Doctorat în astrofizică

Generalități

Programul de descriere

Programul de doctorat în Asrtrofísica este rezultatul fuziunii dintre doctorat anterioare în Astrofizică și Fizică Programul de doctorat Structura materiei. Ambele programe de doctorat au Menționarea de excelență al Ministerului Educației și Științei.

Justificare din titlu

Contextul științific, academic și social Propunere Titlu să îndreptățească

Programul de doctorat în Asrtrofísica prezentat este rezultatul fuziunii dintre doctorat anterioare în Astrofizică și Fizică Programul de doctorat Structura materiei. Ambele programe de doctorat au Menționarea de excelență al Ministerului Educației și Științei.

Uriașa puterea internațională a cercetării în astrofizică la Institutul de Astrofizică din Insulele Canare, în principal datorită cercetătorilor care au fost instruiți în acest centru. Acest lucru a fost posibil datorită punerii în aplicare a unui program de doctorat de succes, care sa format în ultimii ani, o proporție de immensa astrofizicieni spaniole.

Astrofizică este o știință experimentală multidisciplinară care integrează diverse domenii ale fizicii, cu conexiuni multiple cu matematica, Geologie, Chimie, Biologie, Tehnologie și Computing. În prezent, Astrofizică a devenit o disciplină științifică de mare interes pentru societate care sprijină cercetarea ca domeniu prioritar. Acest interes este, de asemenea, reflectată în presa de zi cu zi, la conferințe și expoziții pentru publicul larg, și, de asemenea, o cerere semnificativă de pregătire academică de către studenți.

Astronomie este, probabil, cea mai veche știință cunoscută și practicată. Astrofizica, care rezultă din aplicarea fizicii la studiul structurii, compoziției și evoluția stelelor, a fost dezvoltat în secolul al XIX-lea și mai ales de-a lungul secolului al XX-lea. materiale legate direct astrofizica au intrat în universități în ultimii 40 de ani, stabilindu-se solid în programa școlară și care au o acceptare extraordinară în rândul studenților din domeniul științelor experimentale, în esență.

Pe de altă parte, examinați pur și simplu ziarul de zi cu zi pentru a realiza că astrofizică este în prezent una dintre științele experimentale trezit un interes mai mare în societatea noastră. Acest lucru se datorează, printre altele, următoarele:

  • multe dintre întrebările pe care omul întreabă despre natura și originile în domeniul de aplicare al studiului acestei științe (cum ar fi cele referitoare la cosmologie, exobiology, studiul climate planetare, gauri negre, materia întunecată, Astroparticulelor, etc.),
  • Evoluțiile recente tehnologice și (telescoape spațiale și gigantice, sateliții de observare în infraroșu și raze X noi detectori, interferometrie radio și detectoare undelor gravitaționale vizibile, supercomputere etc.) experimentale permit sau vor permite în viitorul apropiat progrese eficiente în rezolvarea enigmelor menționate mai sus și, de asemenea
  • este o știință interdisciplinară semnificativ, având relații în primul rând cu fizica si matematica, dar, de asemenea, chimie, biologie, geologie, inginerie, de calcul, printre altele.

Acest interes al societății face ca, în prezent, o pregătire academică în astrofizică este solicitat de un număr semnificativ de elevi (în ciuda declinului general al elevilor din clasele științe experimentale) și, de asemenea, face o ofertă atractivă atât pentru predarea în școli secundare și licee pentru difuzarea științei către publicul larg.

Pe de altă parte, este o chestiune prioritară în cercetare astrofizică, nu numai în țara noastră, ci și în țările Uniunii Europene (UE) și în alte țări avansate. Chiar și organizații naționale și supranaționale, cum ar fi NASA (National Aeronautica si Space Administration), ESA (Agenția Spațială Europeană), ESO (European Southern Observatory) și multe altele să mențină programe științifice dedicate cercetării în acest domeniu.

tradiție

Programul de doctorat în astrofizică, de asemenea, dorește să profite de vasta experiență în procesul de predare și de cercetare universitare și postuniversitare la universitatea noastra, infrastructura excelenta existente în Insulele Canare și o atmosferă academică favorabilă deja creată. De masterat în astrofizică și Master în Fizică este în prezent predat la Facultatea de Fizică ULL: Structura materiei (ambele cu Mentiune de calitate: MCD2006-00365 Astrofizică, Fizica: Structura materiei: MCD2007-00040) și programele Docorado în astrofizică și fizica: Estructuera materiei (ambele Mențiune de excelenţă al Ministerului Educației și Științei). Ambele programe de doctorat, pentru oferta lor excelenta si extinse, au devenit o referință la nivel național și internațional.

Departamentul de Astrofíica (DA) ULL predă studii Astrophysics din 1975 până în prezent, mai întâi la Facultatea de Chimie, și mai târziu în fizică, a cărei sediu în ull în 1987 a fost germen. Tot acest timp am încercat să îmbogățească predarea cu mai multe colaborari, în primul rând cu Institutul de Astrof # ica de Canarias (IAC) și în al doilea rând, cu multe instituții interne și externe. Relația strânsă dintre DA și IAC a permis de la început o colaborare eficientă de predare și de cercetare, cu un număr de materiale umane și unice în țara noastră, în serviciul de predare.

În plus față de dedicarea continuă a personalului de cercetare profesori IAC locul de muncă, DA articulează organizația de învățământ specializat în astrofizică și resurse moderne de predare, de exemplu: Computer Student Center (1980) acces liber în orice zi săptămână, exclusiv al Departamentului de Astrofizică și a ajuns să aibă 40 de locuri de muncă în calculatoare moderne, cu sistem de operare Linux; un laborator de instrumentare și tehnici de Astrofizică sau un telescop practici automat instalate într-o cupolă la Facultatea, cele mai multe alte laptopuri sprijini, de asemenea departamentele fundamentale și fizica experimentală, electronica si sisteme (FE), Departamentul de Fizica fundamentală II (FF2) și Fizică de bază (FB) ia conferirea de studii fizicii fundamentale din 1987, dezvoltat de licență lor de predare și absolvent continuu și articularea de predare în Fizică fundamentală a Facultății de Fizică și definind, împreună cu DA, ambele grade pe cale de disparitie, ca gradul actual de Fizică al ull. Pe baza cercetărilor în domeniul fizicii fundamentale acestea sunt mai multe laboratoare bine echipate permit de predare ofera un doctorat extrem de înaltă calitate.

Strategia de integrare C & D & I Scoala Docotorado

Universitatea din La Laguna (ULL), prin acordul de cooperare semnat cu Institutul de Astrofizică din Insulele Canare (IAC) în 1993, oferă responsabilitățile de cercetare IAC în domeniul astrofizicii.

Având în vedere relația strânsă dintre educație postuniversitară și de cercetare, gestionarea programului de doctorat ULL Astrofizică este împărtășită de ambele centre. Programul de doctorat pentru Astrofizică în ULL-IAC are aproximativ optzeci de cercetători specializați în diferite domenii de astrofizică într-o poziție față de teza directă.

Mai mult decât atât, IAC convoacă fiecare an contracte Astrophysical rezidente pentru teze de doctorat în acest program de doctorat, precum și un număr variabil de burse pentru tezei în țările europene (Burse internaționale) și Statele Unite ale Americii (Bursa de la Universitatea din Florida).

În prezent, aproximativ patruzeci de teze de doctorat sunt dezvoltate simultan; fiind citit o medie de zece pe an (în Arhiva tezelor, tezele din 2008 pot fi consultate).

crearea Școlii Doctorale și Absolvent ULL a fost aprobat de Consiliul guvernatorilor din 26 septembrie 2013. Se înțelege unitate Școala Doctorală creată de către una sau mai multe universități și posibila colaborare cu alte organizații, centre, instituții și entități cu R + D + i, intern sau extern, care este destinat în primul rând în cadrul organizației sale managementul la nivel de doctorat în una sau mai multe ramuri ale cunoașterii sau interdisciplinare. În cazul programului nostru Docotorado menținem o strânsă colaborare cu diverse agenții atât de cercetare naționale și internaționale (a se vedea secțiunea 1.4) și, în principal cu Institutul de Astrofizică din Insulele Canare.

Reglementările în învățăturile oficiale ale Docotrado publicate în Monitorul Oficial nr.17 Insulele Canare 25 ianuarie 2013, în capitolul I, articolele 38 și 39, regulile Esculas doctorat prezentate.

Articolul 38.- Școlilor Doctorale

  1. Universitatea din La Laguna structura de formare de doctorat într-o școală doctorală, în conformitate cu dispozițiile Decretului Regal 99/2011, în scopul de a organiza, în sfera sa de management, învățăturile și activitățile dr.
  2. Școala doctorală trebuie să se asigure că dezvoltă propria strategie legată de strategia de cercetare a universității sau de universități și, în cazul în care este implicată, instituțiile publice de cercetare corespunzătoare și alte entități și instituții. Acesta trebuie să demonstreze, de asemenea, o capacitate de management adecvat pentru scopurile lor garantate de către universități și instituții care promovează.
  3. Școala va planifica aprovizionarea necesară inerente în formarea și dezvoltarea activităților de doctorat efectuate fie de angajați ai universităților și instituțiilor care promovează bine cu ajutorul unor specialiști din afara, profesori sau cercetători vizitatori. În orice caz, școlile doctorale ar trebui să asigure conducerea în domeniul său și medici suficiente profesori și studenți postuniversitare de doctorat în domeniul lor de mase critice de cunoștințe.
  4. Școala Doctorală vor fi organizate concentrandu-se activitățile pe una sau mai specializate sau interdisciplinare domenii. De asemenea, dacă se consideră necesar, poate include învățăturile oficiale ale master fundamental conținut
  5. activități de formare de cercetare științifică și alte deschise.
  6. Școala Doctorală va avea un comitet director, care îndeplinește funcțiile legate de organizarea și gestionarea acesteia și va consta din, cel puțin, directorul școlii, coordonatorii programelor sale de doctorat și reprezentanți ai asociați. Directorul școlii va fi numit de către rector, sau prin consens de guvernare atunci când o școală de doctorat este stabilită de agregaciónde mai multe universități. Ar trebui să fie un cercetător de renume aparținând uneia dintre universități sau
  7. promovarea instituțiilor. Această condiție trebuie să fie aprobat de justificarea pentru posesia a cel puțin trei perioade recunoscute de activitate de cercetare, în conformitate cu dispozițiile Decretului Regal 1086/1989, din 28 august. În cazul în care rămâne neschimbată cercetătorul ocupă o poziție care nu implementează criteriile de evaluare menționate mai sus trebuie să dovedească comparabile cu meritele menționate mai sus.
  8. Școala de doctorat va avea un regulamente interne care stabilesc, printre altele, drepturile și îndatoririle candidaților la doctorat, în conformitate cu dispozițiile Decretului Regal 1791/2010 din 30 decembrie, de aprobare a Statutul Student Universitatea, și tutori și directori de dizertație, precum și componența și funcțiile comitetelor academice ale programelor lor, respectând ceea ce este menționat în aceste regulamente.
  9. Toți membrii persoanelor Școala doctorală trebuie să semneze angajamentul de a respectării Codului de practică adoptat de către școală.
  10. Dacă este așa consideră oportun, acestea pot crea alte școli doctorale în atenția colaborări cu alte universități, cu alte organizații, centre, instituții și entități cu R + D + i, publice sau private, interne sau externe, precum și , dacă se consideră necesar, în scopul de a promova gestionarea în comun a programelor universitare de doctorat, care au avize acordate de către ministerul de resort.

Articolul 39.- Prin derogare menționat în articolul anterior, Universitatea din La Laguna pot deține alte structuri organizatorice studii de doctorat in cadrul celor acoperite de reglementările în vigoare, pe baza strategiei de formare în acest domeniu . În orice caz, se înregistrează în fiecare program de doctorat, care este organismul părinte.

competențe

de bază

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea aptitudinilor și a metodelor de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, proiecta sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare sau de creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Capacitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, progresul științific, tehnologic, social, artistice sau culturale într-o societate bazată pe cunoaștere.

Aptitudini și abilități personale

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările esențiale pe care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, să dezvolte și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de cunoștințe.
  • CA04 - Lucrări în ambele echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - Integrarea cunoștințelor, față complexității, și formulează judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

Activități de formare profesională

  • Școala de iarnă IAC
  • Cursuri și seminarii
  • Congresul Studenților al Facultății de Fizică (COEFFI)
  • PhD Student Seminarii Fizică la Universitatea din La Laguna (SEDFULL)
  • mobilitate

Linii de investigare

  • Linia 1: cosmologie și Astrofizică ridicat de energie
  • Linia 2: exoplanete și Sistemul Solar
  • Linia 3: energie solară fizică și Stellar
  • Linia 4: Astrofizică extragalactic și Galactic
  • Linia 5: Structura materiei

criterii de admitere

următoarele cerințe și criterii de admitere prevede:

Doctoratul este deschis să dețină și alte universități, atât spaniole și străine, în condițiile specificate în elevii cerințele de intrare.

Pentru a fi admiși elevii trebuie să fie în posesia:

  • un minim de 300 de credite ECTS în ansamblul studiilor universitare oficiale, din care minimum 60 la, nu va fi la nivel de master:
    • în Astrofizică
    • sau în domeniul științelor experimentale sau tehnice. În acest caz, ele trebuie să aibă, de asemenea, cursados ​​cel puțin 18 ECTS profesori în astrofizică și cel puțin 10 de inițiere de cercetare.

Pentru a fi în măsură să admită studenți cu diplome de master în științe experimentale sau tehnice, care nu au finalizat un masterat în Astrofizică, există un modul de acces format din 18 credite de predare.

Respectivul modul de acces se bazează pe creditele predate la Masters în astrofizică.

În secțiunea 3.3 va fi descrisă astfel de suplimente de formare.

Organismul responsabil de procesul de admitere:

Organismul responsabil de procesul de admitere este Comitetul Academic al Masters și doctorat în astrofizică la Universitatea din La Laguna.

composion lui este după cum urmează:

  • Președinte: Directorul comandantului: să fie un profesor al Departamentului de Astrofizică cu normă întreagă, și potențialul director al tezelor de doctorat.
  • Secretar: Un profesor de astrofizică sau cercetător renumit al Institutului de Astrofizică din Insulele Canare
  • Vocal 1: Un alt profesor de astrofizică, iar în cazul în care fostul director al Comitetului Academic al Master și de doctorat posibil
  • Vocal 2: Un reprezentant al decan al Facultății de Fizică
  • Vocal 3: Un profesor de unul dintre departamentele de Fizică implicate în diverse Astrofizică de doctorat

Elevii cu un part-time

Noi urmăm regulile ull cu privire la admiterea studenților part-time. Articolul 7 Regulamentele cursuri de doctorat oficiale la Universitatea din La Laguna publicate în Monitorul Oficial al Insulelor Canare numărul 17 Vineri 25 ianuarie 2013, în capitolul II sunt colectate:

Articolul 7 Regimul de dedicare.

  1. Studii reglementate în prezentul regulament poate fi făcută în conformitate cu un full-time sau part-time.
  2. Prin definiție, se înțelege că toți studenții care se înscriu într-un program oficial de doctorat va fi cu normă întreagă.
  3. Pentru a se califica drept un student de doctorat în cadrul unei poziții cu fracțiune de normă,
    Va trebui să depună o cerere în modul și în termenele
    stabilită pentru ea, care să justifice incapacitatea de a efectua aceste studii în cadrul unui program complet din motive de activitate de muncă, nevoi educaționale speciale, nevoile de ingrijire de familie, sportivii de înaltă performanță sau la nivel înalt, precum și cele care sunt avute în vedere în normele de permanență a ull sau, după caz, în reglementările care se dezvoltă. Aceste cereri vor fi rezolvate înainte de perioada stabilită pentru înscrierea în studiile de doctorat de către Comitetul academic al programului de doctorat corespunzător. Împotriva acestei rezoluții pot fi depuse.
  4. doctoranzii pot aplica pentru dedicație schimbare de regim din motive justificate. Comitetul academic al programului de doctorat va emite un raport oficial care autorizează pe acesta sau nega o astfel de schimbare. Împotriva acestei decizii poate fi formulat apel în fața rectorului în termen de o lună de la notificare.

Elevii cu nevoi educaționale speciale care decurg din handicap

Sistemele și procedurile de admitere includ, în cazul studenților

cu nevoi educaționale speciale care provin din servicii de asistență și consiliere persoanelor cu handicap, care va evalua necesitatea unor eventuale adaptări curriculare, programe sau studii alternative.

Comitetul Academic al Masters și doctorat va fi responsabil de orientare a spus esudiantes și atribuindu-le un tutore personal pentru a le consilia și de a ajuta atât de diferitele proceduri și nevoile specifice care decurg din handicapul lor.

De asemenea, Comitetul Academic va evalua necesitatea unor eventuale adaptări curriculare, programe sau studii alternative pentru a completa formarea studenților cu dizabilități.

Numărul maxim de studenți admiși și Baremo Admitere

Numărul maxim de studenți noi admiși la programul de doctorat este de 50 de elevi.

În cazul în care există mai mult de 50 de cereri de admitere, care îndeplinește cerințele de admitere pentru următoarele state venituri la scară:

  1. 5 puncte pentru transcrierea.
  2. 3 puncte pentru un maestru în astrofizică.
  3. 2 puncte pentru o diplomă de master în științe experimentale sau tehnice.
  4. Până la 2 puncte prin alte merite: subvenții, premii, cursuri luate, etc.
Ultima actualizare Mart 2020

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife