Doctoratul în Psihologie

Generalități

Programul de descriere

Programul de doctorat în Psihologie de către ULL are ca scop instruirea medicilor în diferite domenii de psihologie. Prin programul de doctorat, elevii vor putea să obțină cunoștințele teoretice, tehnice și practice necesare cercetării avansate în patru domenii principale: Psihologie clinică și sănătate, Neuroștiințe ale cunoașterii și emoțiilor, Psihologie lingvistică, Educație și metodologie și intervenție și mediere familială, socială și comunitară.

Justificare din titlu

Programul de Doctorat în Psihologie, prezentat aici pentru a fi predat în conformitate cu RD 99/2011, integrează diferitele programe doctorale în vigoare și în dispariția Facultății de Psihologie. într-un singur program de doctorat. Această experiență anterioară în furnizarea programelor de doctorat cu caracteristici similare cu cele prezentate aici vine din transformarea programelor doctorale anterioare printr-o mențiune de calitate și că unii dintre aceștia au primit un raport favorabil din partea ANECA pentru a obține mențiunea Excelență în primul său apel așa cum este descris mai jos.

Istoricul precedent

Universidad de La Laguna are mai mult de 30 de ani de experiență în organizarea și furnizarea de studii de psihologie. De-a lungul acestei perioade, studiile de psihologie au avut o cerere mare care este menținută în prezent. În tot acest timp, formarea doctoratului a fost transmisă în diferite formate sau modalități (cursuri, programe) și în conformitate cu structurile de formare existente: inițial ca parte a doctoratului Facultății de Filosofie și Scrisori, dar cu formare specifică în Psihologie (aceasta a fost inclusă în paranteze în titlu), mai târziu în cadrul Facultății de Filosofie și Științe ale Educației și, în final, la crearea Facultății de Psihologie, ca un doctorat specific în Psihologie. De la crearea Facultatii si departamentele cele mai legate de gradul de Psihologie (Departamentul de Personalitate, Evaluare si Tratamente Psihologice, Departamentul de Psihologie Cognitiva, Sociala si Organizationala, Departamentul de Psihologie Evolutiva si Educatie si Departamentul de Psihobiologie și Metodologia Științelor Comportamentale), au fost formalizate programe de doctorat în Psihologie și, cu modificări minore, au fost menținute până la apariția noilor reglementări. Dacă ne concentrăm pe ultimii cinci ani, 5 cadre didactice au fost predate la Facultatea de Psihologie, 3 dintre ele fiind valabile conform decretului 1393/2007, iar alte două sunt în proces de dispariție. Aceste programe de doctorat sunt integrate în propunerea actuală în noul Program de Doctorat în Psihologie de către Universidad de La Laguna . Calitatea acestei oferte de doctorat este un alt factor care trebuie luat în considerare: trei dintre programele de doctorat care sunt integrate au obținut o mențiune de calitate: Neuroștiințe cognitive și educație, intervenție și mediere familială și înțelegere de text și vorbire; iar primele două au trecut criteriile ANECA pentru obținerea mențiunii pentru excelență în primul său apel.

Capacitatea de cercetare a Facultății de Psihologie

Așa cum corespunde istoriei sale, Școala de Psihologie a ULL are un potențial de cercetare care este susținut de o serie de indicatori obiectivi. Una dintre ele este clasamentul care prețuează producția pe câmpuri și discipline științifice, așa cum este cazul clasamentului I-GR recunoscut de câmpuri și discipline științifice, care este susținut de publicațiile factorului de impact ISI. În această clasare, în ultima sa ediție (2012), ULL a apărut ca a 5-a universitate a statului spaniol în psihologie în secțiunea disciplinelor științifice (iar printre primele 5, a ocupat a doua poziție în impactul calitativ asociat citărilor primite). Acesta poate fi consultat în următorul link.

Cererea potențială a Programului Doctoral în Psihologie

Cererea potențială a Programului de Doctorat în Psihologie și interesul său pentru societate este susținută de aceeași cerere rezonabilă și susținută de la studenții postuniversitari pentru programe de doctorat cu caracteristici similare care au fost predate la Facultatea de Psihologie a Universidad de La Laguna . Astfel, de exemplu, datele de înregistrare și de teză au citit, potrivit datelor furnizate de către Prorectoratul postuniversitar, studii noi și Spațiul European al Învățământului Superior, că au fost înscriși 114 studenți și au fost citite 54 de teze în ultimul cinci ani

Un alt factor care trebuie evidențiat, relevant pentru cererea potențială a noului program de doctorat în psihologie, se referă la un set larg de diplome de master oficiale cu mai multe ediții și care au un număr semnificativ de studenți.

Pentru a ilustra acest aspect, numărul studenților înscriși în fiecare dintre ele în ultimul an universitar 2012/13 este indicat mai jos. Rezistența acestui master oferă o cerere rezonabilă și susținută de la studenții postuniversitari la programul de doctorat, care, pe de altă parte, are funcția inevitabilă de a satisface această cerință cu standardele de calitate necesare.

În concluzie, datele de mai sus reprezintă o garanție a sustenabilității Programului Doctoral în Psihologie.

Un potențial de revizuire în ceea ce privește maeștrii care se învață este capacitatea sa de a atrage studenți din sfera ibero-americană a căror prezență este întărită an de an. Numărul de teze citite în ultimii cinci ani (54) presupune, de asemenea, o susținere a viabilității programului de doctorat, precum și numărul de studenți înscriși în setul de programe doctorale integrate în noul program doctoral în Psihologie (114).

Cercetător potențial al programului de doctorat în Psihologie

În ceea ce privește productivitatea științifică demonstrată în programul în sine, acest lucru este acreditat de solvabilitatea personalului său de cercetători / medici în ceea ce privește sexele și publicațiile. Mulți dintre acești cercetători ocupă primele poziții ale clasamentului profesorilor din Spania în productivitatea științifică în studiile care acoperă perioada 2004-2009 și pe care o vom enumera în continuare. Potrivit rezultatelor obținute de (*) Musi-Lechuga, Olivas-Ávila, Portillo-Reyes și Villalobos-Galvis (2005) într-un studiu publicat în revista Psicothema înregistrările articolelor din jurnalele incluse în baza de date Web of Science a profesorilor (CU) și profesorilor (PTU) din diferitele domenii academice ale psihologiei, unii dintre acești cercetători se numără printre cei zece profesori cu cea mai mare producție de articole din jurnalele înregistrate în baza de date Web of Science în domeniile lor de cunoaștere respective. Potrivit studiului realizat de Salgado și Páez (2007), aceștia sunt, de asemenea, printre cei zece cercetători cu cea mai mare din cele șase domenii ale cunoașterii în care psihologia academică este împărțită în Spania.

Mai recent, conform rezultatelor obținute de Olivas-Ávila și Musi-Lechuga (2010) într-un studiu publicat în revista Psicothema, în care este analizată producția științifică a celor mai productivi profesori de psihologie din Spania. din știință, mulți dintre acești profesori se află în pozițiile de top din rândul celor zece profesori cu cea mai mare producție de articole de jurnal înregistrate în baza de date Web of Science în domeniile lor de cunoștințe respective.

De asemenea, merită remarcată producția semnificativă în publicații a tezelor citite, așa cum este indicat în secțiunea 6 a Resurselor Umane. Abilitatea de a atrage resurse de cercetare este demonstrată de cele 14 proiecte naționale competitive care susțin liniile de cercetare care alcătuiesc programul de doctorat ULL în Psihologie. În cele din urmă, în ceea ce privește calitatea și solvabilitatea resurselor umane și a echipamentului furnizat, programul este susținut de succesul programelor anterioare, de continuitatea acestora și de faptul că au obținut trei dintre acestea Mențiunea calității, așa cum a fost deja descris.

Integrarea programului de doctorat în psihologie la Școala Doctorală a ULL

Trebuie remarcat faptul că programul de doctorat în Psihologie va fi integrat în Școala Doctorală a ULL. În Consiliul guvernatorilor din 26 septembrie 2013, a fost aprobată Școala Doctorală ULL. În timp ce acest lucru este pus în funcțiune deplină va acționa așa cum este indicat în Rezoluția din 17 ianuarie 2013, care prevede publicarea Regulamentului Doctoratului Didactic Oficial al Universidad de La Laguna ,

În această rezoluție, au fost puse bazele organizării programelor de doctorat adaptate la noul regulament. Acest lucru este de a-și menține indicatorii în ceea ce privește doctoratul și de a stabili o strategie care să permită îmbunătățirea rezultatelor cercetării lor, luându-le dincolo de cele din prezent.

Ideea este ca noile lor programe de doctorat sa actioneze ca tractoare ale cercetarii dezvoltate in cadrul institutiei si sa promoveze o mai mare atentie cercetatorilor lor in procesul de pregatire, reglementand in acelasi timp procesele de extinctie a programelor doctorale articulate in conformitate cu precedentele reglementare.

Integrarea programului de doctorat în strategia IDI a ULL

Programul de doctorat în Psihologie face parte din strategia IDI a ULL, care include dezvoltarea Campusului Tricontinental Atlantic (CEI-CANARIAS), un spațiu de excelență care ar trebui să fie din 2015 Atlantică în Europa ca axă de primire și catalizator al talentului în proiecte de predare, cercetare, inovare și transfer cu Africa și America Latină și, sub numitorul comun al unui model de sustenabilitate integrală pentru dezvoltarea sa. Campusul este deja un element esențial pentru dezvoltarea spre noua structură economică, productivă și socială a Insulelor Canare. Una dintre acțiunile campusului Atlantic Tricontinental menționat anterior este direct legată de liniile de cercetare ale programului de doctorat în Psihologie. În acest caz, ne referim la acțiunea nr. 8 (Centrul Neuroscience Atlantic Wolfgang Köhler), ale cărei obiective principale sunt încorporarea liniilor de cercetare și intervenție care au impact asupra calității vieții oamenilor din domeniul neuroștiințelor tulburări neuro-degenerative vitale, grupuri de risc etc.); promovarea transferului de rezultate în elaborarea strategiilor de intervenție și dezvoltarea cooperării; ateliere de lucru în neuroștiință pentru cercetătorii de pe continentul african și din Ibero-America, crearea unui program tri-continental de mobilitate și recrutare de talente; absolvent, etc. De asemenea, se așteaptă rezultate în ceea ce privește îmbunătățirea sistemelor de diagnostic și intervenție în domeniul sănătății mintale și dificultăților de învățare, elaborarea strategiilor de intervenție pentru îmbunătățirea calității vieții; să încurajeze mobilitatea și recrutarea de talente în rândul cercetătorilor la nivel tri-continental etc.

Îmbunătățirea competitivității pornește de la o abordare durabilă și globală, care va consolida sectoare cheie, va consolida noi sectoare legate de domeniile tematice de specializare ale Campusului și va contribui la generarea de locuri de muncă. Acest model va profita de poziția geostrategică a Insulelor Canare ca un pod din Europa spre Africa de Vest, Macaronezia și America Latină. De aceea Campusul Atlanticului Tricontinental va acționa ca o axă universitară în cadrul proiectului național de consolidare a Insulelor Canare ca o punte europeană tricontinentală strategică în Atlantic.

Subproiectele care o definesc acoperă toate domeniile de excelență: îmbunătățirea cadrelor didactice, adaptarea la Spațiul European al Învățământului Superior (EHEA), îmbunătățirea științifică, transferul de inovare și cunoștințe, transformarea campusului și internaționalizarea. În acest domeniu, programul doctoral în psihologie este introdus cu precizie.

În cadrul platformei CEI-CANARIAS, platformele educaționale de calitate și excelență sunt dezvoltate din cadrul Școlii Internaționale de Programe Postuniversitare Universitare, în același timp cu consolidarea marilor infrastructuri de excelență. De fapt, au predat o serie de programe universitare de masterat și doctorale în cadrul Facultății de Psihologie, multe dintre ele cu o Mențiune de Calitate și care urmează să fie integrate într-un singur Program Doctoral în Psihologie, care au permis atragerea studenților și cercetători excelenți de prestigiu internațional. Efortul și progresul ULL au fost fundamentale în ultimii ani, ca un catalizator al talentului prin activitățile sale de formare, făcând aproximativ 80% din cercetarea efectuată în Insulele Canare, transferând cunoștințele generate societății și țesăturii productive și dobândirea de angajamente reale pentru un model productiv bazat pe cunoaștere.

ULL participă activ la Parcul științific-tehnologic din Tenerife SA, fiind un eșantion al Centrului pentru Cercetare Biomedicală a Insulelor Canare (CIBICAN). Alegerea axei de sustenabilitate materială ca preferențială în activitățile ID care urmează să fie dezvoltate în viitorul polul științific și tehnologic, PCT La Laguna, asociat cu PCCT, are ca argumente fundamentale, pe de o parte, resursele de cercetare disponibile în prezent din partea Universidad de La Laguna și, pe de altă parte, cererea strategică de rezultate de cercetare în domeniile menționate, atât publice, cât și private.

Conținutul programului

Programul de doctorat în Psihologie de către ULL are ca scop instruirea medicilor în diferite domenii de psihologie. Prin programul de doctorat, elevii vor putea să obțină cunoștințele teoretice, tehnice și practice necesare cercetării avansate în patru domenii principale: Psihologie clinică și sănătate, Neuroștiințe ale cunoașterii și emoțiilor, Psihologie lingvistică, Educație și metodologie și intervenție și mediere familială, socială și comunitară.

competențe

Competențe de bază

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea de competențe și metode de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, de proiectare sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare și creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Abilitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

Abilități și abilități personale

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, dezvolta și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de expertiză.
  • CA04 - Lucrări în echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - integrarea cunoștințelor, față complexității, și de a formula judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

activități de formare

  • Instruirea în tehnicile neuroștiinței
  • Instruire avansată metodologică aplicată în psihologie
  • Atelier de căutare, scriere și comunicare științifică
  • Atelier de Antreprenoriat
  • Seminarii și conferințe ale programului
  • Publicație științifică
  • Cercetarea rămâne în alte centre
  • Cerere de finanțare (mobilitate bursieră / proiect / bursă)
  • Participarea la Congrese
  • Seminarii interne ale grupurilor de cercetare

domenii de cercetare

  • Linia 1: Psihologie clinică și de sănătateResearch asupra personalității și diferențelor individuale; Validarea tehnicilor și procedurilor în evaluarea psihologică; Procese și dimensiuni în psihopatologia infantilă-juvenilă și adultă; Implementarea tratamentelor psihologice și a noilor evoluții terapeutice; Evaluarea și reabilitarea neuropsihologică; Promovarea sănătății, a bunăstării și a calității vieții; Intervenția în psihologia comunității; Psihologia sexului; Îmbătrânirea normală și patologică.
  • Linia 2: Neuroștiința cunoașterii și emoțiilor Neuropsihologia îmbătrânirii normale și patologice; Dezvoltarea neuropsihologiei; Studiu neuropsihologic al patologiilor neurologice; Studiu neuropsihologic al psihopatologiilor; Neuroștiința limbajului și a acțiunii; Neuroștiința proceselor afective, motivaționale și sociale; Brain neuroimaging și funcții mentale; Electrofiziologia cunoașterii; Stimulare non-invazivă a creierului.
  • Linia 3: Psihologie lingvistică, Psihologie educațională și metodologie Nevoi specifice de sprijin educațional; Procesele cognitive în lectură și scriere; Psihologie educațională; Instruire psihologie; Dificultăți specifice de învățare: dislexie, disgrafie, discalculie; Evaluarea terapiei vorbelor și intervenția în tulburările de limbă; Diversitate culturală și lingvistică; Metode de cercetare în psihologia comparativă și cunoașterea animalelor; Analiza multivariată; Metodologie observațională; Producerea instrumentelor software statistice.
  • Linia 4: Intervenție și intervenție familială, socială și comunitară Intervenție cu familii; Intervenția cu protecția minorilor; Familierea și medierea socio-comunitară; Intervenția în violența în relațiile de cuplu; Intervenție în psihologia juridică; Intervenția psihosocială în domeniul prejudecăților și discriminării; Intervenția psihosocială în organizații și resurse umane; Intervenție în psihologia mediului și sustenabilitate.

criterii de admitere

Elevii care îndeplinesc cerințele detaliate mai sus vor fi admiși în conformitate cu cerințele și criteriile specifice pentru evaluarea următoarelor merite:

  • Recordul academic al nivelului de diplomă: până la 10 puncte (media academică)
  • Recordul academic al gradului de masterat: până la 10 puncte (media academică)
  • Valori de cercetare: până la 2,5 puncte
  • Mărimea profesională: până la 2,5 puncte.

Total: 25 de puncte

Programul include posibilitatea de admitere a studenților cu jumătate de normă, 10% din totalul locurilor oferite pentru fiecare an universitar.

Scara se va aplica în mod egal solicitanților care solicită admiterea atât cu normă întreagă, cât și cu normă redusă. În acest din urmă caz, motivele pentru acest regim de dedicație trebuie să fie justificate în cererea de acces, în termenii prevăzuți în Regulamentele oficiale de predare a Universidad de La Laguna în articolul 7, în special în secțiunea 3 Pentru a fi considerat student la doctorat cu fracțiune de normă, cererea corespunzătoare trebuie depusă în maniera și în termenele stabilite pentru aceasta, justificând imposibilitatea efectuării acestor studii cu normă întreagă din motive de activitățile de lucru, nevoile educaționale speciale, nevoile de îngrijire a familiei, sportivii de înaltă performanță sau de nivel înalt, precum și cei care sunt avuți în vedere în regulile de permanență a ULL sau, după caz, în reglementările care le dezvoltă. cererile vor fi rezolvate înainte de perioada stabilită pentru înscrierea în studii de doctorat de către parte a comisiei academice a programului de doctorat corespunzător. Împotriva acestei rezoluții, un recurs poate fi depus în fața rectorului în termen de o lună de la notificarea acestuia.

Cererile din partea celor care îndeplinesc condițiile necesare, care trebuie să fie formalizate în termenele limită și în conformitate cu procedurile stabilite de Universidad de La Laguna , vor fi supuse judecății Comitetului Academic de Doctorat, care va determina gradul de adecvare a pregătirii anterioare la Studii dr.

În acest sens, cei care acreditează calificările anterioare legate de domeniul psihologiei sau solicitanții care, din alte calificări, acreditează experiență sau formare suplimentară în domeniile legate de obiectul programului, vor avea prioritate.

Pentru a judeca coerența înregistrărilor academice și a experienței profesionale anterioare a candidaților cu tematica programului, Comitetul Academic al Doctoratului va verifica subiectele universitare studiate și experiența și formarea suplimentară pe care candidații le acreditează. ca, rezervând dreptul de a efectua, în caz de îndoieli rezonabile, interviuri personale cu candidații.

Ultima actualizare Mart 2020

Bursa de studiu Keystone

Descoperă opțiunile pe care ți le poate oferi bursa noastră

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife