Doctorat în Biodiversitate și Conservare

Generalități

Programul de descriere

Doctorat în domeniul biologiei are o lungă tradiție la Universidad de La Laguna . Programul "Biodiversitate și conservare" este susținut de linii consolidate și echipe de cercetare, cu o capacitate de producție și formare științifică ridicată. Oferă o acoperire largă a pregătirii doctorale în diferite ramuri ale biologiei, mediului și conservării, atât în ​​zonele terestre cât și marine. Aceasta va contribui la promovarea capacității de angajare a personalului înalt calificat într-o zonă de interes social, prin dezvoltarea profesională a cercetătorilor postdoctorali, prin formarea cadrelor didactice universitare și a personalului de cercetare, precum și a personalului îndreptat spre conducere. Studiul privind biodiversitatea și conservarea este unul dintre cele trei domenii strategice ale ULL (Campusul de Excelență Internațională - Campus Intercontinental Atlantic - Ministerul Economiei și Competitivității, 2010).

Justificare din titlu

Doctoratul în științe ale vieții și mediu, în dispariție, are în prezent 74 de doctoranzi înscriși, toți în faza de doctorat sau în faza de pregătire a prezentării și apărării tezelor lor. În ultimii cinci ani universitari (2008-2009 - 2012-2013) în acest doctorat, au fost citite 66 de teze de doctorat. Doctoratul în biologie a numărat, în primul an de valabilitate (2012-2013), cu 11 doctoranzi înrolați, iar alți 12 doctoranzi s-au înscris în cursul curent 2013-2014, toți încă în curs de finalizare a tezei de doctorat. Având în vedere aceste programe propuse la acea vreme de către Facultatea de Biologie a Universidad de La Laguna (ULL), referindu-se la experiențele anterioare ale acestei universități în furnizarea de programe de doctorat cu caracteristici similare, ne gândim la admiterea a 25 de doctoranzi pe an universitar, fiind 10 dintre acestea pătratele destinate studenților cu fracțiune de normă, care, în caz de neacoperire, ar putea fi ocupate de studenți cu normă întreagă. Cererea și interesul programului sunt susținute de datele statistice corespunzătoare programelor doctorale anterioare ale ultimei bienale.

Diplomele care vor sprijini în principal programul de doctorat propus vor fi Maestrii în Biodiversitatea terestră și Conservarea Insulelor și Biologie Marină: Biodiversitate și Conservare, atașat la Școala de Biologie ULL și în prezent în vigoare. Cu toate acestea, profilul de acces este mai larg, ținând seama de faptul că disciplinele predate în alte diplome de masterat ULL sau în străini sau naționali străini de masterat includ subiecte din liniile de cercetare care alcătuiesc programul. În acest sens, ar trebui să subliniem solicitările continue primite de potențiali doctoranzi, absolvenți de diferite grade legate de alte universități spaniole sau țări europene sau americane, care solicită informații despre doctoratul nostru actual. Aceste date oferă informații despre cererea potențială a programului de doctorat propus.

Programul privind biodiversitatea și conservarea este sprijinit de linii și echipe consolidate de cercetare, atât în ​​zone terestre, cât și marine. Programul oferă o gamă largă de cursuri de doctorat pentru absolvenți în diferite ramuri ale biologiei și mediului. Aceasta va contribui la promovarea capacității de angajare a personalului înalt calificat într-un domeniu de interes social prin dezvoltarea profesională a cercetătorilor postdoctorali în domeniul biodiversității și conservării, formarea cadrelor didactice universitare și a personalului de cercetare și formarea cercetătorilor care vizează administrație în probleme legate de conservare.

Programul de doctorat propus va fi integrat în noua Școală Doctorală creată la Universidad de La Laguna . După cum se precizează în Regulamentul său de predare oficială a doctoratului, ULL își va structura pregătirea doctorală într-o singură Școală Doctorală, în conformitate cu prevederile Decretului regal 99/2011, cu scopul de a organiza, în domeniul său de aplicare a conducerii, a învățăturilor și a activităților doctoratului. Școala Doctorală va garanta elaborarea unei strategii proprii, legată de strategia de cercetare a ULL și, după caz, de Organizațiile de Cercetare Publică și alte entități și instituții implicate.

Școala va planifica oferta necesară de activități inerente pregătirii și dezvoltării studenților doctoranzi, realizată fie de colaboratori ai universității, fie de entități de promovare, cu ajutorul unor profesioniști externi, profesori sau cercetători, și va garanta conducerea în domeniul lor. și o masă critică suficientă a profesorilor de doctorat și a doctoranzilor.

Studiul privind biodiversitatea și conservarea este unul dintre cele trei domenii strategice ale ULL, în special în ceea ce privește aspectele legate de ecosistemele marine, după cum se menționează în raportul Campusului de Excelență Internațională (Campus Intercontinental Atlantic) acordat de Ministerul Educației în 2010 și care include subproiecte pentru educație și îmbunătățire științifică și adaptare la EHEA. În plus față de resursele proprii ULL, acest doctorat are pentru resursele sale de dezvoltare din alte centre sau centre participante care colaborează continuu cu cercetătorii care participă la acest program. Echipele participante la cercetare au în prezent 9 proiecte de cercetare active finanțate prin apeluri competitive din partea organismelor publice naționale și 5 proiecte europene.

Cercetarea privind problemele de conservare și gestionare a biodiversității este în prezent o chestiune de supraviețuire, în special pe un teritoriu precum Insulele Canare unde presiunea demografică este foarte mare. Mediile insulare și în special cele ale insulelor oceanice prezintă caracteristici speciale (izolare, comunități ecologice simple, număr mare de endemisme, lipsă sau absență a prădătorilor, blândețe a speciei etc.) care îi fac mai sensibili la diverse Factori de amenințare.

Biodiversitatea terestră și marină a Insulelor Canare prezintă un interes extraordinar la nivel național și internațional. Insulele Canare, împreună cu Madeira și restul arhipelagurilor din Macaronesia, constituie un loc hot spot de interes pentru cercetătorii din întreaga lume, în special europeni. În special în ultimul deceniu, volumul cercetărilor legate de aceste insule sa triplat cu colaborarea specialiștilor din întreaga lume. Aceasta implică faptul că cercetarea în acest domeniu al științelor biologice are un impact nu numai pe o scară insulară, ci și pe o scară națională, europeană și globală și există numeroase referințe pentru studii postuniversitare și programe de doctorat încadrate în domenii analoge celor care fac obiectul acestui studiu. propunere. Conservarea mediului marin și terestru necesită o abordare integrală care necesită atât disciplinele clasice, cât și abordările moleculare și paleobiologice care ajută la catalogarea diferitelor ființe vii și a relațiilor lor și cunoașterea distribuției lor temporare și spațiale. În plus, ființele vii sunt și surse de bogăție, cum ar fi molecule noi cu multiple aplicații în diferite domenii.

În prezent, din partea organizațiilor publice și private, este cerută existența unor tehnicieni de înaltă calificare atât în ​​ceea ce privește cunoașterea mediului natural și conservarea acestuia: evaluarea, monitorizarea și recuperarea speciilor amenințate, restaurarea spațiilor naturale degradate, evaluarea impactul asupra mediului, eradicarea speciilor exotice, planificarea utilizării publice în zonele protejate, monitorizarea ecologică a ecosistemelor protejate. Lista dovezilor descrise susține viabilitatea programului propus, atât în ​​ceea ce privește capacitatea de a ajunge la masa critică a tezei, cât și numărul minim de studenți înscriși.

competențe

de bază

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea de competențe și metode de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, de proiectare sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare și creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Abilitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

Aptitudini și competențe personale

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, dezvolta și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de expertiză.
  • CA04 - Lucrări în echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - integrarea cunoștințelor, față complexității, și de a formula judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

activități de formare

  • seminarii de cercetare care au participat
  • Impartasirea seminarului
  • Asistență la conferințe naționale sau internaționale
  • Mobilitate (ședere în alte centre de cercetare)

domenii de cercetare

Linia de cercetare: biodiversitatea și conservarea mediului înconjurător al Pământului

subliniile

  1. Sistematică, biogeografie și evoluția artropodelor.
  2. Ecologia și biogeografia insulelor.
  3. Conservarea și biogeografia în plante.
  4. Microbiologia solului: diversitatea bacteriană și potențialul său biotehnologic.
  5. Ecophysiology de plante.
  6. Ecologie și evoluție în insule.
  7. Degradarea și conservarea solurilor.
  8. Resursele de sol și apă.
  9. Dinamica forestieră a pădurilor insulare.
  10. Microorganisme patogene umane: Caracterizarea genomică și genetică.
  11. Regenerarea sistemului nervos central: modul vizual al reptilelor și șobolanului.
  12. Geologia Insulelor Oceanice: Insulele Canare.
  13. Variabilitatea genetică

Linia de cercetare: biodiversitatea și conservarea mediului marin

Sub-linii de cercetare

  1. Biodiversitatea și ecologia marină din Insulele Canare și Macaronezia.
  2. Fitobenthos: compoziție, structură și modificări.
  3. Impactul omului asupra ecosistemelor marine.
  4. Fiziologia hranei, a reproducerii și a stresului în speciile de interes pentru acvacultura europeană.
  5. Genomica microorganismelor marine.
  6. Variabilitatea genetică

criterii de admitere

Ca profil de venit, se recomandă ca acestea să posede următoarele caracteristici: (1) Cunoașterea biodiversității și conservării, (2) Capacitatea de observare și analiza datelor privind biodiversitatea, (3) Capacitatea de a căuta și de a utiliza surse comune de informare în aceste domeniile de studiu, capacitatea de creație și inovare, capacitatea de transmitere orală și scrisă, ușurința în înțelegerea și utilizarea noilor tehnologii în domeniul biodiversității și conservării, cunoașterea limbilor străine să aibă acces la sursele de informare și să fie capabili să prezinte și să discute munca în întâlniri științifice, (8) Abilitatea de a lucra individual și colectiv, și (9) Sensul critic și autocritica. În general, se recomandă ca aceștia să dobândească abilități care să le permită să își desfășoare activitatea de cercetare în oricare dintre liniile de cercetare ale programului, astfel încât gradele de acces recomandate să fie biologia, științele mediului, științele marine sau altele. Se consideră adecvat ca elevii să aibă un nivel minim de limbă engleză B1, în funcție de parametrii europeni.

În cazul în care cererea depășește limita studenților stabilită anual pentru program, criteriile de selecție care vor fi utilizate vor fi următoarele:

  • Recordul academic în diplomele de licență și masterat, înainte de doctorat (80%)
  • Experiența de cercetare sau alte merite legate de cercetare (10%)
  • Raport de referință al unui profesor de linie de cercetare a programului (10%)

În plus, când Comitetul Academic o cere, poate fi organizat un interviu personal cu solicitanții, pentru a oferi mai multe informații despre procesul de selecție.

Criteriile de evaluare pentru acest interviu vor fi:

  • Cunoașterea programului de doctorat (25%)
  • Interesul studentului de doctorat în liniile sale de cercetare și coerența interviului cu raportul (rapoartele) de referință livrat (50%)
  • Predispoziție, motivare și angajare personală a candidatului pentru finalizarea proiectului său de teză (25%)

Organismul responsabil cu selectarea viitorilor doctoranzi va fi Comitetul Academic al Programului Doctoral în Biodiversitate și Conservare.

În cazul studenților cu nevoi educaționale speciale provenite din dizabilități, serviciile de asistență și consiliere corespunzătoare din ULL vor fi utilizate pentru a evalua necesitatea posibilelor adaptări curriculare, itinerare sau studii alternative. ULL, prin Vice-rectoratul Studenților și Serviciilor de Asistență Socială, a dezvoltat un program de atenție pentru studenții cu dizabilități (PAED) din 1999. Obiectivul acestui program este acela de a garanta egalitatea de șanse și de a promova integrarea elevilor cu nevoi specifice de suport educațional. EL PAED, prin atenție directă și personalizată, promovează măsuri concrete pentru dezvoltarea integrală a acestor studenți într-un mediu deschis și accesibil. PAED menține o structură stabilă de sprijin prin apeluri. Prin interviuri personale se cunosc nevoile și se proiectează planuri individuale de acțiune, cadrele didactice sunt informate cu privire la dificultățile și sfaturi și oferă suport tehnic. Trei programe sunt în curs de desfășurare, una pentru a sprijini studenții cu deficit auditiv (limbajul semnelor), un altul despre transportul pentru elevi cu deficiențe de mobilitate și altul pentru a adapta mediul educațional

În cazul studenților cu fracțiune de normă, trebuie să se menționeze în cererea de admitere, sau o dată admisă, atunci când unele dintre circumstanțele menționate mai jos și care permit recunoașterea acestei condiții, fără a aduce atingere Regulamentului Permanența stabilită de ULL:

a) să lucreze și să acrediteze în documente relația de muncă;

b) este afectat de un anumit grad de dizabilitate fizică sau senzorială care determină necesitatea studierii cu fracțiune de normă;

c) să desfășoare o pregătire specializată în această sau într-o altă universitate cu dedicare parțială;

d) au statutul de îngrijitor primar al persoanelor dependente sau au copii dependenți de copii sub 3 ani;

e) Să fie un atlet competitiv la nivel înalt;

f) alte condiții de natură familială sau socială justificate în mod corespunzător. Pentru toate aceste cazuri, veți avea nevoie de certificatul care vă acreditează. Recunoașterea statutului de student cu dedicare cu jumătate de normă va fi revizuită și ratificată anual. În orice caz, elevul poate solicita o schimbare a modului de dedicație în timpul elaborării programului. În mod similar, studenții care, în timpul dezvoltării programului, își pierd condiția pentru care li se acordă dedicația part-time vor deveni automat studenți cu normă întreagă.

Ultima actualizare Mart 2020

Bursa de studiu Keystone

Descoperă opțiunile pe care ți le poate oferi bursa noastră

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife