Doctoratul în Teritoriu și Societate. Evoluția istorică într-un spațiu tricontinental (Africa, America și Europa)

Generalități

Programul de descriere

Doctoratul în Teritoriu și Societate. Evoluția istorică a unui spațiu tricontinental (Africa, America și Europa) (DOCTESO) este rezultatul sinergiei cercetătorilor care își dezvoltă activitatea în domeniile geografiei, istoriei, arheologiei, studiului religiilor și științelor a Facultăților de Geografie și Istorie a Universității din Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) și a Universidad de La Laguna (ULL).

Este un program interdisciplinar cu o vocație interdisciplinară centrat pe următoarele linii de cercetare:

  1. Organizarea socială a spațiului. Procese de antropizare și planificare teritorială.
  2. Societatea de frontieră. Colonizarea, aculturarea și impactul economic.
  3. Studii ale religiilor, credințelor și imaginarelor.
  4. Construirea memoriei Surse orale și scrise, arheologie și paradigme istoriografice.

Justificare din titlu

În cadrul Facultăților de Geografie și Istorie a Universității din Las Palmas de Gran Canaria și a Universidad de La Laguna , sa acordat un mare sprijin inițiativei de coordonare a unui program de doctorat interuniversitar, adaptat noii legislații. În acest sens, se intenționează ca, pe lângă continuarea carierei academice a studenților universitari și masteranzilor, activitățile de cercetare, inovare și promovare a talentelor ar putea fi dezvoltate nu numai în arhipelag, ci și în restul Spaniei și Europa, acordând o atenție deosebită cadrului teritorial al Africii și al Americii Latine, cu care Insulele au legături culturale și economice speciale.

Acest program este, de asemenea, îmbogățit cu experiența dobândită în diferitele programe doctorale organizate de către Departamentele cele mai direct legate de Facultatea de Geografie și Istorie, unele dintre ele deja interdepartamentale. Pe de altă parte, în acest stadiu al încorporării în EHEA, avem un precedent de colaborare strânsă interuniversitară în figura Masterului Arheologic Interuniversitar de către ULL și ULPGC, care a servit ca un laborator de testare în toate tipurile de acțiuni didactice, de organizare a schimburilor și de tutelă a unor lucrări comune de cercetare.

Acest program de doctorat este rezultatul sinergiei cercetătorilor care își dezvoltă activitatea în domeniile: Geografie, Istorie, Arheologie, Studiul religiilor și patrimoniul natural, cultural și lingvistic. Multe dintre proiectele pe care le conduc sau în care participă constituie un exemplu de analiză transversală tipică contextului științelor umaniste și sociale, astfel încât liniile de cercetare propuse să aibă calitatea de a putea să abordeze problemele și să ofere rezultate dintr- perspectivă multidisciplinară în domenii universale de aplicare. De aceea, Programul Teritoriu și Societate. Evoluția istorică a unui spațiu tricontinental (Africa, America și Europa), DOCTESO, reprezintă cadrul ideal pentru structurarea acestor perspective și atragerea tinerilor talentați, nu numai de la cele două universități care o coordonează, ci din întreaga zonă geografică care cuprinde caracterul tri-continentalității.

competențe

COMPETENȚE DE BAZĂ ȘI DE BAZĂ

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea de competențe și metode de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, de proiectare sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare și creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Abilitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

CAPACITĂȚI ȘI APTITUDINI PERSONALE

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, dezvolta și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de expertiză.
  • CA04 - Lucrări în echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - integrarea cunoștințelor, față complexității, și de a formula judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

activități de formare

  • Diseminarea cercetării
  • Comunicarea orală în domeniul științific
  • Prezentarea unui aspect teoretic și / sau metodologic derivat din teză într-un context public (Congres, Seminar, Atelier) specializat în una sau mai multe linii de cercetare doctorală
  • Seminarii de cercetare

domenii de cercetare

  • Linia 1: Organizarea socială a spațiului. Procesele de antropizare și planificare teritorială Această structură structurează interdependența dintre teritoriu și populațiile care o ocupă din diferite perspective. Proiectele sunt dezvoltate care afectează analiza peisajelor naturale și antropizate în diferite contexte teritoriale și cronologice, de la preistorie până în prezent, de la reconstrucția peisajelor antice la ordonarea mediului urban și utilizarea socială a spațiilor publice. Mai multe dintre proiectele care o compun au o vocație specială pentru analiza diacronică a legăturilor stabilite în cadrul teritoriului atlantic, în conformitate cu vocația naturii tri-continentale a programului.
  • Linia 2: Societățile de frontieră. Colonizarea, aculturarea și impactul economic Situația particulară a arhipelagului, într-un cadru geostrategic de mare importanță pentru relațiile dintre Europa, Africa și America, este un cadru de analiză pentru a înțelege procesele care decurg din aceste contacte în timp. Schimbările demografice și genetice ale populațiilor, evoluția ciclurilor economice și impactul acestora asupra peisajului, politicii, ideologiei și culturii sunt aspecte fundamentale care au fost studiate în diferite cadre cronologice și spațiale și sunt foarte actualizate.
  • Linia 3: Studii ale religiilor, credințelor și imaginarelor.
  • Această linie este orientată spre cercetarea diversității și credințelor religioase în trecut și prezent, precum și studiul imaginarelor sociale. Perspectiva analizei are o natură multidisciplinară, iar domeniul de activitate include atât scări globale, locale, cât și transnaționale în contextele tri-continentale care caracterizează doctoratul.
  • Linia 4: Construirea memoriei Surse scrise, arheologie și paradigme istoriografice Această linie are un efect transversal asupra dezvoltării bazelor teoretice și metodologice necesare dezvoltării corespunzătoare a tuturor proiectelor de cercetare. Dezvoltarea aparatului euristic inerent fiecărei lucrări este sporită, pentru a încuraja analiza sa critică și a îmbunătăți metodele fiecărei discipline dezvoltate. Se urmărește, de asemenea, evidențierea patrimoniului care are propriile surse de informații, atât în ​​scris, cât și material sau chiar intangibil.

criterii de admitere

Organismul competent pentru desfășurarea procesului de admitere este Comitetul academic. Sa stabilit că Comitetul academic va fi alcătuit din 9 membri. Coordonatorul programului de doctorat trebuie să fie din cadrul ULPGC, un profesor de la ULL va prelua sarcinile de coordonare cu cealaltă universitate. Comisia va fi înființată cu cel puțin un reprezentant pe fiecare linie de cercetare și se va asigura că Comisia respectă un principiu de reprezentare care garantează o prezență echilibrată a persoanelor din cele două universități care promovează programul. Se stabilește că ar trebui să existe întotdeauna un număr minim de trei membri pentru fiecare universitate. Pot exista, de asemenea, până la două persoane de prestigiu recunoscute în domeniul oricărei linii de cercetare a programului în afara ULPGC și ULL.

Criteriile de admitere vor fi ajustate în mod prestabilit cu cele stabilite în Regulamentele Programului de doctorat ULPGC.

Comitetul Academic al Programului Doctoral va evalua și va acorda prioritate cererilor pe baza următoarelor criterii pentru evaluarea meritelor candidaților pentru admiterea lor definitivă la program:

  1. Calificarea accesului (ponderată 50%), evaluată în felul următor: dacă studentul deține un titlu al profilului recomandat, 25 de puncte; dacă corespunde profilului suplimentar 2, acesta va avea 20 de puncte; și este inclus în profilul suplimentar 3 veți obține 15 puncte.
  2. Curriculum vitae (ponderat 50%)

a) Recordul academic (până la 10 puncte): nota medie a elevului obținut în gradul și gradul de masterat sau diplomă echivalentă care oferă acces la doctorat
b) alte grade (până la 4 puncte)
c) Alte merite academice și / sau profesionale (până la 11 puncte): 1. publicații (până la 5 puncte); 2. cunoașterea limbilor egale sau mai mari decât nivelul B2 (până la 2 puncte); 3. Burse, premii (până la 2 puncte); 4 experiență profesională (până la 2 puncte)

Rata venitului:

Profil (pondere 50%)

  • Adecvarea pregătirii academice la profilul recomandat al programului: 25 de puncte.

Curriculum vitae (Pondere 50%)

a) Dosarele academice (până la 10 puncte): nota medie a elevului obținută în gradul și gradul de masterat sau diplomă echivalentă care permite accesul la doctorat.

b) Alte grade de până la 4 puncte

c) Alte merite academice și / sau profesionale: 1. publicații (până la 5 puncte); 2. cunoașterea limbilor egale sau superioare nivelului B2 (până la 2 puncte); 3. Burse și premii (până la 2 puncte) 4. Experiență profesională (până la 2 puncte) până la 25 de puncte

În plus, toți candidații trebuie să dovedească un nivel B1 în limba engleză.

Elevii cu nevoi educaționale speciale derivate din dizabilități

Dacă un solicitant prezintă un handicap care necesită condiții speciale, trebuie să îl indicați în cererea dvs. de înscriere și să specificați în detaliu măsurile de adaptare exacte de care aveți nevoie. În acest caz, trebuie să prezentați, la momentul înregistrării, un certificat medical care să ateste tipul și gradul de pierdere funcțională. Criteriile de selecție pentru studenții cu nevoi educaționale specifice derivate din dizabilități vor fi aceleași ca și pentru ceilalți studenți. În acest caz, Comisia Academică va evalua necesitatea posibilelor adaptări curriculare.

Perioada de înscriere și jumătate de normă

O ofertă anuală de 15 locuri este prevăzută, între studenții cu normă întreagă și cu frecvență redusă. Dintre cele 15 locuri oferite în fiecare curs, maximum 10 pot fi alocate studenților cu dedicație part-time. Locurile oferite de ULL vor fi 7, iar cele de la ULPGC 8, din care minimum 2 vor fi alocate cu jumătate de normă în La Laguna și 3 în Las Palmas de Gran Canaria, până la atingerea maximului de 10 stabilit, ajustarea fiecare caz în funcție de procesul de selecție, care este responsabilitatea Comitetului academic al programului.

Doctoratul poate să se înscrie cu normă întreagă sau cu fracțiune de normă. Pentru ultima modalitate, condiția candidatului doctorat cu normă redusă acordată, după caz, de către Comitetul academic al doctoratului va fi o cerință indispensabilă. Această condiție trebuie solicitată de la Comisia Academică, furnizând documentele justificative. Datele ocupaționale, familiale sau personale vor fi luate în considerare pentru statutul de doctorand cu frecvență redusă. Motivele ocupaționale includ, de preferință, situații de natură fixă ​​sau stabilă, contracte temporare prelungite în timp sau alte situații considerate de către Comitetul Academic. Motivele de natură familială sau personală vor include, printre altele, dependența, îngrijirea copiilor în vârstă sau a copiilor cu dizabilități și a familiei cu copii de vârstă școlară și situații de violență de gen. Elevii cu un grad de invaliditate mai mare de 33%, în cazul în care o solicită și justifică documentar Comitetul academic.

Modificarea modului de înregistrare poate fi solicitată în perioadele de înregistrare comune, condiționată de raportul favorabil al Comitetului academic.

După școlarizare anuale, nu se pot face schimbări în regimul de dedicare pe parcursul anului universitar, cu excepția cazului în care circumstanțe grave neprevăzute care urmează să fie evaluate de către Comitetul Academic. Cauzele care pot fi susținut în cerere, printre altele, sunt: ​​activitatea de muncă, nevoi educaționale speciale, are nevoie de ingrijire de familie, sportivii de înaltă performanță și situația economică a gospodăriei.

Ultima actualizare Mart 2020

Bursa de studiu Keystone

Descoperă opțiunile pe care ți le poate oferi bursa noastră

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife