Doctoratul în Educație

Generalități

Programul de descriere

Doctoratul în Educație al Universidad de La Laguna răspunde necesităților actuale și viitoare de cercetare în domeniul educației, într-un context social care include schimbarea și inovația ca o provocare, spre durabilitate, dezvoltare tehnologică, atenție la diversitate, educație pe tot parcursul vieții și bunăstării. Din cadrul social european consolidat, acesta își extinde proiecția internațională spre încorporarea altor scenarii, cum ar fi spațiile africane și americane, prin intermediul programelor de cooperare interuniversitare care facilitează extinderea ofertei către studenții din alte universități și mobilitatea și schimbul tuturor studenților. Toate acestea se reflectă în dezvoltarea a două linii de cercetare, care reunesc o gamă largă de situații și probleme în curs de investigare.

Precedente în formarea doctorală a programului propus și date despre cererea potențială a programului

Adaptarea formării universitare spaniole în toate ciclurile sale către EHEA necesită conversia studiilor postuniversitare și doctorale; Facultatea de Educație a ULL, în spiritul răspunsului la aceste schimbări, a început să-și adapteze oferta de formare, de la începutul procesului (2008) și are în prezent un program de doctorat în vigoare - deși în proces Transformarea - care include toți maeștrii oficiali prezenți în prezent la Facultatea de Educație, 2 în funcțiune (Intervenția psihopedagogică Master în contexte formale și non-formale și Maestrul de pregătire a cadrelor didactice în învățământul secundar obligatoriu și Bacalaureat, formare profesională și predare limbă), 1 aprobat de ANECA și în procesul de implementare, Master în TIC și Educație: Instruire și învățare în medii digitale și 3 mai viabile și în diferite faze ale procesului de verificare de studii avansate de pedagogie, de masterat în dezvoltarea umană și durabilitate, de masterat în inovație în educația timpurie și educația primară). Deși, în viitor, orice maestru oferit de facultatea de învățământ va fi, de asemenea, un itinerar de acces direct la Programul Doctoral care este prezentat.

În acest sens, Comisia responsabilă cu pregătirea acestui plan de fezabilitate a considerat că caracteristicile speciale ale studiilor doctorale și diversitatea nevoilor și metodelor de formare în domeniul cercetării în diferitele domenii ale cunoașterii indică acest grad ridicat de flexibilitate și lățime în reglementarea acestor studii.

O scurtă amintire a precedenților care, în ceea ce privește pregătirea cercetătorilor și producția medicilor, care reflectă experiența vastă a diferitelor departamente și domenii de cunoaștere care alcătuiesc acest centru, susțin traiectoria euristică a acestei facultăți și susțin propunerea prezentă. Acest lucru este demonstrat de varietatea de programe oferite de la începutul studiilor de doctorat în Spania în formatul studiilor reglementate în ciclul III. Tabelul prezintă programe coordonate departamentale și interdisciplinare, care din 1986 au fost predate la Școala de Educație a ULL. În plus, facultatea aceluiași a participat la programe ale altor facultăți și alte universități naționale și internaționale.

Facultatea de Educație a ULL, în actualul program de Doctorat în Educație, a găzduit programele departamentale în vigoare până la dispariția sa, iar în ultimul deceniu au susținut 34 de teze de doctorat în cadrul Facultății noastre. În ultimii 5 ani au fost citite 15 teze de doctorat, fără a include în această relatare celelalte colaborări în direcția sau co-direcția tezei cu alte facultăți din universitățile naționale și internaționale. În prezent avem 70 de studenți înscriși în faza de doctorat și dintre ei există deja 51 de proiecte de teză înscrise. În urmărirea progresului și progresului studenților noștri de doctorat în faza de pregătire a tezei lor, prognoza este de a citi și apăra cel puțin 8 teze de doctorat în anul universitar 2013/14.

Având în vedere numărul studenților care au absolvit gradul de dispariție (166 dintre cele două grade Pedagogie și psihopedagogie - și 417 din cele patru specialități ale profesorilor), calculul studenților înscriși la diferite grade în cursul curent 2013-2014 ( 690 în învățământul preșcolar, 924 în profesor în învățământul primar, 899 în pedagogie, 27 în cursul de adaptare la gradul copiilor și 57 în cursul de adaptare a primului grad: 57), precum și absolvenți (121 în 2011/2012) și înscris (129 în 2012/2013) în cele două diplome de master care sunt în prezent predate în cadrul Facultății de Educație a ULL, luarea în considerare a creșterii populației studențești interesate de continuarea studiilor postuniversitare și doctorale în acest domeniu a cunoștințelor va fi remarcabilă pe termen scurt. De asemenea, creșterea relațiilor de cooperare internațională pe care acest Centru a jucat-o în ultimii ani, abundă în interesul stârnit prin studierea unor studii de masterat și de doctorat în această facultate de către studenți de la alte latitudini. Cererea de extindere a ofertei de diplomă de masterat, precum și consolidarea unui program de doctorat în domeniul educației în conformitate cu cerințele de formare, cercetare, inovare și transfer social al cunoașterii justifică propunerile de fezabilitate și de verificare în desfășurare , a emanat de la o facultate conștientă de nevoia imperativă de a răspunde adecvat la astfel de cereri de prezent și viitor.

Din toate aceste motive, considerăm că este necesar să se facă loc în Programul Doctoral în Educație propus acum pentru tradițiile de cercetare ale diferitelor domenii de cunoaștere ale Școlii de Educație a ULL, prezentând un program de Doctorat care conține două linii principale de cercetare , și anume:

  • Linia 1: Cercetare și inovare în educație
    • Gândire pedagogică: politică, societate, dezvoltare și sustenabilitate;
    • Proiectarea, dezvoltarea, metodele și evaluarea proceselor de predare și învățare.
  • Linia 2: Predarea și învățarea în domenii specifice de cunoaștere

Temele de cercetare sunt derivate nu numai din elementele implicate în fiecare dintre liniile principale, ci din diferitele nivele de analiză derivate din contextele de acțiune: sistemul educațional, centrul, clasa și agenții educaționali, precum și nivelurile diferite de acțiune; educație pentru copii, primar, secundar, universitar, non-formal sau comunitar și educație de-a lungul vieții.

Relația propunerii cu situația IDI actuală a sectorului științific profesional din domeniul tematic.

Cele două linii de cercetare propuse sunt legate de strategia europeană Europa 2020, care cuprinde printre cele cinci obiective generice două dintre ele strâns legate de liniile de cercetare promovate de acest program doctoral, și anume:

  1. Îmbunătățirea nivelului de educație și reducerea ratelor de eșec școlar.
  2. Promovarea integrării sociale prin reducerea sărăciei și excluziunii sociale.

Recentul Plan de Stat pentru Cercetare și Inovare Științifică și Tehnică 2013-16, aprobat de Consiliul de Miniștri la 1 februarie 2013, include patru obiective, dintre care una este promovarea acțiunilor IDI orientate spre provocările societății, pentru a contribui la soluționarea nevoilor prezente și viitoare ale societății noastre, în conformitate cu provocările strategiei spaniole și strategia europeană reflectate în programul Orizont 2020. Multe dintre aceste provocări includ schimbarea și transformarea socială, care impune sistemele educaționale pun în practică strategii educaționale menite să sensibilizeze și să dobândească noi obiceiuri și comportamente într-o nouă societate orientată spre durabilitate, dezvoltare tehnologică și bunăstare. În dezvoltarea modului de realizare a acestei provocări, în planul național se adaugă: cercetarea în domeniul științelor sociale și umaniste, precum și cercetarea care încorporează perspectiva de gen va avea un caracter transversal și, ca atare, va fi încorporată în dezvoltarea cercetării tehnico-științifice și inovații care vizează găsirea de soluții în toate provocările societății. Cercetarea în domeniul educației devine astfel o prioritate socială prioritară pentru cercetare și inovare: a) cetățenia societății cunoașterii are nevoie de altă atenție educațională și alte forme de predare și învățare; b) provocările educaționale ale societăților actuale necesită cunoștințe noi contrastante pentru a răspunde noilor cerințe ale contextelor educaționale. Tehnologiile de comunicare și informare, educația interculturală, egalitatea de gen și respectarea diversității de toate felurile, educația pe tot parcursul vieții sunt doar câteva exemple ale acestor noi provocări.

Prin urmare, ID-ul Planului Național i 2011-2015, printre cele cinci sectoare prioritare ale acestuia, include educația, socio-culturale și economice, care stabilesc că realizarea resurselor umane calificate începe la cel mai scăzut nivel de educație și Aceasta necesită dezvoltarea abilităților de învățare continuă în rândul cetățenilor săi: aceste capacități nu numai că permit să dobândească competențe-cheie pentru garantarea capacității de angajare, ci și să activeze și să dezvolte o cetățenie activă, cu un spirit critic capabil să abordeze dialogurile sociale și interculturale poate duce la o schimbare a modelului de dezvoltare economică, în conformitate cu promulgarea strategiei europene Educație și formare 2020 (ET 2020).

În cele din urmă, printre liniile de cercetare ale Guvernului Insulelor Canare, propuse de Agenția pentru Cercetare, Inovare și Societatea Informațională din Insulele Canare, sunt definite mecanismele de stabilire a obiectivelor și priorităților politicii de cercetare și inovare a Comunității Autonome. pe termen lung și un domeniu specific specific sectorului este dezvoltarea educațională și culturală a Insulelor Canare.

Alte inițiative mai specifice în domeniul educației care sprijină cercetarea în domeniul educației în Insulele Canare sunt cele ale Fundației Canare pentru promovarea educației în Guvernul Insulelor Canare. Printre scopurile sale avem:

a) gestionarea programelor educaționale de cooperare cu țările în curs de dezvoltare, în special în Africa și America Latină, în conformitate cu orientările Ministerului Educației, Culturii și Sportului;

b) Promovarea relațiilor cu alte instituții cu funcții de gestionare a ajutoarelor pentru studiu, cercetare și cooperare.

Insulele Canare, fiind un teritoriu izolat din punct de vedere geografic, prezintă scenarii educaționale cu limitări din care derivă situații cu nevoi educaționale specifice și, prin urmare, necesită o atenție specială. Oferta educațională privată limitată, dificultățile de mobilitate, mediul social, industrial și natural sunt puține dintre aceste limitări, precum și o zonă dens populată, cu un procent ridicat de populație străină și vizitator din industria turismului care caracterizează zona noastră.

Această slăbiciune contextuală care ne caracterizează și, în același timp, privilegiul datorită situației sale strategice, a convenit asupra unificării obiectivelor cu cele ale altor inițiative locale, cum ar fi Pactul pentru Educație din Insulele Canare, condus de Ministerul Educației al Guvernului Insulelor Canare și Campus de excelență Tricontinental de la Universidad de La Laguna .

Prin urmare, această propunere nu are ca scop doar adaptarea tuturor traiectoriilor de cercetare reale și potențiale, ci și încurajarea progreselor, deschiderilor și avangardelor care apar în producerea de cunoștințe pedagogice, precum și transferul social al acesteia. Toate acestea fac parte dintr-un plan general mai larg care abordează o nouă hartă generală a diplomelor de absolvent, extinzând, de asemenea, gama de oferte de master în conformitate cu nevoile de formare înainte de noua propunere euristică a fazei de doctorat.

Într-un moment de consolidare a convergențelor academice în spațiul european, intenționăm să deschidem această gamă spațială și conceptuală - care încorporează divergențe - în America Latină și Africa; coerentă cu cea din sudul nordului care constituie Insulele Canare, punte de legătură și un joncțiune afectivă și intelectuală între continente; în special datorită situației sale geografice strategice și prezențelor sale istorice, tradiției unice și evidente de a lega această regiune de continentele africane și latinoamericane.

Universidad de La Laguna a acordat întotdeauna o atenție deosebită acestei condiții de legătură a relațiilor internaționale, astfel încât legăturile cu diferite instituții academice și culturale din această zonă geografică au devenit valori strategice cheie în cadrul politicii noastre de internaționalizare. În mare parte, ca urmare a acestei caracteristici distinctive, au apărut numeroase studii în numeroase domenii ale cunoașterii, proiecte comune de cercetare, o gamă largă de schimburi și numeroase acorduri de cooperare. Contextul universitar, social și politic al Insulelor Canare nu poate fi exclus din proiectul tri-continental în care Universidad de La Laguna își susține statutul de campus de excelență.

Acest comitet academic a luat în considerare și necesitatea de a promova această ofertă postuniversitară flexibilă și diversă în ceea ce privește conținutul, caracteristicile și modalitățile de performanță, pentru a extinde și a alimenta de acolo proiecția internațională importantă. În special, cultivarea și reînnoirea relațiilor și intereselor noastre tradiționale și în sfera extracomunitară (adică promovarea acelui alt loc privilegiat de schimb cu America Latină și Africa, cel al pregătirii postuniversitare și cercetării comune). Toate acestea, fără a ignora întreaga rețea de acorduri și contracte stabilite în mediul european, ca teritoriu cu proprietate administrativă. În acest sens, trebuie remarcat faptul că Școala de Educație ULL nu a fost străină de mobilitatea studenților și cadrelor didactice prin programele reglementate în acest scop, nici la începutul strategiilor comune de cercetare și publicare cu colegii europeni ai unei O mare origine geografică.

Integrarea programului doctoral în cadrul unei rețele doctorale

Universidad de La Laguna este în curs de creare a Școlii Doctorale, din care va participa acest program. Crearea sa a fost aprobată în Consiliul guvernatorilor la 26 septembrie 2013.

Studii cu dedicare cu normă întreagă și part-time

Din prognoza studenților, se estimează că 2/3 (aproximativ 16 elevi) o fac cu normă întreagă, iar 1/3 (aproximativ 8 studenți) cu jumătate de normă.

competențe

de bază

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea de competențe și metode de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, de proiectare sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare și creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Abilitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

Aptitudini și competențe personale

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, dezvolta și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de expertiză.
  • CA04 - Lucrări în echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - integrarea cunoștințelor, față complexității, și de a formula judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

alte aptitudini

  • CG0 - Nu se ia în considerare dobândirea de competențe suplimentare

activități de formare

  • Participarea la seminarii sau ateliere de cercetare în domeniul educației.
  • Participarea la congrese naționale sau internaționale:
  • Pregătirea și publicarea rapoartelor științifice
  • mobilitate
  • Cursuri de formare metodologică și bibliografică specializată

criterii de admitere

criterii de admitere

Candidatul care dorește să acceseze Programul Doctoral de Educație trebuie să solicite accesul și admiterea în conformitate cu procedurile stabilite de Universidad de La Laguna în Comisia Universitară până la autorizarea creării de către Comunitate a Școlii Doctorale Autónoma, proces care a fost de acord să inițieze Consiliul guvernatorilor ULL în sesiunea sa din 26 septembrie 2013.

Comitetul academic al programului va fi responsabil de aplicarea scalei de admitere la solicitanți după ce se verifică dacă îndeplinesc cerințele generale de acces stabilite prin Decretul regal 99/2011 din 28 ianuarie și Regulamentul învățământului oficial al ULL care o dezvoltă, așa cum prevede articolul 15, care prevede funcțiile Comitetului Academic de Programe Doctorale.

Comitetul Academic va fi compus din 7 profesori, în conformitate cu articolul 14 al Regulamentului de predare oficială a doctoratului Universidad de La Laguna , la secțiunile 1 și 2:

  1. Comisia universitară a programului doctoral oficial va fi alcătuită dintr-un număr maxim de șapte profesori și / sau cercetători care participă la acesta, inclusiv coordonatorul academic, care va acționa în calitate de președinte al acesteia. În comitetul academic trebuie să se integreze cel puțin un membru al fiecărei linii de cercetare care să respecte programul de doctorat, respectând limita anterioară. În cazul în care există mai mult de șapte linii de cercetare, la sfârșitul fiecărui mandat se va reînnoi comitetul academic, integrându-se în calitate de membri ai acelorași profesori și / sau cercetători din acele linii care nu aveau reprezentanți în mandatul precedent. Dacă este cazul, se va stabili un sistem rotativ pentru numirea membrilor pentru fiecare linie de cercetare, astfel încât fiecare linie să nu aibă un reprezentant în comitetul academic timp de mai mult de două termene consecutive.
  2. Membrii comitetului academic care sunt profesori sau cercetători trebuie să îndeplinească aceleași cerințe stabilite pentru a fi un director de teză în programul de doctorat corespunzător.

În Programul Doctoral în Educație, membrii vor fi 7, așa cum se indică și vor fi:

Coordonatorul Academic al Programului de Doctorat

3 Reprezentanți ai liniei 1 de cercetare: Cercetare și inovare în educație

3 Reprezentanți ai liniei 2 de cercetare: predare și învățare în domenii specifice de cunoaștere

În cazul în care numărul solicitanților de înregistrare depășește noile locuri de acces oferite, alocarea locurilor se va face, conform articolului 7 din Decretul Regal 99/2011, din 28 ianuarie, în conformitate cu următoarele criterii pentru evaluarea meritelor selecție

  • Dosarele academice ale gradului sau calificării echivalente acreditate de candidat (25%)
  • Recordul academic al unei universități Masterat asociat cu liniile de cercetare ale prezentului program de doctorat: Cercetare și inovare în educație și predare și învățare în domenii specifice de cunoștințe (35%).
  • Experiență profesională legată de predare (10%).
  • Experiență de cercetare (participare la congrese, publicații, participare la proiecte de cercetare (10%).
  • Obținerea de granturi și granturi de cercetare (10%).
  • Cunoașterea acreditată a limbilor B2 sau superioare (preferabil în limba engleză) (10%).

Programul de asistență pentru elevii cu dizabilități din ULL, în conformitate cu prevederile RD 99/2011, va contribui, în cazul studenților cu nevoi educaționale specifice derivate din dizabilități, la evaluarea și abordarea posibilelor necesități de adaptare pentru integrarea educațională și a persoanelor înscrise în programul de doctorat care au nevoie de ele.

La momentul admiterii, comisia academică a programului de doctorat va desemna candidatul un tutore academician, care va fi profesor de medic ULL cu experiență de cercetare acreditată care face parte din programul de doctorat în care a fost admis (articolul 9 din Regulamentul din învățămintele oficiale ale doctoranzilor din ULL).

Învățătorul academic are următoarele obligații și devotament:

  • Asigurarea coerenței între sarcinile doctoratului și directorul și grupul său de cercetare.
  • Asigurați interacțiunea doctorantului cu comitetul academic al programului doctoral.
  • Asigurarea adecvării activității de formare și cercetare în domeniul doctoratului cu principiile programului și a Școlii Doctorale.
  • Semnează documentele de angajament și activități ale doctoranzilor.
  • Revizuiți și semnați planul de cercetare al doctoranzilor.
  • Pregătiți rapoartele obligatorii pentru comisia de monitorizare.

Comitetul academic al programului de doctorat poate stabili, în toate cazurile, că tutorele universitar este teza de doctorat, cu excepția cazului în care directorul nu este profesor la ULL.

Numirea profesorului universitar poate fi modificată în orice moment pe parcursul perioadei de finalizare a doctoratului: pe de o parte, odată ce doctoratul a fost audiat și ori de câte ori există motive justificate, iar pe de altă parte un tutore de teză poate renunța la tutela studentului. teză, dacă există și motive justificate. În acest caz, comisia academică a programului de doctorat trebuie să propună unui student un doctorant nou.

Regimul dedicării studenților la programul de doctorat, conform prevederilor articolului 7.2 al Regulamentului privind programele oficiale de doctorat ale ULL, în elaborarea articolului 2.2 din regulamentele de progres și permanență în gradele oficiale din ULL va fi prin definiție cu normă întreagă, și de la admiterea sa în program până când prezentarea cererii pentru depunerea tezei de doctorat va dura cel mult trei ani. După această perioadă, Comitetul Academic al Programului poate autoriza, la cererea doctorandului, să îl informeze de către directorul său de teză cu privire la prelungirea acestui termen cu încă un an, care poate fi extins în orice caz și, în mod excepțional, într-un alt an suplimentar.

În conformitate cu articolul 7.3 din regulamentul menționat, dedicația poate fi part-time la cererea doctoratului și autorizarea expresă a Comitetului academic al programului doctoral. În acest caz, termenul limită de depunere a cererii pentru depunerea tezei de doctorat va fi de maximum cinci ani, care poate fi prelungit cu încă doi ani după autorizarea de către Comitetul Academic la cererea doctorandului, informată de către supervizorul tezei. Această prelungire va fi extinsă în orice caz și, în mod excepțional, la un alt an suplimentar.

Elevii care doresc să studieze un program de doctorat cu fracțiune de normă trebuie să o solicite atunci când depun cererea de admitere sau când sunt admiși, atunci când îndeplinesc oricare dintre circumstanțele enumerate mai jos și permit recunoașterea ca studenți cu fracțiune de normă, așa cum se prevede la articolul 7.3 din regulamentele oficiale de predare a ULL.

Pentru a fi considerat un student de doctorat cu fracțiune de normă, cererea corespunzătoare trebuie depusă în maniera și în termenele stabilite pentru aceasta, justificând imposibilitatea efectuării acestor studii cu normă întreagă din motive a activității de lucru, a nevoilor educaționale speciale, a nevoilor de îngrijire a familiei, a sportivilor de înaltă performanță sau a nivelului ridicat, precum și a celor prevăzute în regulile de permanență a ULL sau, după caz, în reglementările care le dezvoltă.

Aceste cereri vor fi rezolvate înainte de perioada stabilită pentru înscrierea în studii doctorale de către comisia academică a programului de doctorat corespunzător. Împotriva acestei rezoluții, un recurs poate fi depus în fața rectorului în termen de o lună de la notificarea acestuia.

Fiecare program de doctorat va stabili procentul maxim de studenți care vor putea să facă un doctorat cu frecvență redusă. Aceste informații pot fi obținute prin consultarea ghidului academic al programului și vor fi stabilite înainte de începerea fiecărui an universitar.

În pofida celor de mai sus, în cursul elaborării Programului Doctoral, pot fi cerute schimbări în modul de dedicație, cu condiția să apară următoarele circumstanțe:

  • Doctoranzii cu dedicare part-time care pierd situația pentru care au fost admiși și recunoscuți ca atare pe tot parcursul Programului Doctoral vor deveni automat studenți ai Programului de Doctorat cu dedicare permanentă. Începând cu acel moment, ei vor avea trei ani până la prezentarea cererii de depunere a tezei de doctorat, cu condiția să nu fi trecut mai mult de doi ani sub condiția studenților cu fracțiune de normă.
  • Doctoranzii care au început studiile de doctorat cu normă întreagă sunt obligați să solicite statutul de fracțiune de normă și să îndeplinească oricare dintre cerințele expuse mai sus, vor fi disponibili de la acordarea condiției respective la prezentarea cererea de depunere a tezei de doctorat pentru un maxim de timp care, în ansamblu, cu timpul scurs nu depășește 5 ani.

În cazul studenților doctoranzi care și-au schimbat regimul de dăruire în timpul studiilor (articolul 7.4 din regulamentele care reglementează studiile doctorale ale ULL), se stabilește un factor de 5/3 pentru trecerea de la dedicația cu normă întreagă la dedicarea cu jumătate de normă și de la 3/5 pentru schimbările de la dedicație parțială la deplină, în scopul calculării temporare stabilite în secțiunile unu și trei ale acestui articol.

De asemenea, va fi încurajată recrutarea studenților din alte țări, acordând o atenție specială studenților din țările europene și latinoamericane.

Ultima actualizare Mart 2020

Bursa de studiu Keystone

Descoperă opțiunile pe care ți le poate oferi bursa noastră

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife