Doctoratul în Științe Sociale

Generalități

Programul de descriere

Numele programului: Doctorat în Științe Sociale
Cheie DGP: 241601
Perioada normală până la absolvire: 6 semestre
Credite: 225
Gradul care conferă: Doctor de Științe Sociale
Campus unde se oferă: Hermosillo

Descrierea programului

Obiectiv general

Pentru a instrui cercetătorii care sunt capabili să proiecteze și să conducă proiecte și grupuri de cercetare care abordează problemele sociale și regionale.

Obiective specifice

  • Dezvoltarea abilităților și competențelor pentru proiectarea, evaluarea și desfășurarea proiectelor de cercetare socială.
  • Să genereze în absolvenți competențele pentru formarea resurselor umane (cercetători și evaluatori) în domeniile Științe sociale.
  • Formarea persoanelor capabile să evalueze proiectele și strategiile bazate pe cercetarea socială multidisciplinară, care vizează rezolvarea problemelor reale în mediile regionale și naționale.
  • Promovarea cercetării interdisciplinare în Științele Sociale, stabilirea bazelor pentru integrarea eficientă, controlată și productivă a diferitelor domenii ale cunoașterii sociale.
  • Forma de subiecți capabili să lucreze, perfecționeze și să evalueze proiecte de cercetare multidisciplinare în Științele Sociale care vizează satisfacerea cerințelor informaționale.
  • Promovarea cercetării interdisciplinare în domeniul științelor sociale, stabilirea bazelor pentru integrarea lor ca cunoștințe complexe, care să lege domenii conexe, cum ar fi cele cultivate în domeniul divizional.

Care vor fi competențele dvs. atunci când finalizați programul?

Profil absolvent

cunoștințe

  • Va stăpâni fundamentele și ipotezele teoretice și metodologice ale procesului de cercetare multidisciplinară și interdisciplinară, proiectându-le în linii directoare pentru acțiuni care vizează rezolvarea problemelor relevante din punct de vedere social.
  • Va ști cum să elaboreze diagnostice care să permită identificarea și intervenția în acele situații și probleme care necesită adoptare, strategii analitice și moduri de operare multidisciplinare.
  • Puteți proiecta și desfășura proiecte de cercetare multidisciplinară și interdisciplinară prin aplicarea tehnicilor, strategiilor și soluțiilor de comunicare în diferite domenii care o cer.
  • El va avea instrumentele conceptuale care îi vor permite să susțină argumente științifice valide și operative în diferitele domenii disciplinare, astfel încât să-i poată finaliza proiectul de cercetare să identifice și să propună un model teoretic explicativ al unei realități și / sau probleme sociale și / sau multidisciplinară.

competențe

  • Dezvoltarea abilităților de negociere și a competențelor necesare pentru coordonarea grupurilor multidisciplinare de lucru și de cercetare.
  • Acesta va fi capabil să preia solicitanților aceleiași informații pentru obținerea de soluții complexe în cadrul cercetării multidisciplinare.
  • Puteți utiliza metodologii de cercetare calitative și / sau cantitative pentru dezvoltarea de proiecte de cercetare care propun modele explicative privind fenomenul social abordat.
  • El va avea capacitatea de a publica cărți, eseuri sau articole, de a preda și de a preda sau de a îndruma pe teme legate de diferitele dimensiuni și dinamică a integrării cunoștințelor științifice în științele sociale.

La sfârșitul programului de doctorat, se așteaptă să contribuie cercetătorii societății instruiți în strategiile de integrare a metodologiilor, tehnicilor și modelelor de cercetare în științele sociale, capabile să propună lucrări originale, inovatoare și critice în domeniul studierii diferitelor linii de Cercetare Postuniversitară Integrală Acesta va participa, pe de o parte, la discuțiile și contribuțiile mai recente ale științelor sociale și, pe de altă parte, la studiul fenomenelor care sunt prezentate ca fiind fundamentale pentru dezvoltarea societății.

Absolventul programului va avea cunoștințe extinse despre teoriile sociale care explică evenimentele sociale. De asemenea, va avea cunoștințele necesare pentru a dezvolta cercetarea socială multidisciplinară și practica necesară pentru a propune soluții specifice problemelor sociale specifice. Absolventul își va aplica cunoștințele în beneficiul societății sale, păstrând principiile cele mai solide care garantează condițiile pentru reproducerea pașnică a vieții sociale și influențând pe toți cei din jurul său în spiritul îmbunătățirii permanente și al respectului pentru viață și demnitate umane. Programul Integral de Studii Postuniversitare în Științe Sociale va contribui la dezvoltarea personalului științific la cel mai înalt nivel și va promova analiza riguroasă a fenomenelor actuale prin instruirea cercetătorilor astfel încât, pe baza studierii celor mai importante probleme naționale și regionale, să poată efectua analize critice ale stadiul actual al disciplinelor sale și să facă propuneri teoretice și metodologice informate, solide, originale și multidisciplinare.

Curriculum

Harta curriculară

114658_MapaCurricular09.png

Lista subiectelor

  • Seminar de cercetare I
  • Metodologia cercetării sociale
  • Teoria socială clasică
  • Seminar de cercetare II
  • Metode cantitative I
  • Teoria socială contemporană
  • Seminar de cercetare III
  • Metode calitative I
  • Opțional I
  • Seminar de cercetare IV
  • Metode cantitative II
  • Opțional II
  • Seminarul de titrare I
  • Metode calitative II
  • Opțional III
  • Seminar de titrare II
  • Opțional IV

Subiecte opționale

  • Globalizarea și procesele sociale
  • Studii pentru societatea cunoașterii
  • Educație pentru durabilitate
  • Comunicare și sănătate publică
  • Guvernanța și schimbarea instituțională
  • Legislație și politici publice
  • Cultură politică
  • Istoria globală și contemporană
  • Istoria culturii
  • Practici de comunicare în America Latină
  • Migrația și mobilitatea socială
  • Violență, criminalitate și securitate
  • Diversitate și gen
  • Studii de familie
  • Paradigme educaționale
  • Modele în educație
  • Strategii educaționale
  • Politici publice în educație

Linii de generare și / sau aplicare a cunoștințelor programului.

  • Probleme sociale emergente în domeniul culturii și al dezvoltării etnice. Această linie are ca temă centrală confruntarea culturală, memoria și comunicarea umană; aspecte care, conform lui Hobsbawm (2008), sunt la fel de importante în capitalismul global, deoarece fluxul de mărfuri și de capital poate fi astăzi. În această logică este abordată aria necesară de cercetare, care are legătură cu identitatea, multiculturalismul și practicile sociale regionale legate de memoria colectivă și limitele de înțelegere între grupurile sociale cu interese conflictuale (Hernández, 2003). În mediul complicat de cartier transnațional dintre Arizona și Sonora, cu confruntări culturale deschise, migrație multietnică și grupuri de civili armați din partea SUA, problemele abordate aici sunt de o importanță vitală; din cele de mai sus, ele reprezintă expresii ale rasismului și, mai presus de toate, moartea persoanelor nedocumentate timp de aproape un deceniu (Humane Borders, 2010). Multe dintre fenomenele sociale regionale, cum ar fi migrația sezonieră descrisă mai sus, au un context de urgență neprevăzut, astfel că această linie își propune să reacționeze rapid în studiul fenomenelor non-ciclice și de autoinstituire.
  • Dezvoltarea socială și procesele educaționale. Domeniul său de convergență include teme precum familia, excluziunea socială și studiul marginalizării, deoarece acestea sunt considerate aspecte relevante și contradictorii în concertul latino-american (Sánchez, 2008); fără a neglija manifestările lor locale, care, potrivit specialiștilor naționali, necesită o monitorizare interdisciplinară pe regiuni (Núñez, 2010). De interes deosebit pentru statul Sonora, datorită amplorii pe care o reprezintă, este abordarea problemei îmbătrânirii populației și a modului în care familia trebuie modificată pentru a rezolva această problemă, deoarece sa stabilit că până în 2030 a 17-a la sută din Sonorans vor fi adulți mai în vârstă (Grijalva et al., 2007). Împreună cu cele de mai sus, cercetarea formelor de acces la educație, utilizare și reforme educaționale va fi abordată cu o atenție deosebită. Ea se ocupă de zonele de oportunitate identificate ca fiind critice în mediul național de către organismele internaționale de evaluare (CERI, 2004) și intenționează să stabilească în același mod un domeniu de influențare a propunerilor rezultate din cercetarea științifică pentru îmbunătățirea proceselor educaționale regionale - globală în medii marcate de cererea crescândă de educație, inegalitatea în concurența în acces și participarea la școala minorităților (Martínez, 2002). Caracterul prioritar al acestei LGAC este vizibil în multitudinea de provocări pe care Statul Sonora le va confrunta în viitorul imediat.
  • Globalizarea și durabilitatea. LGAC de globalizare și sustenabilitate abordează problemele individului în ceea ce privește mediul, orașul și comportamentul acestuia. Coincisând cu autorii internaționali (Jorgensen, 2003) și cu specialiștii regionali (Wong-González, 2009), cazul latino-american este înțeles aici ca o zonă de oportunități care poate fi înțeleasă și abordată numai dacă nivelele structurale sunt studiate în ansamblu; și anume cea a naturii, a comunității și a individului. Cercetările contemporane indică faptul că Sonora, cu peste 16% din populația migranților, suferă de efectele unei creșteri accelerată în domeniile activității turismului global, care generează totuși beneficii economice, aceasta nu se traduce într-o conștiință ecologică sau achiziționarea avantaje competitive pentru cetățeanul mediu (Enríquez, 2008). Probleme cum ar fi lipsa critică a apei, creșterea orașelor, poluarea solului și aerului, depreciarea resurselor naturale și consecințele ecologice, sociale și economice ale schimbărilor climatice, caracterizează mediul Sonoran din ce în ce mai mult. Cercetarea în acest LGAC abordează aceste probleme din perspectiva unui stil de viață durabil și a designului de medii (Corral, 2010). Politicile publice la rândul lor problematizează securitatea, legislația și serviciul public. După cum sa sugerat (Bañón, 2003), aspecte precum cercetarea privind violența, guvernanța și cererea de locuri de muncă capabile să informeze factorii de decizie cu privire la orientările care trebuie urmate pentru a face față problemelor sensibile și imediate din punct de vedere social. Cercetarea științifică și aplicabilitatea datelor sale sunt determinante aici, într-un context regional caracterizat de migrația volatilă, crimele de gen și creșterea inegală a economiei, ceea ce duce la excludere (Denman, 2001).

Academic Core

nume

poștă

Dr. Víctor Corral Verdugo

vcorral@psicom.uson.mx

Dr. Martha Frías Armenta

martha.frias@unison.mx

Dr. Daniel González Lomelí

daniel.lomeli@unison.mx

Dr. Gustavo Lorenzana Durán

gustavo.lorenzana@unison.mx

Dr. Blanca Aurelia Valenzuela

blancav@sociales.uson.mx

Dr. Lucila Caballero Gutiérrez

lucila.caballero@unison.mx

Dr. Gustavo Adolfo León Duarte

gustavo.leon@unison.mx

Dr. Manuela Guillén Lúgigo

mguillen@sociales.uson.mx

Dr. Aarón Aurelio Grageda Bustamante

aaron.grageda@unison.mx

Dr. Blanca Silvia Fraijo Sing

blanca.fraijo@unison.com.mx

Dr. Emilia Castillo Ochoa

aaron.grageda@unison.mx

Dr. Jesús Ángel Enríquez Acosta

jesus.enriquez@unison.mx

Dr. César Octavio Tapia Fonllem

cesar.tapia@unison.mx

Dr. Rogelio Larios Velasco

rlarios@sociales.uson.mx

Dr. Juan Manuel Romero Gil

juanmanuel.romero@unison.mx

Dr. Dora Elvia Enríquez Licón

dora.enriquez@unison.mx

Dr. José Guadalupe Rodríguez Gutiérrez

jose.rodriguezgutierrez@unison.mx

Dr. María Auxiliadora Moreno Valenzuela

maria.moreno@unison.mx

Cum să introduceți acest curs postuniversitar?

Cerințe de intrare

  • Deține o diplomă de master în științe sociale sau înrudite. Perioada de prezentare a titlului original nu va depăși două luni de la data începerii cursurilor de doctorat.
  • Să fi trecut cu o medie nu mai puțin de 80 de subiecți ai planului de studiu al maeștrilor.
  • Pentru a dovedi un examen de limba engleză echivalent cu TOEFL cu un minim de 500 de puncte.
  • Prezentați și acreditați examenul de admitere la cursul postuniversitar CENEVAL, EXANI-III, care acoperă procentul minim stabilit de Comitetul Academic al Cursului Postuniversitar.
  • Desfășurați și aprobați un interviu cu Comisia Academică de Selecție-Venituri.
  • Prezentați o propunere generală de cercetare interdisciplinară într-una din liniile care alcătuiesc Programul Doctoral în Științe Sociale.
  • A avea autor sau coautor în cel puțin două publicații științifice în reviste de cercetare indexate sau în capitole de cărți în editori de prestigiu.
  • Completați cererea de admitere la Programul Doctoral în Științe Sociale. Aplicația este disponibilă online pe site-ul absolventului ( www.pics.uson.mx ). Cererea trebuie să indice linia de investigație la care doriți să vă înscrieți (trimiteți cererea tipărită împreună cu celelalte documente).

Admitere profil

Solicitanții trebuie să aibă o diplomă de masterat în orice disciplină a științelor sociale sau legate. Ei trebuie să dedice cu normă întreagă un angajament profesional de a participa la activitățile pe care le solicită postuniversitar. Preferința va fi acordată solicitanților care acreditează experiența în activitatea de cercetare în oricare dintre domeniile academice legate de doctorat. De asemenea, se va considera ca o condiție a venitului că subiectul investigației răspunde problemelor sociale locale, regionale sau naționale, fără a implica excluderea proiectelor cu impact internațional, deoarece se bazează pe o viziune sistemică și globală care recunoaște interacțiunea într-un dublu sens care are loc și global. Chiar dacă există trei linii de generare și / sau aplicare a cunoștințelor în scopul organizării curriculare-academice, abordarea PICS la problemele sociale va fi flexibilă și o extindere a liniilor de cercetare sau a domeniilor de cercetare va fi considerată o zonă de oportunități. axele tematice definite până în prezent.

De ce ai nevoie pentru a obține diploma?

Cerințe de calificare

Pentru a obține un grad de doctorat, trebuie:

  • Să aprobe creditele totale și să îndeplinească celelalte cerințe stabilite în programul de absolvent corespunzător;
  • Dovada înțelegerii unei alte limbi decât cea spaniolă, așa cum a fost stabilită de Comitetul academic al programului postuniversitar în conformitate cu programul de studii.
  • Trece examenul de grad în faza scrisă și în faza orală în fața unui juriu numit ex profeso.
  • Pentru gradul de doctor, trebuie să treacă o examinare generală a cunoștințelor în cazul în care programul de absolvent studiază acest lucru.
  • Respectați prevederile și cerințele cerute de Biroul de Servicii Școlare pentru eliberarea diplomei.

Opțiunile de titrare

Pentru a trece examenul de grad în faza scrisă și orală, în termenii indicați în articolele 61 și 62 din Regulamentul de studii postuniversitare de la Universidad de Sonora . Faza scrisă a examenului de doctorat va consta în pregătirea unei teze individuale în care va fi prezentată o cercetare originală care să permită progresul cunoașterii în domeniile sau domeniile cunoașterii legate de mediul multidisciplinar și, de asemenea, să fie o informație a cărei calitate poate servi să pună în aplicare, de către profesioniștii în intervenția socială, soluții complexe. Prezentarea și apărarea tezei respective, în fața comitetului de teză desemnat, pe baza proiectului elaborat cu consilierea supervizorului său de teză și a tututor al comitetului său.

Cât costă studierea acestui curs postuniversitar?

Costul EXANI-III

Costul de înregistrare al candidaților pentru a intra în Universidad de Sonora este anunțat anual împreună cu primul anunț de intrare.

Taxele de înscriere și de școlarizare

Elevii, atunci când se înscriu în oricare dintre programele postuniversitare, trebuie să acopere taxele corespunzătoare conform salariului minim pe care îl deține în orașul Hermosillo, așa cum este stabilit în Regulamentul privind cotele.

Taxele de infrastructură

45 DSMM (Acest element de cost și suma sa semestrială este în curs de a fi autorizată de Trezoreria Generală a Universidad de Sonora ).

Important: Coordonarea programului se poate aplica solicitanților acceptați pentru o bursă națională CONACYT, atâta timp cât îndeplinesc cerințele apelului curent. Numărul de burse care vor fi alocate va fi condiționat de disponibilitatea bugetară a programului CONACYT. Ordinea de prioritate va fi determinată pe baza ierarhiei rezultate din scorul mediu al procesului de admitere.

Rapoarte mai mari

Dr. Blanca Silvia Fraijo Sing
Coordonator de program
Blvd. Luis Donaldo Colosio și Reforma s / n, Col. Centro, CP 83000, Clădire 7F. Hermosillo, Sonora.
pics@sociales.uson.mx
Tel: 52 (662) 454 8410
href = "http://www.pics.uson.mx/

Ultima actualizare Iun 2019

Despre facultate

La Universidad de Sonora es una institución pública autónoma que tiene como misión formar, en programas educativos de calidad y pertinencia, profesionales integrales y competentes a nivel nacional e i ... Citeste mai mult

La Universidad de Sonora es una institución pública autónoma que tiene como misión formar, en programas educativos de calidad y pertinencia, profesionales integrales y competentes a nivel nacional e internacional, articulando la docencia con la generación, aplicación y transferencia del conocimiento y la tecnología, así como con la vinculación con los sectores productivo y social, para contribuir al desarrollo sostenible de la sociedad. Citește mai puţin