Doctor în filosofia religiei

Generalități

Programul de descriere

Scopul studiilor doctorale în domeniul filozofiei religiei este ca studenții să cultive, în mod obișnuit, pentru studii avansate, capacitatea lor de a examina, folosind instrumente și abordări filosofice, fenomene religioase și aspecte legate de dimensiunea religioasă a culturii umane, inclusiv gândirea teologică și tradițiile sale. Elevii învață să reflecteze critic asupra acestor abordări și asupra rezultatelor acestora și să le interpreteze atât în contextul lor specific, cât și în cadrul cunoștințelor academice curente. În legătură directă cu natura sa multidisciplinară, acest program de studiu dezvoltă abilitățile necesare pentru analizarea problemelor complexe și studenții învață să combine diferite perspective și discursuri de specialitate în evaluarea constatărilor specifice și ipotezelor de testare, asigurând în același timp că metodele utilizate sunt adecvate , gândirea este precisă, iar problemele complexe sau controversate sunt exprimate clar. Programul de studiu nu numai că duce la dobândirea de cunoștințe și abilități de specialitate, dar dezvoltă și abilitatea de a înțelege opiniile, conceptele, învățăturile și teoriile care sunt netradiționale sau diferă de cele proprii, cultivă abordările argumentative ale dezbaterilor critice și perfecționează capacitatea de a se evalua și de a-și formula propria opinie sau poziție.


Descrierea criteriilor de verificare și de evaluare

Descrierea procedurii și a criteriilor de evaluare

Examenul de admitere este oral și are loc într-o singură etapă.

Elemente, conținut și metodă de evaluare a examenului de admitere:

  1. O discuție științifică despre planul de dizertație prezentat, în cadrul căruia se face o evaluare a calității factuale și metodologice a planului, a potențialului său inovator și a capacității solicitantului de a-și prezenta și apăra scopul cercetării. O parte a discuției are loc într-o limbă străină aleasă de solicitant (engleză, germană sau franceză). În funcție de concentrația planului de schiță, se verifică cunoștințele reclamantului despre limbile vechi și moderne relevante (de exemplu, latină, greacă, ebraică, engleză, germană și franceză). Comisia atribuie solicitantului între 0 și 60 de puncte.
  2. O examinare orală, pe parcursul căreia se evaluează cunoștințele și orientarea solicitantului în ramura respectivă, în măsura în care examenele finale de stat se află la nivelul Master. (Solicitantul prezintă o listă cu cel puțin cinci titluri pe care le-au studiat în literatură.) Comisia acordă reclamantului între 0 și 40 de puncte.

Puncte bonus: Dacă elevul a consultat proiectul proiectului de disertație cu potențialul lor supervizor și a obținut recomandarea supervizorului pentru proiect și consimțământul scris al acestuia de a prelua supravegherea disertației dacă solicitantul este acceptat, atunci solicitantul primește 10 puncte bonus.

Numărul minim de puncte necesare pentru acceptare: 75

Solicitantul trebuie să consulte în avans tema aleasă și alegerea supraveghetorului intenționat cu președintele consiliului de ramură respectiv.


Condiții de acceptare

Solicitanții pot fi acceptați să studieze dacă, în timpul examenului de admitere, au obținut cel puțin 75 de puncte și, în același timp, pe baza numărului de puncte obținute, s-au terminat într-un loc pe lista solicitanților corespunzător numărului de solicitanți avans) pentru a fi acceptat pentru ramura de studiu în cauză. (A se vedea cerințele pentru procedura de admitere pentru sucursalele individuale.) Această condiție este îndeplinită de toți solicitanții care obțin același număr de puncte ca și solicitantul care a terminat în ultimul loc pe lista care se califică pentru acceptare. Numărul candidaților care urmează să fie acceptați este fixat separat pentru studenții cu normă întreagă și cu frecvență redusă.


Condiții de admitere

Admiterea la studii de doctorat este condiționată de finalizarea cu succes a unui program de studii de masterat.

Metoda de verificare:


Literatura recomandată, întrebări eșantion

Individ, în funcție de natura proiectului de disertație.


Perspectiva de carieră

Absolvenții au cunoștințe despre bazele teoretice ale gândirii critice, în special în ceea ce privește tradiția filosofică creștină și contextul teologic al filozofiei, sunt bine informați cu privire la detaliile istoriei filosofiei și studiului filosofic al religiei și sunt familiarizați cu tendințele actuale în domeniul științific cercetare. Ele sunt echipate lingvistic pentru munca de cercetare cu surse. Ei sunt competenți în metodologia muncii de specialitate și sunt familiarizați cu regulile de analiză și interpretare critică. Ei sunt capabili să prezinte rezultatele activității lor academice în contextul unei discuții între specialiști. Aceștia sunt calificați să desfășoare independent activitatea de cercetare și să fie activi în domeniul lor într-o capacitate de predare academică.

Ultima actualizare Ianuarie 2019

Despre facultate

The Protestant Theological Faculty (originally known as the Hus Czechoslovak Protestant Theological Faculty) was founded in Prague on 28 April 1919. Before the First World War, there had been many res ... Citeste mai mult

The Protestant Theological Faculty (originally known as the Hus Czechoslovak Protestant Theological Faculty) was founded in Prague on 28 April 1919. Before the First World War, there had been many restrictions on Protestants in the Czech lands (which were part of Catholic Austria at the time) and candidates for the ministry had to go to Vienna to study. Citește mai puţin