integrarea activismului și a burselor: dezvoltarea abilităților de cercetare în cercetarea activistă, traducerea interculturală și gândirea emancipatoare
Multe clase includ o componentă de cercetare, iar teza de doctorat se bazează pe cercetări activiste. Cadrele de cercetare activistă includ abordări de cercetare participativă și colaborativă, precum și tehnici și strategii de cercetare mai recente asociate cu cercetarea militantă, istoria orală și abordările de co-cercetare.
Abordarea noastră către antropologie
Programul Antropologie și Schimbări Sociale este cel mai bine descris ca cercetare activistă a utopiilor concrete. Credem că o bună antropologie începe și se termină în domeniu. Antropologia și schimbarea socială este o parte a mișcării mai largi care încearcă să readucă etnografia în prim-planul antropologiei. Împreună cu contribuitorii la proiectele de cărți Insurgent Encounters, Imagination Constituent și Engaging Contradictions, suntem interesați de potențialul teoretic al etnografiei activiste. Suntem interesați în special de cercetarea activistă a utopiilor reale sau concrete, a posibilelor alternative la lumea capitalist-colonială în care trăim. Atât în calitate de cercetători, cât și de activiști, ne interesează mai puțin „critica nemiloasă a tot ceea ce există” și mai mult „ teorie prefigurativă care întruchipează, chiar în organizarea sa, tipul de bursă pe care o susținem. Revenirea la conceptele critice pe care le aducem de pe teren și returnarea acestor concepte înapoi oamenilor cu care facem cercetări, într-un mod de dar, este ceea ce ne face atât activiști, cât și antropologi.
Abordare distinctivă a metodologiei
În programul nostru postuniversitar, acordăm o atenție specială cercetării și a ceea ce numim cercetare activistă. Abordarea noastră metodologică se bazează pe investigarea diferitelor modele și strategii de cercetare asociate cu cercetarea activistă sau militantă. Subliniem co-cercetarea și acțiunea directă, orizontalitatea și autoactivitatea, văzute ca ingrediente esențiale ale producției de cunoștințe colaborative. Cercetarea activistă, abordarea noastră distinctă a investigației, încearcă să combine interesul cercetării în etnografia militantă, deriva, cartografierea, co-cercetarea, cercetarea lucrătorilor și istoria orală radicală cu observarea participativă colaborativă și implicată. În acest joc experimental cu diferite forme de cercetare colaborativă angajată politic, ne străduim să construim un model distinct de cercetare activistă. Al doilea element al abordării noastre este interesul nostru activ pentru alte moduri de organizare a societății și a vieții, în utopii alternative, dar reale și concrete.
Abordarea participativă a învățării
Programul postuniversitar în antropologie și schimbări sociale reunește cercetători și activiști angajați nu în predare, ci în co-învățare. Abordarea noastră de co-învățare este inspirată de o lungă și frumoasă istorie a educației dezvoltată în universități populare, școli moderne, universități din pământ și fără ziduri și școli gratuite. Ne găsim în tradiția și moștenirea unor educatori precum Leon Tolstoi, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks și Paulo Freire. Suntem încântați să învățăm din experiențele educaționale anterioare din zona golfului: școlile comunitare Black Panther, Școala de eliberare San Francisco, New College of California și Berkeley Free School - acestea sunt doar câteva dintre tradițiile interesante care inspiră viziunea noastră educațională. Concepem clasa ca un spațiu convivial de facilitare și consultare, de procese interactive și orizontale de schimb și producție de cunoștințe.
Abordare convențională a cunoașterii comunicării
Oferim mai multe forme de convivia sau spații conviviale de comunicare a cunoașterii:
- Insight / Incite: evenimentul nostru lunar de cinema participativ, în colaborare cu Sherman Street Cinema.
- Laborator politic: desfășurat o dată în fiecare semestru ca o întâlnire convivială de un sfârșit de săptămână a savanților locali sau internaționali care lucrează la un anumit proiect, studenți și participanți selectați din comunitatea locală. Împreună se gândesc colectiv la o anumită idee, carte, concept sau proiect.
- Clasa autonomă: o clasă experimentală creată în mod convivial de doctorat. studenții, o clasă în care lumea este răsturnată, studenții devin profesori, profesorii devin studenți și toți studenții absolvenți proiectează autonom o clasă pe care o predau și se autogestionează pe parcursul unui semestru.
- Atelier de gherilă: un spațiu eveniment improvizat în care studenții, facultățile sau studenții și facultățile prezintă lucrările lor actuale. Aceasta include lucrări care vor fi prezentate la diferite conferințe, rapoarte despre evenimente academice sau activiste și dialoguri relevante pentru antropologie, justiție socială și teorie critică.
- Dialoguri și interogări: în loc să interogăm oameni, în această convivie publică, coordonată de Sasha Lilley, interogăm idei. Aceasta ia forma unei conversații bilunare între jurnaliști activiști și organizatori proeminenți și intelectuali activiști.
- Nomadic Cafe: unde avem discuții nomade despre spații, locuri și non-spații.
Evenimente, ateliere, grupuri de lucru de cercetare și cercetători invitați
Programul găzduiește în mod regulat prelegeri, conferințe și ateliere de lucru cu privire la o varietate de probleme de justiție socială care reunesc cercetători, activiști și artiști, atât locali, cât și internaționali. Un laborator politic de o zi despre trecuturile radicale, Radical Futures a combinat experiența intelectuală și politică a teoreticienilor și activiștilor mișcării sociale Selma James, Peter Linenbaugh, Andayie, George Katziaficas, Ruth Reitan și Scott Crow.
Feminista aimara din Bolivia, Julieta Paredes, a susținut un atelier de prezentare a „feminismului comunitar”. Împotriva producătorului de cereale, Sasha Lilley l-a intervievat pe Iain Boal în cartea sa despre comunele din nordul Californiei. Silvia Federici și Selma James au susținut prelegeri și au organizat un laborator politic, în jurul problemei Muncii reproductive și a Comunelor. Antropologul anarhist David Graeber a susținut o prelegere-cheie despre primii 5000 de ani de datorii. Arturo Escobar a prezentat despre antropologie și post-capitalism.
Învățații activiști vizitați includ John Holloway, Jason W. Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine și Havin Guneser. Co-sponsorizăm evenimente precum conferințele American Indian Movement West, Howard Zinn Bookfair, The Western Workers Labour Heritage Festival, World-Ecology Research Network Conferințe anuale, Anarchist Studies Conferences, Revolutionary Organizing Against Racism Conference și Institute for Social Ecology summer school . Programul de antropologie și schimbări sociale are acum propria sa amprentă de carte - Kairos - cu editorii PM Press.
Admitere
Curriculum
Cursurile online sunt prezentate în module săptămânale care includ lecturi, forumuri de discuții și instrucțiuni video sincrone și asincrone.
În fiecare semestru, se organizează, de asemenea, o săptămână intensivă în campus, pentru a stimula dezvoltarea comunității, în același timp cu acumularea de unități. Pe parcursul săptămânii, veți avea o experiență inspirată care include exerciții de lucru pe teren, cursuri în persoană bazate pe abilități, participarea la discuții publice și proiecții de filme și alte sesiuni de colaborare.
Galerie
Despre Școală
Întrebări
Cursuri similare
Doctor în filozofie în sociologie și antropologie socială
- Vienna, Austria
PhD Sociology
- Pretoria, Africa de Sud
Doctor de Științe Sociale
- Victoria, Canada