Doctorat în filosofie (interuniversitar)

Generalități

Programul de descriere

Șase universități spaniole (Universitatea din Alicante, Universitatea din Almeria, Universitatea din Castilla-La Mancha, Universidad de La Laguna , Universitatea din Zaragoza, Universitatea din Murcia) realizează o alianță strategică pentru a proiecta un program de doctorat interuniversitar servesc pentru a adăuga profesori și cercetători în jurul echipelor de cercetare și proiecte cu un impact mai mare și excelență.

Doctorat în domeniul filozofic au o lungă tradiție la Universidad de La Laguna . De fapt, actualul Program: "Filosofie, Cultură și Societate", integrat în Programul oficial Postuniversitar cu același nume și care a câștigat Mențiunea de Excelență de către Ministerul Educației din Spania (Rezoluția din 6 octombrie 2011 , Referința MEE2011-0739, BOE din 20 octombrie 2011) pentru cursurile 2011/12; 2012/2013 și 2013/2014, își are pregătirea imediată în cadrul programului de doctorat "Epistemologie și filozofie practică", valabil în timpul bienalei 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 și 2002-2005 și în Programul Doctoral " filozofie. Teoria și practica în lumea actuală ", predată din 2004.

Justificare din titlu

Universitatea, ca profesor de cercetători și un instrument de dezvoltare națională, regională și locală, joacă un rol fundamental în societatea cunoașterii. Dar o societate a cunoașterii este posibilă dacă reușește să îndeplinească trei cerințe fundamentale: producerea de cunoștințe, în principal prin cercetarea științifică, diseminarea și socializarea acestor cunoștințe prin învățământ, ședințe științifice, publicații etc. și, în al treilea rând, transmiterea și exploatarea prin inovație tehnologică.

Incidența fundamentală a primei misiuni a Universității are programele de doctorat. În funcție de structura Spațiului European al Învățământului Superior, programele de doctorat reprezintă al treilea și ultimul ciclu în traiectoria academică a unui student universitar, precum și primul pas în cariera unui cercetător.

De la cea de-a patra Conferință a Procesului de la Bologna, care a avut loc la Bergen în 2005, a subliniat necesitatea consolidării legăturilor dintre învățământul superior și cercetare, Asociația Europeană a Universităților (EUA) a realizat un studiu care prezintă principiile de bază pentru dezvoltarea programelor doctorale. Raportul: Programe de doctorat la universitățile europene: realizări și provocări (2007), reuneste principalele concluzii cu privire la schimbările cu care Europa ar trebui să facă față dacă dorește să mențină sau să atragă cei mai talentați cercetători tineri. Obiectivul este de a plasa universitatea și ciclul trei ca unul dintre pilonii noii Europe a cunoașterii, pe lângă plasarea Uniunii Europene în poziția de a concura cu Statele Unite în noua societate a cunoașterii.

În acest context internațional, Strategia universitară 2015 (UE2015), aprobată la Consiliul de Miniștri al Spaniei la 30 ianuarie 2009, după ce a fost informată de către Comisia pentru știință și inovare a Congresului Deputaților și mai târziu a Senatului, intenționează să plaseze Universitatea Spaniolă în contextul Spațiului European al Învățământului Superior și al Cercetării, îmbunătățind poziționarea globală a acestuia.

UE2015 propune realizarea unei reforme structurale ample, acordând o atenție deosebită raționalizării diplomelor de masterat și doctoratelor prin agregarea activităților și a obiectivelor strategice ale instituțiilor pentru a "crește capacitatea și impactul cercetării din progresul, bunăstarea și competitivitatea Spaniei ".

Pentru a consolida capacitatea de cercetare și competitivitatea internațională, guvernul spaniol a definit ca obiective strategice oferta de programe doctorale de înaltă calitate. Spania, la fel ca Europa, trebuie să crească numărul de cercetători și programele de doctorat reprezintă o piatră de temelie pentru atingerea acestui obiectiv. Aceasta înseamnă organizarea programelor doctorale într-un mod mai structurat, integrându-le în școli de doctorat, ca unități independente specifice, cu o componentă mare de calitate în Programe.

Universitatea din Murcia, în cadrul Consiliului Guvernului din 23 decembrie 2011, în conformitate cu Decretul regal 99/2011 din 28 ianuarie, care reglementează învățăturile oficiale de doctorat, a creat Școala Internațională de Doctorat (EIDUM), cu o strategie clară, în conformitate cu Regulamentul său privind regimul intern: să garanteze conducerea în domeniile lor de cunoaștere și o masă critică suficientă de profesori și doctoranzi. Pentru a face acest lucru, el a ridicat câteva cerințe care trebuie îndeplinite de programele doctorale care doresc să se alăture (RRI, articolul 13):

  1. Că toți profesorii care participă au experiență de cercetare dovedită.
  2. Că profesorii participanți cred în fonduri publice sau private în liniile lor de cercetare și în producția științifică de calitate. Că printre profesorii fiecărui program de doctorat există cel puțin cinci persoane care îndeplinesc cerințele minime stabilite pentru a fi coordonator al unui program de doctorat stabilit în Decretul regal 99/2011 din 28 ianuarie
  3. Faptul că nici un profesor de program didactic al unei școli nu poate participa la alte programe doctorale ale școlii sau ale Universității din Murcia.
  4. În plus, va fi evaluat:
    • Că în liniile de cercetare ale programului participă lectori naționali și internaționali de prestigiu renumit, care este susținut de o cercetare acreditată.
    • Că este vorba despre un program interuniversitar care reprezintă o masă critică relevantă într-o zonă întreagă de cunoștințe.
    • Faceți-i un program internațional cu prezența unor universități de prestigiu.

Mai precis, a patra dispoziție tranzitorie a RRI introduce următoarele cerințe pentru alocarea inițială la EIDUM:

  1. A se dovedi că programul dispune de infrastructurile și mijloacele materiale necesare pentru dezvoltarea corectă a liniilor sale de cercetare.
  2. Că programul are cel puțin 15 medici.
  3. 60% dintre membrii facultăților din fiecare program îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele cerințe:
    a) Au doi termeni de șase ani.
    b) să aibă un termen de șase ani, din care să nu se acorde mai mult de șase ani.
    c) au condus două teze de doctorat în ultimii cinci ani
  4. Că cel puțin cinci profesori ai programului îndeplinesc cerințele minime stabilite pentru a fi coordonator al unui program de doctorat, așa cum este stabilit în Decretul regal 99/2011, din 28 ianuarie.
  5. Fiecare echipă de cercetare trebuie să aibă cel puțin un proiect competitiv (internațional, național sau regional) în subiectele liniilor de cercetare ale programului. Finanțarea conținută într-un program nu poate fi utilizată în propunerea niciunui alt program. Pentru ca finanțarea să fie acceptată ca parte a unui program, cercetătorul principal sau responsabil trebuie să fie profesor al respectivului program sau al personalului unei entități care colaborează cu acesta.
  6. Există 25 de contribuții științifice din ultimii cinci ani ai personalului de cercetare care participă la programul de doctorat, în conformitate cu criteriile stabilite în ghidul de evaluare ANECA pentru verificarea studiilor doctorale oficiale.
  7. Că personalul de cercetare al programului se referă la cel puțin 10 teze de doctorat direcționate în ultimii cinci ani, împărțite între echipele de cercetare ale programului cu referire deplină la o publicație științifică derivată din fiecare din cele zece teze, cu indicarea datelor privind impactul obiectiv al rezultatele

Luând în considerare acest context internațional, național și instituțional, șase universități spaniole (Universitatea din Alicante, Universitatea din Almeria, Universitatea din Castilla-La Mancha, Universidad de La Laguna , Universitatea din Zaragoza, Universitatea Murcia) au considerat necesare realizarea unei alianțe strategic pentru a proiecta un program de doctorat interuniversitar, capabil să se integreze în EIDUM și, în orice caz, care să servească pentru a adăuga profesori și cercetători în jurul echipelor de cercetare și proiecte cu un impact mai mare și excelență.

Mai exact, programul nostru de Doctorat Interuniversitar, așa cum este cerut de EIDUM RRI,

  1. Contribuiți în toate liniile sale de cercetare, cu colaborarea medicilor internaționali. În mod specific, participă 62 de cercetători străini.
  2. Acesta reprezintă o masă critică relevantă în domeniul filosofic spaniol. Are 58 de medici (100% dintre participanții naționali). Printre acestia 14 profesori, 36 detinatori si 8 profesori contractati Doctori (permanenti)
  3. Are infrastructurile și mijloacele materiale necesare dezvoltării corecte a liniilor sale de cercetare.
  4. 62.06% din personalul didactic (36 cercetători) din Program acreditează 2 sau mai mulți termeni de șase ani. Există 108 sexenios acreditați în prezent. Media pe șase ani a numărului total de cercetători din program este de 1,86.
  5. 20 profesori (34,48%) au condus 2 sau mai multe teze și acreditează 2 sau mai mulți termeni de șase ani; adică îndeplinesc cerințele minime stabilite pentru a fi coordonator al unui program de doctorat stabilit în Decretul regal 99/2011, din 28 ianuarie.
  6. Toate echipele de cercetare au cel puțin 2 proiecte de cercetare competitive (internaționale, naționale sau regionale) în subiectele liniilor de cercetare ale programului și principalii lor cercetători sunt profesori ai programului.
  7. Acesta acreditează 25 de contribuții științifice din ultimii cinci ani ai personalului de cercetare care participă la programul de doctorat, în conformitate cu criteriile stabilite în ghidul de evaluare ANECA pentru verificarea studiilor doctorale oficiale.
  8. Acreditarea a cel puțin 10 teze de doctorat direcționate în ultimii cinci ani, care contează, cel puțin, cu o publicație științifică cu indicații clare de calitate.

Pe de altă parte, ca o justificare academică, trebuie să subliniem faptul că programul de doctorat interuniversitar în filosofie pe care îl prezentăm este legat de tradiții largi de cercetare. Mai exact, are printre predecesorii săi programele actuale de doctorat predate la universitățile din La Laguna, Zaragoza și Murcia.

Într-adevăr, studiile de doctorat în domeniul filozofic au o tradiție îndelungată la Universidad de La Laguna . De fapt, actualul Program: "Filosofie, Cultură și Societate", integrat în Programul oficial Postuniversitar cu același nume și care a câștigat Mențiunea de Excelență de către Ministerul Educației din Spania (Rezoluția din 6 octombrie 2011 , Referința MEE2011-0739, BOE din 20 octombrie 2011) pentru cursurile 2011/12; 2012/2013 și 2013/2014, își are pregătirea imediată în cadrul programului de doctorat "Epistemologie și filozofie practică", valabil în timpul bienalei 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 și 2002-2005 și în Programul Doctoral " filozofie. Teoria și practica în lumea actuală ", predată din 2004.

Acesta este și cazul Universității din Zaragoza, unde actualul program de doctorat "Studii filosofice" (RD 1393/2007 cu data de verificare 07/15/2009) este rezultatul transformării programului predat anterior la Facultate de filosofie și litere, sub titlul "Filozofie, istorie, gândire", din anul universitar 1994-1995; astfel încât studiile de doctorat în filosofie au fost împărtășite neîntrerupt la Facultatea de Filosofie și Litere a Universității din Zaragoza timp de cel puțin 18 ani.

În ceea ce privește Universitatea din Murcia, actualul program de doctorat în filosofie, în vigoare din anul universitar 2010/2011, este o transformare a programului de doctorat în filosofie care a fost integrat în anul universitar 2007/2008 în Programul oficial postuniversitar (Doctoratul Master) și, la rândul său, a fost o transformare a două programe doctorale anterioare predate în cadrul Departamentului de filosofie: "Spania și Europa, istoria intelectuală a unui dialog", care a obținut Premiul de Calitate în anii bienali 2004 - 2006 și 2005-2007 (MCD2004-00446 / MCD-2005 00203); și "Configurația subiectului modern". Oricum, studiile de doctorat din cadrul Facultății noastre au fost predate neîntrerupt de la constituirea ei ca Facultatea de Filosofie în anul universitar 1992/1993.

competențe

Obținerea titlului de doctor trebuie să ofere un nivel ridicat de pregătire în diferite domenii, în special cele care necesită creativitate și inovație. Această formare trebuie să aibă loc în trei ordine: personalul, producția de cunoștințe și difuzarea cunoștințelor în contextul lor socio-cultural.

Din perspectivă personală, medicii vor fi dobândit cel puțin abilitățile și abilitățile personale pentru:

  1. Dezvoltarea în contexte academice și extra-academice, în care există puține informații specifice privind anumite probleme sau probleme filosofice.
  2. Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  3. Proiectați, creați, dezvoltați și desfășurați proiecte creative și inovatoare în domeniul cunoașterii filosofice și, în general, al culturii.
  4. Lucrați atât ca o echipă, cât și independent într-un context internațional sau multidisciplinar, creând sau integrând rețele de cercetare.
  5. Integrarea cunoștințelor, față complexității și a formula judecăți cu informații limitate.
  6. Să presupunem critica și apărarea argumentativă a soluțiilor ca o parte substanțială a etosului științific-cercetare.

Pe de altă parte, studiile de doctorat vor garanta cel puțin că doctoratul dobândește competențele de bază care îi permit

  1. Înțelege sistematic domeniul de studiu propriu filozofiei, precum și cunoașterea metodelor de deprindere și de cercetare legate de acest domeniu.
  2. Abilitatea de a concepe, proiecta sau crea, implementa și adopta un proces substanțial de cercetare sau creație în diferite domenii de cercetare: antropologie socială, estetică, filozofie și logică teoretică și practică.
  3. Abilitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetări filosofice originale în diferite domenii ale cercetării fundamentale.
  4. Abilitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor filosofice, științifice sau umaniste noi și complexe.
  5. Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică filosofică, umanistă și științifică, precum și cu societatea în general, despre domeniile lor de cunoaștere în modurile și limbile utilizate în comunitatea științifică internațională.
  6. Abilitatea de a încuraja, în contexte academice și profesionale, reflecție și avansare științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

alte aptitudini

Studiile de doctorat ar trebui să ofere, așa cum am spus, studii superioare în diferite domenii; printre altele, am citat diseminarea și promovarea cercetării. În acest sens, studentul de doctorat trebuie să fie capabil

  1. Extindeți frontierele cunoașterii filosofice sau un domeniu de studiu în cadrul acesteia, ale cărui rezultate merită, cel puțin, o publicație la care se face referire la nivel național și / sau internațional.
  2. Proiectați și dezvoltați proiecte legate de cercetarea dvs. în diferite contexte administrative care vă permit să finantați o parte din munca dvs.
  3. Încurajați, direcționați și dezvoltați în diferite contexte academice și profesionale cercetarea și dezvoltarea culturală în contextul unei societăți globale bazate pe cunoaștere.
  4. Documente de cercetare originale originale.

activități de formare

  • Cadrul general al studiilor doctorale
  • Seminar permanent de doctoranzi
  • Resurse electronice Bibliotecari
  • Congres interuniversitar de doctoranzi
  • Comunicarea științifică: redactarea și publicarea articolelor științifice. Prezentarea publică a rezultatelor științifice
  • Rămâneți la Centrul de Cercetare Extern
  • Îmbunătățirea imediată

domenii de cercetare

  • Linia 1: Estetica și teoria artei
  • Linia 2: Filosofia
  • Linia 3: Filozofia morală și politica
  • Linia 4: Logica și filozofia științei

criterii de admitere

Criterii de selecție și de admitere în program

Fără a aduce atingere dispozițiilor articolului 7 din Decretul Regal 99/2011 din 28 ianuarie, selectarea și admiterea la un program de doctorat se supune următoarelor reguli:

  1. Selectarea într-un program de doctorat va fi efectuată de către Comitetul Academic al Programului Doctorat.
  2. Pentru a face selecția, Comitetul academic va folosi următoarele criterii:
    a. O evaluare a curriculum-ului academic (40%).
    b. Evaluarea meritelor de relevanță sau semnificație deosebită în legătură cu programul doctoral (60%).
  3. În orice caz, admiterea la programele de doctorat va include angajamentele de acces menționate mai sus. Aceste complementari de formare nu vor fi incluse în limita stabilită pe durata doctoratului în articolul 3.2 din Decretul Regal 99/2011, din 28 ianuarie. În ceea ce privește prețurile publice și acordarea de burse și ajutoare de studiu, aceste programe de formare vor fi considerate ca formare la nivel de doctorat.

În orice caz, rezoluția de admitere în cadrul unui program de doctorat va fi dictată de către rectorul fiecărei universități, la propunerea comitetului academic al programului de doctorat corespunzător și fără a aduce atingere delegațiilor de competențe sau semnăturii care pot fi făcute în favoarea decanilor de centru sau directorilor școlilor doctorale.

Listele elevilor admiși în programul de doctorat vor fi publicate pe buletinele electronice și pe facultățile în care sunt predate, deși, prin rezoluția rectorului, pot fi stabilite alte mijloace de publicitate.

Prevederile regulamentelor și instrucțiunile de admitere și de înscriere aprobate anual de diferitele universități ale programului se vor aplica și procedurii de admitere.

În cazul studenților cu nevoi educaționale speciale provenite din dizabilități, sistemele și procedurile de selecție și de admitere vor include servicii de sprijin și consiliere adecvate.

înregistrare

Doctoranzii admiși la un program de doctorat vor fi înscriși anual, în conformitate cu acordul.

Înregistrarea se va face în unitatea de conducere furnizată în acest scop, în conformitate cu cerințele stabilite în regulile complementare și instrucțiunile de admitere și înscriere aprobate de universitățile respective pentru fiecare an universitar.

Drepturile și îndatoririle doctoranzilor

Este considerat a fi un student de doctorat care, după ce a acreditat cerințele stabilite prin Decretul regal 99/2011, din 28 ianuarie, a fost admis la un program de doctorat și sa înscris în acesta.

Doctoranzii au următoarele drepturi:

  1. Drepturile comune ale studenților universitari și drepturile specifice ale studenților doctoranzi stabiliți în Statutul studenților universitari, aprobați prin Decretul regal 1791/2010, din 30 decembrie.
  2. Drepturile care, ca studenți, sunt recunoscute și rezultă din Statutul universităților care participă la Program

Doctoranzii au următoarele atribuții:

  1. Cei stabiliți cu caracter general în articolul 13 din Statutul studenților universitari și în statutele universităților care integrează programul
  2. Cei care rezultă în mod specific din regimul juridic contractual la care pot fi supuși, după caz.
  3. Să îndeplinească angajamentele formative prevăzute în acest raport.
  4. Realizați activitățile de formare și seminarii de cercetare stabilite.
  5. Prezentarea către director a lucrărilor efectuate în format și cu frecvența care a fost convenită anterior și transmiterea manuscrisului tezei directorului cu o notificare rezonabilă a datei convenite pentru depunere, pentru revizuirea finală.
  6. Consultați-vă cu directorul înainte de a efectua orice altă activitate suplimentară la universitate, pentru a evalua împreună posibilele repercusiuni asupra dedicării dumneavoastră tezei de doctorat.
  7. Respectați cerințele de securitate la locul de muncă sau orice alte specificații care există în locul în care faceți cercetările.
  8. Respectați standardele etice stabilite de universitate.
Ultima actualizare Mart 2020

Bursa de studiu Keystone

Descoperă opțiunile pe care ți le poate oferi bursa noastră

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife