Doctorat în logică și filosofie a științei (interuniversitar)

Generalități

Programul de descriere

Integrarea PD în strategia de cercetare și doctorat a universităților: toate universitățile includ în statutele lor și în planurile lor strategice dorința de a promova cercetarea, atât de bază, cât și aplicată, prin programe de cercetare specifice. Prin urmare, formarea cercetătorilor și transferul de cunoștințe reprezintă fundamentul predării lor și mijloacele pentru dezvoltarea științifică, tehnică și culturală a societății. Toate acestea încurajează cooperarea cu alte universități și instituții științifice și culturale, precum și participarea la planurile publice de cercetare.

Astfel, în documentul intitulat "Strategia în domeniul cercetării și pregătirii doctorale", aprobat în Consiliul Guvernatorilor din 29 februarie 2012 - conform Strategiei Regionale de Cercetare Științifică, Dezvoltare Tehnologică și Inovare (ERIDI) 2007 # 2013- el subliniază că misiunea fundamentală a Universității din Salamanca este promovarea și coordonarea cercetării. Prin urmare, formarea cercetătorilor și transferul de cunoștințe reprezintă fundamentul predării lor și mijloacele pentru dezvoltarea științifică, tehnică și culturală a societății.

Universitat de València, în planul său strategic pentru perioada 2012-2015, aprobat de Consiliul guvernatorilor la 30 iulie 2012, își propune să surprindă și să dezvolte talente și să sporească productivitatea cercetării și resursele de cercetare. Universitatea din Santiago de Compostela, în planul său strategic, se angajează să "Conformă unei oferte postuniversitare specializate și competitive privind mediul universitar, național și internațional, sporind prestigiul social al studiilor universitare".

Doctoratul în logică și filosofie a științelor este un program interuniversitar al Universității din Salamanca și al universităților din A Coruña, La Laguna, Granada, Santiago de Compostela, Valladolid și Institutul de Filosofie al Consiliului Superior de Cercetare Științifică (CSIC) .

Una dintre marile sale virtuți este echipa de peste 50 de cercetători de nivel înalt care o integrează, foarte proeminenți și foarte dedicați acestui proiect interuniversitar interesant.

Obiectivul său principal este de a instrui cercetători de înaltă calificare în logică și argumentare, filosofia științei, filosofia limbajului și studiile sociale ale științei și tehnologiei, capabilă să răspundă cerințelor sociale în creștere în acest domeniu. Adică să pregătească doctori în diferitele domenii ale domeniului logicii și filozofiei științei și al studiilor sociale ale științei și tehnologiei care sunt capabile să răspundă cererii sociale tot mai mari de informații privind sistemele științifico-tehnologice, gestionarea acestora și impactul acesteia în diferite sfere sociale, economice și politice. Programul se extinde și la analiza relației dintre limbă și lume, modelele cognitive și aplicațiile lor la inteligența artificială, precum și problemele legate de comunicare, acte de vorbire și pragmatică, sens, intenționalitate și teorii de reprezentare mentală, tehnologii informaționale, inteligență artificială, web semantic, calcul, etc.

Integrarea PD într-o rețea sau într-o școală doctorală:

În diferitele universități participante există școli de doctorat deja create sau în faza de creare în care programul de doctorat va fi integrat. Astfel, de exemplu, Programul oficial al Doctoratului în Logică și Filosofie de Științe la USAL va fi integrat în Școala Doctorală "Studii Salamantini", creată la 30 noiembrie 2011 de Consiliul Guvernatorilor de la Universitatea din Salamanca. În acest document, Școala Doctorală "Studii Salamantini" este definită ca unitatea creată de Universitatea din Salamanca pentru a organiza și coordona activitățile tuturor programelor de doctorat care duc la dobândirea abilităților și abilităților necesare obținerii titlului de Doctor de la Universitatea din Salamanca.

Experiențele anterioare ale universităților PD cu caracteristici similare și dacă propunerea provine din conversia unui doctorat cu un premiu de calitate sau dacă are sau nu o mențiune privind excelența:

Motivul care susține așteptările PD se referă la situația domeniului cunoașterii logicii și filozofiei științei din care se propune doctoratul: o tradiție de excelență recunoscută în mediul universitar spaniol, cu reflecții internaționale clare.

a) Universitățile care propun PD-ul acumulează în ansamblu integritatea ariilor tematice care constituie aria de logică și filozofie a științei, împreună cu perspectivele lor esențiale și specifice.

b) Tratamentul sistematic inter-tematic și sistematic al axelor acestui set este esențial pentru formarea de bază. Și această sarcină trebuie să recunoască în universitățile propuse referința obligatorie la o formare specializată de caracter teoretic și practic. Din această perspectivă, baza potențialilor doctoranzi propuși depășește cu mult cerințele generate de o singură universitate (absolvenți în domeniul cunoașterii artelor și științelor umane și alte diplome de licență din alte universități, postuniversitari care au a condus fie unul dintre maeștrii care permite accesul direct la acesta, fie un alt maestru care oferă formare adecvată).

PD propusă implică transformarea naturală a studiilor implementate anterior, respectiv Programul de Doctorat în Logică și Filosofie de Științe, un program oficial care a fost aprobat atât de Ministerul Educației și Științei, cât și de diferitele comunități autonome cu participarea universităților din Salamanca, Valladolid, Santiago de Compostela, A Coruña, La Laguna și Autónoma de Madrid și Institutul de Filosofie al CSIC. Programul menționat a fost guvernat de Decretul Regal RD1393 / 2007, din 29 octombrie, și a fost verificat, conform Rezoluției din 8 octombrie 2009, a Secretariatului General al Consiliului de Coordonare Universitară al Ministerului Educației. De asemenea, Programul de Doctorat a fost distins cu Premiul de Calitate (2008-09 la 2011-12).

În plus față de acest program, Programul de Studii Sociale de Știință și Tehnologie atașat la Institutul Universitar de Știință și Tehnologie Studii atașat la Institutul Universitar de Științe și Tehnologie Studii din USAL este, de asemenea, încorporate.

Convenabilitatea punerii sale în aplicare:

a) Practica profesională a absolvenților și a maeștrilor în general va necesita din ce în ce mai mulți experți, cercetători și profesioniști care au petrecut timp și au organizat metodic pentru a studia și aprofunda aspectele și problemele implicării filosofice în domeniile menționate . În cele din urmă, acest tip de muncă metodică și reflecție oferă instrumente pentru înțelegerea situației care conturează și modelează diferitele domenii profesionale în societatea noastră complexă, plurală și labirintică.

b) Programul va permite formarea medicilor în diferite domenii ale domeniului logicii și filosofiei științei. Comoditatea de a avea medici instruiți în aceste probleme este că această formare contribuie la dezvoltarea unei societăți bine instruite, care va avea profesioniști cu înaltă calificare pentru a formula, analiza, raționa și rezolva probleme complexe într-un mod sofisticat.

În plus, acești profesioniști vor fi înalt calificați pentru:

  • Rezolvarea conflictelor prin discuții raționale, pentru intermediere și critici culturale.
  • Răspund cererii sociale tot mai mari de informare despre funcționarea și structura sistemelor științifico-tehnologice, managementul acestora și impactul lor în diferite sfere sociale, economice și politice.
  • Analiza relației dintre limbă și lume, modele cognitive și aplicațiile lor la inteligența artificială, precum și probleme legate de comunicare, acte de vorbire și pragmatică, sens, intenționalitate și teorii ale reprezentării mentale .
  • Gestionarea diferitelor tehnologii informaționale și a problemelor lor formale de dezvoltare: Inteligență artificială, web semantic, computabilitate etc. De asemenea, în ceea ce privește dezvoltarea logicii clasice și non-clasice, a istoriei și a filozofiei sale.

c) Programul de doctorat răspunde, de asemenea, nevoii diverselor universități de a-și completa oferta oferind studenților care au absolvit o diplomă de masterat, formare doctorală care conduce la obținerea unui grad de doctorat. În plus, caracterul interuniversitar al programului asigură că oferta se face în cadrul unui program cu o masă și o entitate critică suficientă.

Elevii cu dedicare cu normă întreagă și part-time:

Dedicarea exclusivă este oferită în mod obișnuit studenților acestui program de doctorat. Cu toate acestea, având în vedere tipul de studenți care se pot înscrie, posibilitatea de a avea studenți care aleg să dedice part-time este lăsată deschisă. Prin urmare, pe baza experienței programelor doctorale anterioare (studenți care lucrează ca profesori de gimnaziu sau în alte locuri de muncă), se prevede rezervarea a 6 locuri pentru studenții cu fracțiune de normă.

competențe

de bază

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea de competențe și metode de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, de proiectare sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare și creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Abilitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

Aptitudini și competențe personale

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, dezvolta și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de expertiză.
  • CA04 - Lucrări în echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - integrarea cunoștințelor, față complexității, și de a formula judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

alte aptitudini

  • CM1 - Abilitatea de a dobândi cunoștințe avansate în domeniile argumentării și logicii, filosofia limbii, filozofia științei și tehnologiei.
  • CM2 - Abilitatea de a proiecta un proiect de cercetare care să analizeze și să evalueze critic contribuțiile anterioare și în care să poată aplica cunoștințele și metodologia de lucru.
  • CM3 - Abilitatea de a face o sinteză a unor idei noi și complexe care să producă o cunoaștere mai profundă a contextului de cercetare în care lucrează.
  • CM4 - Abilitatea de a pregăti materiale despre propria lor cercetare și de a disemina rezultatele.

activități de formare

  • Seminarii de cercetare
  • Rezultatele cercetărilor
  • Cursuri de formare metodică, specializată sau practică
  • Asistență la conferințe naționale sau internaționale
  • Publicații științifice
  • Rămâne la alte centre de cercetare

domenii de cercetare

  • Linia 1: Argumentare și logică
  • Linia 2: Filozofia limbii și a minții
  • Linia 3: Filozofia științei
  • Linia 4: Studii sociale de știință și tehnologie

criterii de admitere

Selecție și admitere. Criterii de evaluare și organismul responsabil:

Comitetul Academic al PD, prin intermediul subcomisiei delegate, va decide cu privire la admiterea fiecărei cereri, fiind în măsură, dacă consideră necesar, să cheme un interviu candidatului, a cărui evaluare globală va fi de maxim 30% din evaluarea totală. Rezoluția va fi comunicată părților interesate care, din acel moment și în termenele stabilite de fiecare universitate, vor putea formaliza înscrierea în PD.

Criteriile de evaluare a candidaturilor vor fi următoarele:

a) Adecvarea gradului presupus de intrare și medie a notei academice în titlul (sau gradul) de diplomă și în gradul de masterat. Se înțelege că studenții care vin din Master în logică și filosofie a științei sau din Master în Studii Sociale de Știință și Tehnologie sau cei care, provenind din alte studii de nivel echivalent, au luat cursuri care facilitează asimilarea cunoștințelor și abilităților oferite de PD: până la 40 de puncte

b) Experiența profesională (dezvoltată în interiorul sau în afara universității, în centre publice sau private legate de educație, cercetare sau management): până la 20 de puncte

c) Realizări de curs, participare la conferințe, stagii la alte universități etc.: până la 20 de puncte

d) Domeniu documentat de limbă engleză sau alte limbi străine: până la 20 de puncte

Servicii suport pentru studenții cu nevoi educaționale speciale:

În general, universitățile integrate în acest doctorat au servicii de sprijin pentru studenți. De asemenea, aceștia au programe de integrare a persoanelor cu dizabilități și diferite servicii în care sunt sfătuiți și îngrijiți persoanele cu diferite tipuri de dizabilități.

programe

  • strugure
  • USAL
  • USC
  • UDC
  • Universitatea din Valencia
  • ULL

În cazurile în care este cazul, vor fi făcute adaptări curriculare individualizate fiecărui elev.

Elevii cu dedicație part-time:

Regimul dedicării elevilor la acest PD va fi de preferință cu normă întreagă. Cu toate acestea, unele dintre locurile oferite pot fi ocupate de studenți care sunt recunoscuți ca fiind cu fracțiune de normă.

Elevii care doresc să studieze acest PD cu normă parțială trebuie să se adreseze Comitetului Academic al Programului atunci când depun cererea de admitere la acesta sau, o dată admisă, atunci când oricare dintre circumstanțele incluse în acestea sunt prezente. de mai jos și să permită recunoașterea ca studenți cu fracțiune de normă.

Printre altele, următoarele vor fi criteriile de admitere a studenților cu fracțiune de normă în acest PD:

  1. Să lucrați și să acreditați în documente relația de muncă.
  2. Fiind afectată de un anumit grad de dizabilitate fizică, senzorială sau psihică care determină necesitatea de a urma studii de doctorat cu frecvență redusă. În acest caz, studentul trebuie să documenteze gradul recunoscut de handicap.
  3. Să efectueze o altă formare specializată, în aceeași sau în altă universitate, cu dedicație part-time și să dovedească condiția de a fi admis sau înscriși în astfel de studii ca un student cu frecvență redusă.
  4. Să fie considerat principalul îngrijitor al persoanelor aflate în întreținere și să o dovedească prezentând documente justificative și certificare eliberate de organismul competent pentru recunoașterea situației de dependență.
  5. Aveți copii sub 3 ani sub îngrijirea lor.
  6. Fii un atlet de competiție la nivel înalt.
  7. Exercitarea sarcinilor de reprezentare a elevilor.
  8. Altele justificate în mod corespunzător (de exemplu, fiind victimă a violenței de gen, a terorismului etc.).

Recunoașterea acestei condiții trebuie să fie ratificată anual și va avea efecte până la încheierea studiilor de doctorat cu prezentarea și apărarea tezei de doctorat. În ciuda celor de mai sus, în timpul dezvoltării PD, pot fi cerute schimbări în modalitatea de dedicație a acestor studii, cu condiția să apară următoarele circumstanțe:

  • Doctoranzii cu dedicare part-time care, în timpul PD, pierd pierderea circumstanței pentru care au fost admiși și recunoscuți ca atare, vor deveni în mod automat elevi PD cu dedicare cu normă întreagă. Începând cu acel moment, ei vor avea trei ani până la prezentarea cererii de depunere a tezei de doctorat, cu condiția să nu fi trecut mai mult de doi ani sub condiția studenților cu fracțiune de normă.
  • Doctoranzii care au început studiile de doctorat cu normă întreagă au obligația de a aplica pentru stagiul cu fracțiune de normă și de a îndeplini oricare dintre cerințele expuse mai sus, vor fi disponibili din acordarea condiției menționate până la prezentarea cererea de depunere a tezei de doctorat cu maximum de timp care, în ansamblu, cu timpul scurs, nu depășește 5 ani.
Ultima actualizare Mart 2020

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife