Doctor în Studii de Gen Interdisciplinare (Interuniversitar)

Generalități

Programul de descriere

În prezent, sexul este un domeniu de inovare în domeniul științei și tehnologiei. Doctoratul în Studii interdisciplinare de gen constituie un nou pariu în panorama universității spaniole, deoarece nu are precedente în universitatea spaniolă. Este o propunere care răspunde și răspunde cererii generate de politica științifică dezvoltată de mai mult de un deceniu de Uniunea Europeană și de legislația spaniolă care impune, urgent și urgent, o formare adecvată în cea mai mare măsură nivel academic ridicat. Este un doctorat interuniversitar în care, în afară de Universidad de La Laguna , Universitatea din Alicante, Universitatea din Alcalá, Universitatea din Insulele Baleare, Universitatea din Huelva, Universitatea Jaume I din Castellón, Universitatea Rey Juan Carlos și Universitatea Autonomă din Madrid, care este Universitatea care coordonează Programul de Doctorat.

Cele mai recente cercetări au arătat cum în multe domenii ale cunoașterii științifice, de umaniste la medicina, la științe sociale și inginerie, variabilele de sex și de gen sunt insuficient luate în considerare. Perviven stereotipuri și prejudecăți în cercetare și evoluțiile tehnologice, de multe ori construite ca un standard universal, care sunt realitățile, experiențele și așteptările unui grup de oameni, majoritatea bărbați, cea mai mare parte de culoare alba si de un anumit nivel economic, și Ei au considerat ca abateri de la norma realitățile altora. Știința, ca orice alt domeniu de activitate umană nu este lipsit de condițiile culturale și sociale ale timpului său. stereotipurile de gen, și evaluarea socială inferioară, care sunt supuse femeile adesea se muta într-o analiză stereotip și mai puțin a realităților lor specifice, fie sociale sau biologice, în cercetarea ordine.

În ultimele decenii, studiile de gen au ajutat să descopere și să învețe domenii ale realității până acum neexplorate și, de asemenea, reducerea distorsiunilor și a erorilor în concepte și teorii. În unele cazuri, în special în domeniul științelor sociale și umaniste, acestea au contribuit la reformulări semnificative ale fundațiilor disciplinare ale unor domenii ale cunoașterii. În alte domenii există încă multe de făcut și pentru a merge mai departe, este necesar să se promoveze o centrare fertil între studiile de gen și alte domenii ale cunoașterii. Sexul este, prin urmare, un domeniu clar de inovare în domeniul științei și tehnologiei.

În urma semnării Tratatului de la Amsterdam în 1959, care a stabilit egalitatea între bărbați și femei, ca o sarcină specifică a Comunității Europene și ca obiectiv orizontal care afectează toate sarcinile comunitare, Comisia Europeană formalizate angajamentul față de egalitatea de avansarea cercetării de gen (Comisia Europeană (1999), femeile și știința:. mobilizarea femeilor pentru a îmbogăți comunicarea europeană de cercetare din partea Comisiei Europene, Bruxelles). De aici, Uniunea Europeană a devenit o prioritate introducerea de gen în conținutul anchetei, în versiunea sa dublă, pe de o parte, abordează realitățile ambelor femei și bărbați și, în al doilea rând, să promoveze și să ia în considerare de cercetare specifice de gen pentru a umple lacunele de cunoștințe. Și V și VI din Programele-cadru de cercetare UE a introdus o perspectivă de gen. Și cu aceste aceleași obiective, Comisia Europeană a inclus în al șaselea program-cadru o cerință pentru analiza de gen este avută în vedere ca o variabilă, comparabilă cu oricare alta, a cărei relevanță ar trebui să fie luate în considerare. instituții de cercetare importante din SUA, Scandinavia și alte țări europene, precum Austria, și, de asemenea, necesită luarea în considerare sistematică a variabilelor de gen și sex în proiectele pe care le finanțează. Națiunilor Unite, în acordul său cu privire la știință și tehnologie adoptată în martie 2011, menționează, de asemenea, necesitatea de a încorpora analiza de gen în cercetarea științifică. decizia

adoptat de-al șaptelea program-cadru de cercetare al Uniunii Europene prevede că integrarea egalității de gen și dimensiunea de gen ar trebui să fie abordată în toate domeniile de cercetare (Decizia nr 1982/2006 / Cede 18.12.1986, IJ L412 30/12 / 2006.p.1). Și aceeași declarație a fost extins în programul actual Orizont 2020, care are în vedere o categorie de gen analitică încrucișată la toate program de cercetare.

În țara noastră includerea și promovarea în cadrul programelor de formare de politică științei universitare și, de cercetare și de predare a egalității de gen transversal este prezent în legislația noastră cea mai recentă: Legea organică 1/2004 privind măsurile de protecție împotriva cuprinzătoare violență de gen, Legea 3/2007 privind egalitatea efectivă de femei și bărbați, RD 1393/2007 privind gestionarea învățământului universitar și statele LOMLOU (Legea organică 4/2007). De asemenea, Planul Strategic pentru Egalitatea de Șanse 2008/2011, care au avut loc în 12 domenii prioritare de acțiune a subliniat, de asemenea, posibilitatea de programe universitare de gen, în conformitate cu reglementările naționale și ale UE. În acest sens, este deosebit de important Axa 4 (inovare), care se referă la integrarea dimensiunii (abordare integrată), îmbunătățirea cunoștințelor, rolul femeilor și feminizarea științei și tehnologiei. Aspecte spaniole, publicat de către Unitatea Femei și Știință al Ministerului Științei și Inovării în 2011.

Legea de Știință și Tehnologie spaniol a aprobat recent include un important articol pe aceste comunități, influențând și cerințele naționale, „strategia spaniolă pentru știință și tehnologie și Planul de stat al cercetării științifice și tehnice va promova integrarea de gen ca o cercetare și tehnologie categorie transversală, astfel încât relevanța sa este luată în considerare în toate aspectele procesului de definirea priorităților de cercetare, probleme de cercetare, cadru teoretic explicativ, metode de colectare, și interpretarea datelor, concluzii, aplicații și dezvoltarea tehnologică, precum și propuneri pentru studii viitoare. " Ca răspuns la aceste cerințe ale legislației europene și spaniolă în vigoare programul național de identitate i încorporează din 2008 un manager precizează că răspunsul la acronimul EMF articulat transversal pe toate domeniile de cunoștințe specifice, cercetarea de sex .

Actuala propunere de doctorat în Studii de Gen Interdisciplinare ar răspunde atunci și satisface cererea generată de această politică științifică urmărit de peste un deceniu de Uniunea Europeană și legea spaniolă, care necesită necesară și urgentă de formare dreptul la cel mai înalt nivel academic. Numai o astfel de formare concentrat de cercetare, de preferință, să fie în măsură să furnizeze analize științifice de specialitate necesare pentru consolidarea politicilor științifice și de cercetare menționate.

În acest sens, prezenta propunere doctorat în Studii de Gen Interdisciplinare este, pe de o parte, un pariu absolut nou pe scena universitară spaniolă, iar cealaltă, o necesitate care rezultă dintr-o cerere de formare de lungă experiență. Este roman, deoarece este fără precedent în universitatea spaniolă (în arena internațională există inițiative similare numai în Statele Unite ale Americii și Italia); Prin urmare, ar răspunde la o cerere, fără nici o acoperire academică în acest moment, care ar sprijini interesul strategic al acestei universități și centre de doctorat participante. Dar, pe de altă parte, de asemenea, satisface o cerere formativ și susținut în mare parte de renume de cercetare și institute de carieră didactică, seminarii și grupuri de cercetare pe care le susțin, unele dintre ele cu mai mult de 25 de ani de existență, și până la această în prezent numai el a găsit un canal prin alte doctorate incadrate in domenii specifice (de drept, istorie, literatură, etc., poate fi un exemplu în acest sens, în tezele prezentate în ultimii ani pe probleme de gen), dar lipsit până în prezent o disciplină spațiu în sine. În acest sens, valoarea esențială a minciunii de securitate în posibilitatea de a crea propriul lor spațiu, până în momentul inexistent, pentru unele studii, deoarece anii optzeci ai secolului trecut a fost pentru prima dată în sine, reafirmarea cursurile de gradul de predare curriculare și note, și mai târziu în programe postuniversitare de masterat și adaptate la spațiul învățământului superior european, prezent într-o majoritate semnificativă a participanților la universitățile programului actual, care necesită deja propriul lor spațiu în doctorat, după cum reiese din abundent lectură și de apărare a tezei pe probleme de gen a avut loc în ultimii ani în diferite departamente și institute universitare spaniole, din care o scurtă descriere (numai până la 10) este prevăzută în acest document. De la mijlocul anilor '80 cercetarea și predarea pe probleme de gen a fost unul dintre punctele cheie de interes strategic al universităților, cum ar fi Universitatea Autonomă din Madrid, Jaume I Castellón, Universitatea din Alicante Huelva, și Insulele Baleare. El a fost, de asemenea, încă de la începuturile sale în universitățile participante cel mai tânăr ca Juan Carlos Universitatea Rey din Madrid. In toate echipele importante de cercetare (Vid. Resurse Umane) stau la baza calitatea și oportunitatea acestui program de doctorat.

În acest sens, unul dintre principalele puncte forte ale acestui program este de natura sa interdisciplinară. De fapt, deși în antetul acestui document, din cauza limitărilor tehnice ale aplicației informatice, enumerate doar o singură opțiune coduri tematice ISCED, programul de doctorat în Studii de Gen Interdisciplinare acoperă subiecte legate de științele sociale, juridice, umane și sănătate (a se vedea linii și echipe de cercetare). Acest caracter interdisciplinar nu este o alegere capricios, dar răspunde la faptul că obiectivele programului de doctorat sunt încardinat în promovarea egalității de gen cerute de politicile Comunității Europene, legislația națională și angajamentele internaționale pentru țara noastră în ceea ce privește egalitatea și nediscriminarea între femei și bărbați. Și în această linie, acest doctorat adoptă ca obiectiv principal abordarea integrării perspectivei de gen sau de integrare, a declarat de-a patra Conferință mondială privind femeile de la Beijing (1995) ca absolut esențială pentru realizarea de politici publice incluzive și egalitariste, cererile mainstreaming și necesită cercetări interdisciplinare și formare profesională în studii de gen. Și este tocmai această abordare interdisciplinară, care trebuie să articuleze în mod necesar toate activitățile de formare, cercetare, studii și analize de gen, impuse de Interuniversitar acest program. In timp ce interdisciplinaritate a distins întotdeauna studii și cercetări de gen, adevărul este că cunoștințe de specialitate despre nișă răspândit peste geografia universitate națională, așa că nu este ușor pentru a satisface cererea de specialitate într-un singur sau universitate. Gruparea universităților, institute și seminarii responsabile pentru studii doctorale asigură că toate aceste cerințe pot fi îndeplinite în ciuda specificității extreme și a expertizei științifice, care ar trebui să caracterizeze un doctorat. Deci, în ciuda coordonate centrelor de cercetare și predare, de către diferiți membri ai acestui program au, în toate, caracteristici foarte concentrat pe interdisciplinaritate, care- caracteristica ca spus- distinge studii de gen și de cercetare, adevărul este că toate acestea în mod tradițional, resurse umane și expertiză științifică au o mai mare solvabilitate în anumite domenii ale cunoașterii științifice care fac complementare.

Astfel, de exemplu, UAM are un curs incontestabil interdisciplinar, reflectată în ultimii cinci ani în următoarele proiecte de cercetare ID: Titlu: „Vârsta, sexul și drepturile: îmbătrânirea la femei“. Nª Referință: FEM2009-09556. Finanțat de: Perioada de MICINN acordate pentru cercetare: 2010- 2012 cercetător principal: Pilar Folguera în care 27 cercetători / s diferite discipline (Antropologie fizică, antropologie socială, istorie, biologie, psihologie, drept, economie, etc.) implicate. Și Titlu: vârsta, sexul și drepturile: propunere de analiză multidisciplinară pentru secolul XXI. Număr de referință: CEMU-2013-04, acordate pentru perioada de cercetare: 2013- 2015 Cercetator principal: Yolanda Guerrero Navarrete, în care 27 de cercetători implicați / este diferite discipline (Antropologie fizică, antropologie socială, Istorie, Biologie, Psihologie, Drept , economie, etc.). Rezultatul acestei cercetări este cea mai recentă publicație a liniei editoriale a IUEM UAM: XIX Conferința Internațională de Cercetare Interdisciplinara: Gen si Aging Coordonatori: Pilar Folguera; Virginia Maquieira; Jesús María Matilla; Montero Pilar; Maria Jesus Vara. (ISBN: 978-84-8344-348-4) Editions de la Universitatea Autonomă din Madrid, 2013.

Încă de la începuturile sale UAM a fost distins printr-o linie foarte puternic de cercetare axat pe una dintre liniile propuse, și anume gen, istorie și producție culturală. Un număr mare de cercetători de la UAM inclus în echipa care acceptă această linie de cercetare și trebuie să se înregistreze o mare parte din

proiecte, teze și publicații realizate în cadrul acestuia. Câteva exemple din ultimii ani sunt după cum urmează:

a) .- Proiecte de cercetare:

Titlu: Discriminarea femeilor: originile problemei. funcția socială și educativă a muzeelor ​​arheologice în lupta împotriva violenței de gen.

Referință: 035/12

Finanțator: Institutul pentru Femei

Perioada acordată pentru cercetare: 2012- 2014

Cercetator principal: Lourdes Prados Torreira

Titlu: Încorporarea scriitorilor spanioli presei între 1850 și 1936 (INEMPE)

Număr de referință: 2011-0004-INV-00034

Finantator: Ministerul Muncii și Afacerilor Sociale. Institutul pentru perioada Femei acordate pentru cercetare: 2011-2013

Cercetător / principal Carmen Díez SERVEN

Titlu: Istoria femeilor în universități spaniole, din secolul XX. Comparativ cu universitățile europene.

Numărul de referință: HAR2011-29514

Finantator: Ministerul Științei și Inovării

Perioada acordată pentru cercetare: 2011-2013

Cercetător / principal: Josefina Cuesta Bustillo. Cercetător Mª Jesús Matilla

b) .- Teză:

Titlu: Femeile și identitatea creol. (Contribuția novohispanas la mentalitatea grupului s. XVI și XVII).

doctorand Alberto Baena Zapatero

Universitatea: UAM Facultatea / Scoala: Arte

Anul: 2008

Calificativ: Excelent Cum Laude

Titlu: Femeile, Vrăjitoria și Inchiziție. tribunal inchizitorial în Lima. sec XVIII

Doctorand: Natalia Urra Jaque

Universitatea: UAM Facultatea / Scoala: Arte

Anul: 2012

Calificativ: Excelent

În mod similar, de la începuturile sale încă puternice linii de cercetare care a reunit echipe, proiecte și teze este feminismele, cetățenia și globalizarea, bazate pe ultimii ani, cu următoarele realizări științifice

a) Proiecte de cercetare

Titlu: Calitatea deliberării publice în democrațiile contemporane

Referință: SEJ2007-67482 / POL

Finantator: Ministerul Științei și Inovării

Perioada acordată pentru cercetare: 2007-2010

Cercetator principal: Prof. Dra. Elena Beltrán Pedreira.

Titlu: Dificultățile democrației: între politică și drept.

Numărul de referință: DER2009 / 08138

Finantator: Ministerul Științei și Inovării

Cercetător / un principal: Alfonso Ruiz Miguel. Cercetare: Cristina Sánchez Muñoz. Elena Beltrán Pedreira

Titlu: Modificări ale politicilor publice în jurul sexualității feminine de la franchismului la democrație: De la Reprimarea Politici Publice pentru Egalitate.

Numărul de referință: 140/07

Finanțat de: Planul Național IDI de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare

Perioada acordată pentru cercetare: 2004-2007

Cercetator principal: Raquel Osborne Verdugo

Titlu: Multiculturalismul, gen și Drept

Numărul de referință: DER2009-08297 / JURI

Finantator: Ministerul Economiei și Competitivității-Secretar de Stat pentru Cercetare, Dezvoltare și Inovare

Perioada acordată pentru cercetare: 2009-2011

colaborator de cercetare: Raquel Osborne Verdugo

Titlu: culturi populare și științifice de dragoste și sexualitate. șaizeci în Spania și construcția culturală a feminității și masculinității

Numărul de referință: HAR2012-37959-C02-02

Finantator: Proiecte de Cercetare, sub-proiecte orientate Cercetare fundamentală. Call 2012 Universitatea din Granada

Perioada acordată pentru cercetare: 2013-2015

Cercetător / principal: Rosa Maria Medina Domenech

b) Teza

Autor / A: dna Francisca Herrera Corbalan

Titlu: „strada Prostituate în Madrid, la începutul noului Discursuri Mileniului și realitățile prostituției în contextul perspectivelor de gen.“.

Locul și data apărării: Universidad Complutense de Madrid, Facultatea de Științe informatice. Dpt. De Sociologie VI. 24 februarie 2012.

Calificarea obținută: Excelent Cum Laude cu o opțiune pentru premiu extraordinar.

La acestea au fost adăugate puternic în ultimii ani echipa de lucru pe cercetare de gen, sănătatea și sexualities

a) Proiecte de cercetare

Titlu: Munca Mobbing: factorii care intervin și aspectele psychobiological

Numărul de referință: PSI2009-13661 (subprogram PSIC)

Finanțator: Ministerul Educației și Științei

Perioada acordată pentru cercetare: 2010-2013

Colaborator cercetător: Eva Garrosa

Titlu: gen ca unitate de analiză în studiul determinanților bio-culturale ale îmbătrânirii sănătoase.

Numărul de referință: Q2818013A

Finantator: Ministerul Sănătății, Politicii Sociale și Egalității.

Perioada de cercetare Conedido: 2012-2014.

Cercetător / principal: Maria del Pilar Lopez Montero

Titlu: Starea de nutriție în timpul sarcinii, greutatea la naștere și elasticitate arterială la copii.

Numărul de referință: FEM2009-13434-C02-01

Finantator: Ministerul Științei și Inovării

Perioada acordată pentru cercetare: 2009-2012

Cercetător / principal: Maria del Pilar Lopez Montero

b) Teza

Autor / a: Liliana Diaz Gracia

Titlu: justiția organizațională, rolul stresului și agresivitatea de locuri de muncă: rolul protector al ideologiei de gen, competență emoțională și de recuperare experiență. Un studiu în sectorul de servicii

Locul și data apărării: Facultatea de Psihologie, UAM

Calificarea obținută: cum laude

Adresa: Eva Garrosa-impactul acestora:

Diaz-Gracia, L., Moreno-Jimenez, B., Garrosa, E., și Sebastian, J. (2011). Necuviință și hărțuirea sexuală la locul de muncă: impactul asupra sănătății la locul de muncă. Revista Școala Națională de Sănătate Publică, 29 (4).

Autor / a: Fierro Arias, Jose Daniel

Titlu: Tranziția de la adolescență la maturitate: teorii și realități

Locul și data de apărare: UAM Școala de Psihologie 02/10/2009

Calificarea obținută: cum laude

Adresa: Amparo Moreno Fierro, D. Moreno, A. (2007). Emerging Adulthood în tineret mexican și spaniolă: Teorii și realități. Journal of Adolescent Research, 22, 476-503

Factor de impact: 1,24

Autor / a: Karim ANZID.

Titlu: Tranziția ALIMENTAIRE chez les populații sunt méditerranéennes et sur la Croissance et impact l'état de la populație nutritionnel Région d'Ouarzazate (Maroc).

Locul și data de apărare: Université Cadi Ayyad din Marrakech. Marrakech, octombrie 2011.

Calificarea obținută: 2011 Calificativ: Excelent cu onoruri.

Direcție. Montero-Montero pilon P, K Anzid, Cherkaoui M., Baali A., statutul nutrițional Rodriguez Lopez S. a adolescenților în contextul tranziției Morocean nutrițional: rolul edueation parental. J. Biosoe. Sei., (2011), 00, 1-14.6 Cambridge University Press.

Factor de impact: Jurnalul Referirea Raport. FI: 1330

Anzid K, The Hamdani F., A. Baali, BOETSCH G., S. Levy,

P Montero, M. Cherkaoui effeet de statutul socio-economic și zona de residenee pe soi de alimente de uz casnic în Moroeeo. Analele ofHuman Biologie. Noiembrie-decembrie (2009); 36 (6): 1-23.

Factor de impact: Jurnalul Referirea Raport. FI: 0.927

Montero P, Marrodán MD., Carmenate M., Mora Al., Rodriguez-Lopez S., Anzid K, starea Cherkaoui M. nutritiv ofMoroecan adolescenți care trăiesc în Madrid. Hea1th publică Nutriție, (2010), 13 (9A): 103. Indicele de impact. Jurnalul Referirea Raport. FI: 2817

Universitatea din Alicante sa remarcat în ultimii ani pentru importanța sa științifică și impactul asupra două dintre liniile propuse. Primul este de gen, sănătate și sexualități, ale caror cursuri de a oferi cercetătorilor în valoare totală de nouă administrații prezidențiale, 10 teze citit în ultimii cinci ani și 43 de proiecte de cercetare acumulate.

A doua linie de gen istorie și producție culturală are 15 cercetători care acumulează numărul total de șase ani, 3 teze în ultimii cinci ani și 19 proiecte de cercetare

Universitatea din Huelva este lider în trei linii de cercetare figura sortată:

Fără îndoială, în primul gen, istorie și producție culturală, susținută de un profesor, dr Pilar Dominguez Cuder carierei academice și profesionale extinse. Ea coordonează mai multe proiecte de cercetare. In afara de aceasta, linia are un număr mare de cadre didactice, în special 8, dintre care unul, dr .. Maria Luisa Candau Chacon are 4 sexenios un alt Dr. Encarnacion Lemus Lopez are trei și cinci teze citite în ultima de cinci ani, iar restul au 2 termeni prezidențiale, cu excepția 1, care este în așteptare pentru acest apel. Printre 8 teze au abordat în ultimii cinci ani.

În al doilea rând, ar sexul, gen și educație online, de asemenea, susținută de un specialist, Dr. Jose Manuel Coronel Llamas, cu un fundal important în favoarea lor. În plus, această linie de 4 profesori / ca mai fac parte din Huelva, două dintre ele în total trei administrații prezidențiale de calcul, Dra. Emilia Moreno Sanchez si Dr. Ángel Hernando Gómez și proiecte importante care susțin greutatea acestei linii, universitate întregi.

În cele din urmă, de asemenea, Uhu are un rol foarte important în al treilea component Gen, economie, drept și egalitatea politici, în cazul în care există 5 profesori, susținute de doi șase ani și 2 teze de doctorat, precum și proiecte de vârf în domeniul legislativ și economică.

La Universitatea din Alcalá linia de prioritate este: Politici de gen, economie, drept și egalitatea. Ei au dezvoltat următoarele activități:

  • Imparting interdisciplinare curs „Diversitatea de gen și drepturi egale“, coordonat de profesorul Întrupării Carmona Cuenca. Este un subiect cruce de studii postuniversitare din anul universitar 2009-2010 până în prezent. Psihologie Socială, Sociologie, Filologie, Filosofie de Drept, Drept constituțional, Drept administrativ, Dreptul muncii, Drept comercial și fiscal: Acest subiect profesori / ca din diferite discipline implicate.
  • Constituția Grupul de Cercetare recunoscut de Universitatea din Alcalá: Studii și Centrul de Cercetare pentru egalitatea de gen CEIG-. Ref. CCSS2012 / R39, coordonat de Encarnación Carmona Cuenca.

De asemenea, este susținută de următoarele

a) .- Proiecte de cercetare și acțiuni complementare:

Titlu: Situația, nevoile și procesele de schimbare pentru femei în lipsa de adăpost. Un studiu longitudinal.

Numărul de referință: FEM2012-35053

Finantator: Ministerul Științei și Competitivității. Direcția Generală pentru Cercetare și Management al ID convocării Planului Național I.Tipo: competitiv

Perioada acordată pentru cercetare 2013-2015 Cercetator principal: Jose Juan Vazquez Cabrera Numărul de cercetători: 9

Titlu: Femeile și putere.

Numărul de referenciaUAH / EV418

Finanțator: Institutul de Studii Americane la Universitatea din Alcalá.

Perioada acordată pentru cercetare: 2010-2011

Cercetator principal: Alicia Kaufmann Hahn

Titlu: Diversitatea și egalitatea de gen a drepturilor. promovarea inovației în procesul de predare-învățare Universidad de Alcalá.

Cercetator principal: Encarnación Carmona Cuenca.

-Zilei pentru democrație și aplicarea egală a Legii privind egalitatea în parlamentele spaniole. Organizat de Universitatea din Alcalá și Institutul de Drept parlamentar de la Universitatea Complutense din Madrid. Finanțat de Institutul pentru Femei (Ministerul Egalității). Expte. No. 10 / 09-04. Suma: 600. Data Celebration: 22 aprilie 2010. Cercetator principal: Encarnación Carmona Cuenca.

În legătură cu aceasta s-a produs în urma vizitei de cercetare:

Carmona incarnare Cuenca: stagiu de cercetare la ausländisches Max Planck Institut für Recht und Völkerrecht öffentliches Heidelberg (Germania). de la 01/09/12011 la 30/07/202. Subiect: Legea antidiscriminare a Uniunii Europene și punerea în aplicare a acesteia în Spania. Programul finanțat de mobilitatea profesorilor de la Universitatile din Madrid (Caja Madrid Fundația)

La Universidad de La Laguna următoarele linii de cercetare propuse sunt prioritare: genul, istoria și producția culturală este locul unde majoritatea facultăților de la Universidad de La Laguna (ULL) participă la acest doctorat. Este o linie care are o lungă tradiție în această universitate, pe care au fost efectuate mai multe investigații și au fost publicate 5 teze de doctorat în ultimii ani, precum și mai multe cărți, capitole de carte și articole în reviste științifice.

Deși există doar trei profesori ai ull legate de gen, gen și educație online, acesta poate fi considerat unul dintre domeniile prioritare. profesorii Menționat au o vastă experiență în calitate de cercetători Principalele proiecte de cercetare (cinci în ultimii ani). În general, numărul de teze în ultimii ani cu privire la acest subiect și regizat de spus profesorilor este de șapte. Toate au active de șase ani, iar acum ambele au trei administrații prezidențiale și ambele. De asemenea, cercetarea în această linie nu este limitată la ultimii cinci ani, dar pot fi urmărite înapoi la 1998, când profesorul Pilar Matud Aznar începe gestionarea proiectelor de cercetare privind violența de gen, o activitate care a continuat în mod constant până în prezent , după ce a regizat mai multe proiecte, acorduri și contracte de cercetare de atunci. De asemenea, ei au spus profesorii au făcut o serie de publicații de cărți, capitole de carte și articole științifice pe linia de subiect, precum și activități de formare și de absolvent.

Linia de gen, sănătate și sexuale, care are doi profesori de la Universidad de La Laguna , este de asemenea o veche traiectorie în această universitate. A început cu participarea la proiecte de cercetare în 1989 și a continuat de atunci. În total, cei doi profesori participanți au fost cercetători principali ai a 11 proiecte de cercetare finanțate de entități publice, dintre care două aparțin Planului Național de Identificare și au fost dezvoltate în ultimii cinci ani, începând una dintre ele în 2013. au redactat patru teze de doctorat pe această linie și au publicat numeroase articole în reviste internaționale de impact, dintre care unele au fost și continuă să fie citate pe plan internațional.

În sfârșit, linia teoriilor feministe, a cetățeniei și a globalizării este o prioritate, deoarece are o traiectorie importantă în ULL. De fapt, principalul cercetător al proiectului de cercetare activă menționat în această linie aparține Universidad de La Laguna . Este un personal didactic care se remarcă prin faptul că are mai multe secțiuni de cercetare, teze direcționate și, de asemenea, publicații în reviste de impact internaționale.

Cel mai reprezentativ linie din Insulele Baleare Universitatea de gen, gen și educație. Dovada acestui fapt este că proiectul de cercetare activ legat de această linie este direcționată și dezvoltat de către personalul UIB și trei din cele cinci contribuții remarcabile în această linie au fost dezvoltate de către personalul acestei universități.

La Universitatea Jaume I figura ca gen prioritate, Istorie si Cultura Linie de producție. O astfel de linie este susținută de linia de publicații. Publica doua reviste științifice catalogate și incluse în ISOC, CINDOC și LATINDEX. Unu: Asparkía. Feministă Investigació, a fost activ din 1991, în timp ce Dosarelor Féministes este din anul 1998. Ea are, de asemenea, o linie editorială prin colecciónSendes de prestigiu, unul ale cărui volume a primit Premiul Național pentru Universitatea Edition. El a tradus lucrări din limba greacă, engleză, rusă și Madagascar. În plus, linia este susținută de următoarele:

a) .- Proiecte de cercetare:

Titlul proiectului: De indignat victimele

Referință (P1-1A2012-05)

finanțator Bancaixa-Universitat Jaume I

Perioada acordată pentru cercetare: 2012 -2014

investigator principal Vicente Benet Ferrando

Titlul proiectului: virtual și comunități online Feminismele Praxis: Utilizarea politică a internetului în activism împotriva violenței împotriva femeilor

Referință: (FEM2011-26301)

organism de finanțare Ministerul Științei și Inovării

Perioada acordată pentru cercetare: 2011- 2013

cercetător principal Sonia Núñez Puente. Universidad Rey Juan Carlos

Titlu: Cuvântul de gura: Produse alimentare si Transculturación în literatura latină de la sfârșitul secolului al XX-lea (1960-2007).

Referință: Cod: P08-HUM-03956

organizație finanțatoare Junta de Andalucía

Perioada acordată pentru cercetare: 2009 -2013

cercetator principal Nieves Pascual Soler

Titlu: Artistic Comportamente sfârșitul secolului Context Valenciano. Precedentele poetici globalizării.

Finantator: Ministerul Științei și Inovării. General Proiecte de cercetare Branch.

Perioada acordată pentru cercetare: 2009 2012

Cercetator principal: Carmen Senabre Llabata

Titlul proiectului: De Brujas.Centrarea A Mermaids: Femeile și imagini ale răului

Finanțat de: Generalitat Valenciana

Perioada acordată pentru cercetare: 2009- 2009

Cercetator principal: Rosalia Torrent Esclapés

Titlul proiectului: practici Cyberfeminism. Utilizați Y Creations identitățile în roșu ca Spațiu nou relație.

Finanțat de: Planul Național de Cercetare Științifică, dezvoltare tehnologică și inovare 2004-2007 (Institutul de referință femei- Finanțare prin intermediul IDI 55/06)

Perioada acordată pentru cercetare: -2006-2009

Cercetator principal: Dr. Sonia Núñez Puente (Universidad Rey Juan Carlos, Madrid).

De asemenea, în cadrul acestei cercetări de gen, istorie și producție culturală la Universitatea Jaume am citit următoarele

b) .Tesis:

  1. Juncal Caballero Guiral: Femeile din imagini suprarealist. Regizat de Rosalia Torrent Esclapés. 2010. Premiul extraordinar.
  2. Palau Paloma Pellicer: galerie de artă și artiști în Castellón, 1940-1975. Regizat de Rosalia Torrent Esclapés. An: 2012. Premiul Special
  3. Jordi Luengo López: Păcătuirea Femeie și Boemia. Discursuri și imagini ale femeilor moderne din presa Valenciană prima treime a secolului al XX-lea. Regizat de Sonia Reverter Banon, 2007. Premiul extraordinar. Premiul Național IV al Asociației spaniole de Istorie Cercetare Femei (AEIHM). III Premiul de cercetare Presen Sáez de Descatllar.
  4. F. Xavier García Belmonte: Visio Sex: Familie i Patrimonials strategii Castelló de la Plana 1580-1735. Regizat de Carmen Corona Marzol 2001.
  5. Camen María Fernández Nadal: Carlos al II-lea din Londra embajadoresde. Politica externă a monarhiei spaniole. Regizat de Carmen Corona Marzol, 2007. Premiul extraordinar.
  6. Maria Angeles Mingarro Arnandis: Muiscas: Familie, Femei și viața cotidiană în epoca Luminilor. Regizat de Carmen Corona Marzol 2008.
  7. Cristia Linares Bayo: Borriol: canvis estructurals i transformare socială a Lantic REGIM le darreries. Regizat de Carmen Corona Marzol 2010.
  8. Maria del Rosario Duart Herrero: Construirea unei legende, Isabel I de Castilia. Reprezentări, gândire, morale și vamale. Regizat de Carmen Corona Marzol 2011.
  9. Badenes-Gasset Inmaculada Ramos: Fernando Gasset Lacasaña, o biografie politică republican (1816-1941). Regizat de Rosa Peris Monlleó, 2003.
  10. Juan Luis constaté Lluch: Benicarló 1841-1965. Tranzitul unei vile vechi de Maestrazgo un oraș contemporan. Regizat de Rosa Peris Monlleó, 2005.
  11. Vicent Grau Reig: Republica Segona război civil i Castelló. Republica discurs, mobilització i sindicalisme revoluționari politice. Regizat de Rosa Peris Monlleó 2007.
  12. Lluís Baixauli Olmos: Interpretarea als Serveis etică perspectivă publics desd'una: deontologică profesionale i laplicació contextul penitenciar. Regizat de Dora Sales Salvador și Francisco José Raga Gimeno 2012.

Universitatea Regele Juan Carlos prima prioritate este cercetarea pe teoriile feministe, Cetățenie și Globalizare. Curs datează din 2005-2006, când sa alăturat URJC profesorul Ana Miguel Alvarez, specialist recunoscut în teoriile feministe și dezbateri în jurul cetățeniei. Deoarece cursul indicat a condus un grup de cercetare și de seminar pentru a primi doar recunoașterea ca grup de cercetare URJC recunoscut (2013).

În 2010, menționat anterior Grupul de cercetare pentru a apela pentru noi grupuri de URJC și Comunitatea Autonomă Madrid (Programul de Proiecte de Cercetare Crearea și consolidarea de grupuri de cercetare (BOCM 29 decembrie 2009) a fost prezentat, obținând un rating de 41 din 50 în evaluarea sa în ANEP și fiind dotat cu 20.000 de euro pentru un an (URJC-CM 2010-CSH-5101). în cadrul acestui proiect, iar pe tot parcursul anului 2011, proiectul PI a efectuat un stagiu de cercetare la Centrul pentru Studii de femei din la Plata (Buenos Aires) și a participat ca vorbitor invitat la Congres. Acest sejur a determinat găzduirea plate student la doctorat, precum și celebrarea a Conferinței internaţionale de Dezbateri Primul teoreticienii pe Prostituția (martie 2012). consolidarea cercetării a fost produs cu obținerea unui nou proiect de cercetare în ultimul apel competitiv al VI-P Național ID-LAN i. În acest din urmă proiect (FF2012-37366) colaborează nu numai profesori, ci UNPL al Universității Autonome Națională din Mexic, care au stabilit, de asemenea, o linie deschisă de comunicare și de cercetare. De asemenea, profesorul Ana Miguel a fost invitat în calitate de reprezentant unic european, împreună cu filosoful francez Edgard Morin, pentru a participa la Ziua Mondială a Filosofie a avut loc în Guatemala City în 2013.

De asemenea, doar este apărat primul rod teza de doctorat a Master în Studii de Gen Interdisciplinare care a început anul universitar 2010/2011, sub tema acestei prime linie importantă de cercetare de la Universitatea Rey Juan Carlos. Student Eva Palomo Cermak a susținut teza Feminism și socialismului în lucrarea Sylvia Pankhurst: dezbaterile despre aceasta clasa, gen și sexualitate în contextul suffragette britanic. Citirea a avut loc în data de 10 aprilie 2013.

competențe

competențe de bază

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea de competențe și metode de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, de proiectare sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare și creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Abilitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

Aptitudini și competențe personale

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, dezvolta și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de expertiză.
  • CA04 - Lucrări în echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - integrarea cunoștințelor, față complexității, și de a formula judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

activități de formare

  • Seminarii de cercetare în Studii de Gen Interdisciplinare
  • Participarea și prezentarea de lucrări la conferințe științifice naționale și internaționale
  • Pregătirea lucrări publicabile în reviste științifice
  • Cercetarea stă la cetățeni sau centre de străini

domenii de cercetare

  • Linia 1: Gen, istorie și producție culturală
  • Linia 2: Gen, Sănătate și sexualities
  • Linia 3: Politici de gen, economie, drept și egalitatea
  • Linia 4: Feminismele, cetățenia și globalizarea
  • Linia 5: Sex, Gen și Educație

criterii de admitere

Studenții care îndeplinesc cerințele enumerate mai sus de acces pot fi admiși la programul de doctorat. Comitetul Academic de Coordonare a Programului de doctorat în Studii de Gen Interdisciplinare, a cărui compoziție este detaliat în secțiunea 5.2, analiza cererile de admitere a evalua următoarele aspecte și meritele. greutate specifică, în procente, este indicat între paranteze în fiecare dintre criteriile de admitere care urmează să fie utilizate pentru a evalua CV-ul candidatului.

Criteriile de prioritizare a cererilor sunt după cum urmează:

  • Profilul academic Afinitate (30%)
  • academic record (40%)
  • limbaje de nivel acreditate, Certificat de minim engleza nivel B1 (10%)
  • merite de cercetare (10%): seminarii, congrese, stă în centre străine, publicații
  • calificări profesionale (10%)

Cererile pentru cei care îndeplinesc condițiile necesare, care trebuie să fie oficializate în timp și în conformitate cu procedurile stabilite de fiecare dintre universitățile participante vor face obiectul hotărârii Comitetului de doctorat academic, care va determina caracterul adecvat al formării lor anterioară studii de doctorat

2.1) Elevii din part-time:

aceleași criterii să admită toți studenții, indiferent devotamentul lor, fie cu normă întreagă sau o parte se aplică. Regulile UAM cu privire la aceasta este publicat pe site-ul corporativ al Universității:

Part-time elevii vor avea o perioadă de 5 ani de la admiterea la program până la prezentarea tezei de doctorat.

Elevii pot schimba forma o parte cu normă întreagă sau invers, la cerere și aprobarea de către Comitetul Academic

2.2) Elevii cu nevoi educaționale speciale care decurg din handicap

Candidații pentru programul de doctorat cu nevoi educaționale speciale care decurg din handicapul lor ar trebui să fie abordate la UAM în primă instanță, coordonatorul programului de doctorat, să-l aducă în atenția lor. Acesta va fi, de asemenea, direcționată către Oficiul pentru solidaritate și cooperare, pentru a rezolva (împreună cu coordonatorul) nevoile specifice ale fiecărui candidat, care oferă informații, consiliere și orientare.

Oficiul pentru Solidaritate și sub Vice President pentru Extindere Cooperare și Universitatea din UAM, înființată în octombrie 2002 de cooperare, are ca unul dintre principalele sale obiective crearea și consolidarea spațiului de atenție la persoanele cu handicap, care ofera ingrijire direct la toate Comunitatea Universitatea (studenți, profesori și personalul Administrației și Servicii). Acesta are ca scop să asigure egalitatea de șanse și integrarea deplină a studenților cu dizabilități în viața academică și universitară

promovarea conștientizării și a gradului de conștientizare a tuturor membrilor comunității universitare.

UAM oferă studenților cu dizabilități de dezvoltare personală și o gamă largă de oportunități de formare. Una dintre activitățile de îngrijire pentru persoanele cu handicap zona este de informații, sfaturi, o atenție personalizată și detectarea nevoilor personale și academice, care pot avea elevi UAM. În acest sens, el a dezvoltat un „colegiu Ghid pentru Studenții cu dizabilități“

Acest ghid are scopul de a risipi și de a elimina ignoranța care există în continuare cu privire la includerea studenților cu dizabilități, prezentând toate informațiile necesare pe suporturile, serviciile și resursele pe care Universitatea Autonomă din Madrid (UAM) oferă acești studenți .

De la Departamentul de atenție la nevoile specifice ale fiecărui elev handicap sunt evaluate, cu scopul de a informa în mod obiectiv cadrelor didactice cu privire la adaptările necesare pentru a efectua, în fiecare caz. În această linie de lucru este publicarea și distribuirea „Protocolul de ingrijire pentru persoanele cu handicap, la ghidul orientativ și sprijinul Universității conținând orientări generale, care pot fi utile atunci când este vorba de o persoană cu dizabilități și ajută la reducerea situațiile de dezorientare cauzate de lipsa de informații și de ignoranță a dificultăților din mediul academic pot fi prezentate studenților cu dizabilități.

În aceste cazuri, Comitetul Academic va evalua necesitatea unor eventuale adaptări curriculare, programe sau studii alternative.

La Universidad de La Laguna există un Program de atenție pentru studenții cu dizabilități (PAED), care oferă studenților cu dizabilități recunoscute oficial o serie de granturi care sunt distribuite în principal în: 1) subvenții de transport, 2) interpret de limbaj semnelor , 3) ajutoare tehnice personalizate, 4) ajutoare complementare.

Paed include o serie de ajutoare pentru elevii cu nevoi educaționale specifice, dar nu necesită recunoașterea oficială a dizabilității. Prin adaptările programelor sunt realizate cu scopul de a scoate, accesibilitatea arhitecturală tehnologia de comunicare și alte bariere.

De asemenea, o atenție este acordată studenților cu dizabilități în servicii de sănătate ULL. Mai exact, în Serviciului Carta precizează că acestea participă, aplicații de procesare și colaborarea în dezvoltarea performanței efective.

2.3) Organismul competent pentru admiterea studenților

La Universidad de La Laguna nu există nici o școală doctorală, dar există programe academice ale fiecărui program, care pot stabili cerințe și criterii suplimentare pentru selectarea și admiterea studenților la un anumit program de doctorat. În cazul prezentului doctorat interuniversitar, admiterea la programul de doctorat, atribuirea tutorelui și directorului și urmărirea activităților de formare a programului studenților care au formalizat înscrierea în Universidad de La Laguna va depinde de Comisia Academică a aceluiași program unde ULL va fi reprezentat corespunzător.

Ultima actualizare Mart 2020

Bursa de studiu Keystone

Descoperă opțiunile pe care ți le poate oferi bursa noastră

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife