Doctoratul în domeniul dezvoltării regionale

Generalități

Programul de descriere

Programul de doctorat în domeniul dezvoltării regionale propus este rezultatul adaptării programului actual de doctorat în domeniul dezvoltării regionale, formării și ocupării forței de muncă, distins cu mențiunea calității conform Rezoluției din 20 octombrie 2008 a Secretarului de Stat al Universități, pentru care Mențiunea de calitate este acordată studiilor de doctorat ale universităților spaniole pentru anul universitar 2008-2009.

Justificare din titlu

Contextul programului

Programul de doctorat în domeniul dezvoltării regionale propus este rezultatul adaptării programului actual de doctorat în domeniul dezvoltării regionale, formării și ocupării forței de muncă, distins cu mențiunea calității conform Rezoluției din 20 octombrie 2008 a Secretarului de Stat al Universități, pentru care Mențiunea de calitate este acordată studiilor de doctorat ale universităților spaniole pentru anul universitar 2008-2009. La rândul său, Programul de dezvoltare regională, de formare și ocupare a forței de muncă a rezultat din adaptarea Programului de formare, ocupare și dezvoltare regională, cu un premiu de calitate de la Ministerul Educației și Științei în apelul din 2004, în conformitate cu reforma inițială a studiilor studii postuniversitare în cadrul convergenței europene în domeniul învățământului superior și își are originea în ultimii ani ai anilor 90. La acea dată, atunci când, profitând de experiența practică în programele doctorale, profesorii de la Departamentul de Economia Instituțiilor, Statisticile Economice și Econometrie a Universidad de La Laguna luat în considerare dezvoltarea unui program care a depășit concepția care la acea vreme a predominat în programele de doctorat și care a dus la multe dintre acestea constituind suma de cursuri disparate colectate sub un titlu generic capabil să acopere diferitele specialități ale fiecăruia dintre ele. Astfel, ținând seama de liniile de cercetare elaborate de membrii Departamentului, sa propus proiectarea unui program de doctorat care să răspundă, pe de o parte, interesului față de dezvoltarea locală prezentă în organele administrației locale ale Autonomia Canarei și, pe de altă parte, care va lua în considerare apropierea de continentul african și relațiile istorice cu America Centrală și de Sud.

La acea vreme a existat deja o bibliografie largă despre importanța binomului local-global și despre incidența acestuia în toate aspectele practicii sociale, care au oferit ocazia de a genera un program de doctorat care să servească interesul local și În plus, datorită conținutului său, acesta va fi atractiv pentru studenții din alte domenii. Confluența dintre liniile de cercetare elaborate de Departamentul de Economie al Instituțiilor, Statistică Economică și Econometrie, interesul local și impactul global a avut ca rezultat un prim program, dezvoltat în comun cu Departamentul de Sociologie, axat pe aspecte legate de educație, ocuparea forței de muncă și dezvoltarea locală. Colaborarea inițială a Departamentului de Sociologie a dat programului caracterul interdisciplinar care, din motive metodologice, a fost consolidat și consolidat. Ulterior, sa alăturat Departamentului de Geografie și apoi Departamentului de Drept Constituțional și Științe Politice, cu care, deși nu avem încă Departamentul de Sociologie, atât programul de Formare, Ocupare și Dezvoltare Regională, ca și actual Programul de dezvoltare regională, de formare și ocupare a forței de muncă a permis studenților să dobândească cunoștințele necesare pentru a analiza, de la diferite abordări, realități concrete și a propune acțiuni sau politici în general pentru dezvoltarea subnațională.

Programul Doctoral pentru Formare, Ocupare și Dezvoltare Regională a început să fie livrat în Venezuela în cadrul bienalei 1999-2001, sub umbrela diferitelor acorduri-cadru semnate între Universidad de La Laguna și diferite universități din Venezuela (Universidad Experimental de Guayana și Universidad de los Andes ).

În 2004, acest program a fost prezentat la cererea de acordare a premiului pentru calitate al Ministerului Educației și Științei, obținându-l pentru biennium 2005-2007, iar în decembrie 2006, auditul efectuat de ANECA, la sediul Universidad de La Laguna . Universidad de La Laguna , a dus la reînnoirea acestui premiu de calitate pentru programul doctoral respectiv. De asemenea, actualul Program de Dezvoltare Regională, Formare și Ocupare a Forței de Muncă, ca rezultat al adaptării Programului de Formare, Ocupare și Dezvoltare Regională, a obținut, de asemenea, mențiunea de calitate conform Rezoluției din 20 octombrie 2008 a Secretarului de Stat pentru Universități .

Din anul 2008 până în 2013, în Programul Doctoral de Formare, Ocupare și Dezvoltare Regională s-au apărat în total 18 teze de doctorat, numărul studenților înscriși în anul universitar 2012/13 fiind de 55, în timp ce numărul mediu de studenți înscriși în program în ultimii cinci ani este de 75.

Relația propunerii cu situația ID i a sectorului științific-profesional din domeniul său tematic.

Programul de doctorat propus în dezvoltarea regională are următoarele două direcții de cercetare:

Linia 1: Guvernanța, durabilitatea și dezvoltarea teritorială
Linia 2: Politici transversale și sectoriale, energie și transport

Înțelegem că cele două linii de cercetare propuse sunt coerente și consecvente cu orientările și prioritățile stabilite de strategiile de dezvoltare și inovare stabilite la nivel european, național și regional. Astfel, de exemplu, Planul național pentru 2013-2016 și, mai precis, Programul de stat Idi orientat spre provocările societății, integrează mai multe linii de finanțare care corespund obiectivelor și liniilor de cercetare ale programului propus.

Pe de altă parte, actualul Program Cadru 7 (2007-2013) prezintă câteva linii de cercetare și finanțare, în cadrul programelor sale specifice, care prezintă sinergii cu Programul Doctoral pentru Dezvoltare Regională. Astfel, programul de Cooperare se concentrează pe stimularea cooperării și consolidarea legăturilor dintre industrie și cercetare într-un cadru transnațional și include un domeniu tematic dedicat științelor socio-economice și umaniste.

Pe de altă parte, programul Capabilități oferă cercetătorilor instrumente puternice pentru a consolida calitatea și competitivitatea cercetării europene, prin promovarea investițiilor în infrastructurile de cercetare din regiunile cele mai puțin dezvoltate, în formarea poliilor de cercetare regionale. cercetare și cercetare în favoarea IMM-urilor, care constituie un element important al cercetării în cadrul Programului de doctorat în domeniul dezvoltării regionale.

În sfârșit, programul "Oameni" mobilizează resurse financiare semnificative pentru a îmbunătăți perspectivele de carieră ale cercetătorilor din Europa. Acest program poate fi utilizat în cadrul programului pentru a atrage mai mulți tineri cercetători de calitate.

De asemenea, începând cu 2010, UE lucrează la elaborarea unei strategii care să contribuie la ieșirea din criză, transformând UE într-o economie inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, care se bucură de un nivel ridicat de ocupare a forței de muncă, de productivitate și de coeziune. sociale.

În 2010, Comisia Europeană a emis comunicarea "Europa 2020", care este o strategie pentru o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii (COM (2010) 2020 final). Strategia menționată anterior cuprinde trei priorități consolidate reciproc care definesc axele pe care se vor elabora strategiile de acțiune ale UE, care sunt:

  • Creșterea inteligentă: dezvoltarea unei economii bazate pe cunoaștere și inovare.
  • Creștere sustenabilă: promovarea unei economii care să utilizeze mai eficient resursele, care să fie mai ecologice și mai competitive.
  • Creșterea integrată: promovarea unei economii cu un nivel ridicat de ocupare a forței de muncă care să aibă o coeziune socială și teritorială.

De asemenea, în cadrul strategiei EUROPA 2020, sunt stabilite cinci obiective pentru 2020 care vor stabili tonul procesului și vor fi transpuse în obiective naționale: ocuparea forței de muncă, cercetarea și inovarea, schimbările climatice și energia, educația și lupta împotriva sărăcia.

Pentru a atinge aceste obiective, este necesar să se asigure o acțiune coerentă, coordonată și cuprinzătoare la diferite niveluri de guvernanță. Comisia Europeană a stabilit, atât pentru regiuni, cât și pentru statele membre, obligația de a avea o strategie de specializare inteligentă pentru a fi eligibilă pentru fonduri

a politicilor de coeziune pentru următoarea perioadă de programare 2014-2020. Cu alte cuvinte, existența strategiilor regionale bazate pe specializarea inteligentă este inclusă ca element al condiționalității ex ante care subordonează finanțarea ID i în cadrul coeziunii 2014-2020.

Strategiile naționale și regionale de inovare pentru specializarea inteligentă (strategiile RIS3) constau în agende integrate ale transformării economice teritoriale. În acest sens, următorul tabel prezintă aspectele care evidențiază congruența liniilor de cercetare ale Programului Doctoral în Dezvoltare Regională (Linia 1: Guvernare, Dezvoltare Durabilă și Dezvoltare Teritorială și Linia 2: Politici Transversale și Sectoriale, Energie și transport) cu obiectivele agendei RIS3:

În iulie 2013, Comunitatea Autonomă a Insulelor Canare și-a prezentat Strategia inteligentă de specializare a Insulelor Canare 2014-2020, care urmărește să pună bazele formulării, consensului și dezvoltării unei "Strategii inteligente de specializare" adaptată realității al Comunității Autonome a Insulelor Canare în cadrul Strategiei Europa 2020.

În evaluarea relației dintre obiectivele strategice regionale și celelalte documente de planificare ale politicii de coeziune a UE pentru perioada 2014-2020, analiza relevă un grad remarcabil de coerență, reflectând importanța dată în regiunii la factorii de competitivitate, productivitate și politici care vizează creșterea potențialului de creștere și consolidarea coeziunii sociale, ceea ce face ca strategia de dezvoltare regională să se alăture acelorași parametri ai cunoașterii, inovării și valorificării capitalului uman în toate cazurile.

De asemenea, programul de doctorat propus pentru dezvoltare regională, cu pregătire avansată în cercetare, poate contribui la specializarea inteligentă a regiunilor, făcând posibil, printre altele, identificarea caracteristicilor și a activelor exclusive ale zonei de studiu în cauză, avantajele sale competitive și o guvernare adecvată în acest proces, astfel încât să fie posibilă implicarea participanților în jurul unei strategii de dezvoltare.

Prin urmare, dezvoltarea de studii care contribuie la formarea în domeniul calității cercetării în domeniul dezvoltării regionale este de interes strategic pentru regiunea noastră, permițând formării avansate a cercetătorilor din acest domeniu să contribuie la crearea unei mase critice de cunoștințe care servește promovarea dezvoltării economice și sociale durabile. Programul propus vizează satisfacerea acestei nevoi sociale, care acoperă decalajul care se observă în prezent în domeniul învățământului superior din regiunea noastră în acest domeniu.

Datele de la biroul de statistică al Uniunii Europene plasează regiunile ultraperiferice printre cele mai afectate de problema șomajului. Cu excepția insulelor Azore și Madeira, restul regiunilor au înregistrat rate ale șomajului cu mult peste media UE. De fapt, Reunion, Insulele Canare, Guadelupa, Martinique și Guyana se numără printre cele zece regiuni ale Uniunii Europene cu cea mai mare rată a șomajului, cu primul loc în clasamentul Insulelor Canare. Aceasta este o reflectare a fragilității și vulnerabilității economiei regiunilor ultraperiferice și, în special, a Insulelor Canare.

În cazul Insulelor Canare, care este regiunea cu cea mai mare rată a șomajului, trebuie remarcat faptul că, în perioada 2007-2011, rata șomajului a crescut cu mai mult de 12 puncte procentuale. Impactul crizei a avut un impact brutal asupra economiei reale a arhipelagului. În al doilea trimestru al anului 2007, rata șomajului în Insulele Canare a fost de 9,7%. În doi ani și jumătate, aproape că sa triplat. Acest episod nu este nou în istoria economică recentă a arhipelagului, deși devine din ce în ce mai virulent, un simptom clar al epuizării liniilor directoare pe care a fost susținută creșterea insulelor până în prezent.

De asemenea, una dintre trăsăturile cele mai îngrijorătoare ale șomajului din Spania și din Insulele Canare este șomajul în rândul tinerilor. La nivel național, înainte de criză, rata șomajului de active între 20 și 24 de ani era de două ori mai mare decât media, iar cea a tinerilor sub 20 de ani era mai mult decât triplu. De la izbucnirea crizei economice, aceste procente au crescut substanțial, situându-se în 2011 la aproximativ 42 și, respectiv, 60%.

Până în 2012, rata șomajului în rândul tinerilor din Insulele Canare depășește media înregistrată la nivel național cu aproape 10 puncte procentuale, triplându-se media înregistrată la nivelul UE-27. Există, de asemenea, o incidență mai mare a diferențelor de gen pe piața muncii din Canare.

Coincidența în aceste enclave ultraperiferice a ratelor ridicate ale șomajului cu încetinirea nivelurilor de convergență este îngrijorătoare. De fapt, fragilitatea structurală a RUP implică faptul că riscul de divergență este un factor permanent care, dacă nu este luat în considerare în mod adecvat, poate dăuna grav principiului egalității de șanse.

În ceea ce privește evoluția indicelui de competitivitate regională al Uniunii, situația pentru RUP nu este favorabilă. Acest indice cuprinde o gamă largă de aspecte legate de competitivitate, inovare, calitatea instituțiilor, infrastructuri (inclusiv rețelele digitale) și măsuri de sănătate și capital uman și va fi un instrument crucial în asistarea Regiunile UE să stabilească prioritățile adecvate pentru a-și spori și mai mult competitivitatea.

Analiza și previziunea cererii academice, sociale și / sau profesionale atât la nivel național, cât și la nivel internațional

Datorită experienței atât a Programului Doctoral "Instruire, Ocupare și Dezvoltare Regională", cât și a Programului Doctoral "Dezvoltare Regională, Instruire și Ocupare", pentru Programul propus se consideră că cererea potențială a elevilor va continua, în mod fundamental, dintre studentii care au absolvit urmatoarele diplome ca potentiali candidati pentru studii postuniversitare:

  • Absolvenți / Absolvenți: Economie; Administrarea și managementul afacerilor; geografie; Sociologie; Științe politice; și dreapta
  • Diplome / Absolvenți: Studii de afaceri; Contabilitate și Finanțe; turism; și asistență socială Media absolvenților (2007 / 08-2011 / 12) pentru numărul total de absolvenți este de 776 absolvenți, reprezentând aproape 50% din media anuală a absolvenților în domeniul Științelor Sociale și Juridice din la Universidad de La Laguna în acea perioadă, și aproape 28% din media absolvenților anuale ale întregii Universidad de La Laguna în perioada examinată.

Pe de altă parte, datele obținute în sondajul efectuat de echipa decanală a Facultății de Științe Economice și de Afaceri în rândul studenților din ultimii ani ai Licenței de Științe Economice și Licențiat al ADE pentru colectarea informațiilor utile pentru proiectare din programele postuniversitare, rezultă că:

  • Din numărul total al studenților care planificaseră să-și termine studiile universitare în acel an, peste 20% au intenționat să facă studii postuniversitare, în timp ce procentul studenților care nu au decis încă a fost de 57%.
  • Din studenții care plănuiau să-și termine diploma în acel an și care au decis să urmeze o diplomă postuniversitară, mai mult de 36% au vrut să studieze la Universidad de La Laguna . Și cei care și-au terminat studiile, dar nu au decis dacă vor face studii postuniversitare, aproximativ 40% preferă să o facă la Universidad de La Laguna .

În ceea ce privește numărul mediu de absolvenți în gradele magistrale ale ULL în anii universitari 2007/08 până în 2011/12, se poate observa că peste 60% corespund titlurilor oficiale de master în domeniul științelor sociale și juridice .

Având în vedere lipsa de date cuprinzătoare cu privire la rezultatele programelor doctorale și că programul propus este rezultatul transformării inițiale a programului de formare profesională, ocuparea forței de muncă și dezvoltare regională și actualul "Dezvoltare regională, formare și ocupare a forței de muncă ", comportamentul care a înregistrat cererea acestor programe de doctorat este foarte util pentru estimarea cererii viitoare a Programului de doctorat în domeniul dezvoltării regionale care este propus. Datele menționate sunt colectate la punctele 3.3 și 8.3 din prezentul raport.

Pe de altă parte, potențialul de atragere a studenților străini este ridicat. De la biennium 1999/2001, programul de doctorat pentru formare, ocuparea forței de muncă și dezvoltarea regională a fost predat în Venezuela în baza acordului încheiat între Universidad de La Laguna și câteva universități din Venezuela (Universidad Experimental de Guayana (UNEG) și Universidad de Los Andes Menținerea acestui cadru de cooperare și extinderea acestuia în noul scenariu al SEE este importantă Lucrările efectuate în acești ani, precum și succesul programului, au avut un impact foarte favorabil asupra proiecției internaționale a Universidad de La Laguna , interesat de programul nostru de doctorat, alte universități din America de Sud și culminând cu noi acorduri de colaborare cu Brazilia și Mexic, în timp ce suntem în contact cu mai multe universități din America Latină pentru înființarea

de acorduri de colaborare care includ studii postuniversitare (masterat și doctorat în dezvoltarea regională).

În Programul Doctoral am avut, de asemenea, studenți de la continentul african și, cu siguranță, în cadrul noului rol pe care Uniunea Europeană îl atribuie regiunilor ultraperiferice în cadrul de cooperare cu țările terțe, Insulele Canare au un potențial enorm de a deveni nu doar o platformă logistică dar, mai presus de toate, într-o platformă de formare, contribuind astfel la dezvoltarea continentului învecinat într-o zonă crucială, cum ar fi dezvoltarea regională. Formarea avansată pe care absolvenții acestor țări le pot dobândi ar fi, fără îndoială, foarte utilă pentru procesul de luare a deciziilor și pentru elaborarea și punerea în aplicare a programelor de dezvoltare regională pe termen lung. Insulele Canare se află într-o situație foarte avantajoasă pentru a fi o platformă de formare avansată pentru absolvenții din aceste țări. În acest sens, evidențiați acordul de colaborare cu Universitatea din Katyavala Bwila (UKB-Angola) și cei care se află în proces de negociere în alte țări ale continentului african.

Elevii cu full-time și part-time

Programul Doctoral în Dezvoltare Regională, în primul său an de implementare, propune un total de 20 de noi locuri de admitere, dintre care 8 sunt pentru studenții cu jumătate de normă.

Afilierea programului la Școala Doctorală și relația cu strategia ID al ULL

Universidad de La Laguna a aprobat, în sesiunea din 26 septembrie 2013 a Consiliului guvernatorilor, Regulamentul de creare a școlii doctorale, în cadrul căruia vor fi integrate toate programele oficiale de doctorat. În regulamentul menționat, se stabilește că, până la crearea efectivă a școlii respective, programele vor fi atribuite facultăților în care predau. În cazul programului propus, centrul de afiliere este, apoi, Facultatea de Științe Economice și de Afaceri.

Programul de doctorat propus nu este (încă) atribuit unei școli de doctorat, deoarece Universidad de La Laguna aprobat, în Consiliul său de guvernare din 26 septembrie 2013, Regulamentul de funcționare al școlii sale doctorale, de la data astăzi nu și-a început activitatea, astfel încât programele oficiale de doctorat ale ULL vor rămâne temporar atașate la facultățile în care sunt predate sau la cele care le-au propus, așa cum se precizează în Regulamentul de predare Doctori ofițeri din ULL. În cazul nostru, printre programele oficiale actuale de doctorat ale ULL se află programul de doctorat în domeniul dezvoltării regionale, formării și ocupării forței de muncă, care

Are mențiunea de calitate prin Rezoluția din 20 octombrie 2008 de la Secretariatul de Stat al Universităților, care este predată la Facultatea de Științe Economice și de Afaceri și care constituie baza pe care a fost construită propunerea de față.

Pe de altă parte, trebuie să subliniem faptul că Universidad de La Laguna nu are încă un plan specific de identificare, deși are un Plan de Cercetare Strategică, pregătit în 2008 și care alcătuiește liniile de cercetare dezvoltate în actualul program oficial de doctorat în domeniul dezvoltării regionale, formării și ocupării forței de muncă, precum și cel al programului de dezvoltare regională propus. De exemplu, la pagina 15 a Planului Strategic, sunt evidențiate cele două oportunități de planificare a activității de cercetare a ULL în Sucursala CC Socială și Juridică, care sunt strâns legate de tema Programului de Doctorat propus:

  • cererile de alternative la modelul actual de dezvoltare în societatea canariană,
  • creșterea inițiativelor și a programelor din cadrul european care promovează cooperarea pentru Ibero-America și Africa, precum și pentru regiunile ultraperiferice.

De asemenea, tema dezvoltării regionale este o problemă transversală în campusul Atlanticului Tricontinental,

Campus de Excelență Internațională a Insulelor Canare (CEI). Trebuie remarcat faptul că printre acțiunile avute în vedere în ICE se numără cele legate de consolidarea rețelei UNAMUNO a universităților din regiunile ultraperiferice ale Uniunii Europene (RUP), condusă de cele două universități publice canariene ( Universidad de La Laguna și de la Las Palmas de Gran Canaria) și în care cercetătorii participă direct la membrii programului de doctorat propus, conducând acțiuni de cercetare legate de integrarea universităților africane și proiecte de cercetare axate pe aspecte legate de dezvoltarea regională și durabilitatea. În același timp, am dori să subliniem faptul că ICE (care constituie un angajament strategic fundamental al Universidad de La Laguna , evidențiată prin faptul că a avut un prorector exclusiv pentru managementul său) a promovat și a întărit acordurile și alianțele programului de doctorat în domeniul dezvoltării regionale, formării și ocupării forței de muncă cu alte universități prin intermediul programului său de internaționalizare, ca parte a strategiei-cheie a CEI în sine.

În cele din urmă, rețineți că liniile incluse în programul de doctorat propus sunt, de asemenea, conforme cu ceea ce este indicat în Planul de stat pentru cercetare și inovare științifică și tehnică 2013-2016, care include subiecte legate de dezvoltarea regională care acoperă aspecte conexe cu economia muncii, formarea, planificarea regională și mediul, printre altele.

În mod similar, înțelegem că liniile de cercetare ale programului de doctorat propuse sunt legate de liniile prioritare indicate în Orizont 2020, recent aprobat (mai exact, printre provocările societății, care include bioeconomia, a treia, este dedicată unei energii sigure, curate și eficiente, a cincea este dedicată mediului și a șasea, numită "Europa într-o lume în schimbare, societăți inclusive, inovatoare și reflective", în care sunt încadrate aspecte legate de dezvoltarea economică și socială sociale, inovare și bunăstare), relația cu acest nou program este de așa natură încât unii dintre cercetătorii care dirijează și participă la liniile de cercetare ale programului doctorat propus, pregătesc în acest moment propunerile de proiecte care vor fi prezentate în următoarele apeluri europene.

La nivel regional (Insulele Canare), Planul Integrat al ID-urilor din Insulele Canare i 2011-2015, care reprezintă planificarea pe termen scurt și mediu în domeniul cercetării, inovării și societății informaționale, include programe care vizează creșterea cunoștințelor, avansarea Inovarea și îmbunătățirea competitivității în afaceri. Astfel, printre cele șapte valori care sunt explicite, primele patru sunt direct legate de subiectele dezvoltate în Programul de Doctorat prezentate aici, cum ar fi:

  • Competitivitatea economică bazată pe cunoaștere
  • Dezvoltare durabilă
  • Angajări de calitate
  • Formarea și atragerea de talente

Prin urmare, credem că, atât la nivelurile europene (UE), cât și la nivel național (Spania) și regional (Canare) și, bineînțeles, la Universidad de La Laguna , accentul se pune pe strategiile și acțiunile legate de dezvoltarea regională , formarea și ocuparea forței de muncă dintr-o perspectivă multidisciplinară, care constituie nucleele tematice care sunt incluse în noul program de doctorat pentru dezvoltare regională propus și care au fost dezvoltate și în actualul program de doctorat până în prezent, care constituie baza pe care este formulată această nouă propunere.

Componența Comisiei Tehnice și a Comitetului Academic inițial

În scopul specificării acestui raport, a fost înființată o Comisie tehnică pentru pregătirea acesteia și, la cererea biroului prorectorului competent, au fost propuse un coordonator academic și un comitet academic solicitat în studiul de fezabilitate al programului. dr.

Comisia tehnică:

  • Doamna Carmen D. Wehbe Herrera
  • Dna Flora Mª Díaz Pérez
  • D. Serafín Corral Quintana
  • Domnul José L. Rivero Ceballos
  • D. Francisco J. Martín Álvarez
  • Dl José Adrián García Rojas
  • D. Jesús Hernández Hernández
  • Decan al Facultății de Științe Economice și de Afaceri
  • Coordonator de calitate al Facultății de Științe Economice și de Afaceri

Coordonator academic:

  • D. Carlos J. Rodríguez Fuentes

Comisia academică:

  • Coordonator științific al programului de doctorat
  • Decan al Facultății de Științe Economice și de Business, sau persoană delegată
  • Secretar al Comitetului Academic al Maestrului de Dezvoltare Regională
  • 4 profesori / cercetători din cele două linii de cercetare prezentate de Programul Doctoral

competențe

de bază

  • CB11 - înțelegere sistematică a unui domeniu de studiu și stăpânirea de competențe și metode de cercetare legate de domeniu.
  • CB12 - Abilitatea de a concepe, de proiectare sau de a crea, pune în aplicare și să adopte un proces substanțial de cercetare și creație.
  • CB13 - Capacitatea de a contribui la extinderea frontierelor cunoașterii prin cercetare originală.
  • CB14 - Capacitatea de a efectua o analiză critică și de evaluare și sinteză a ideilor noi și complexe.
  • CB15 - Abilitatea de a comunica cu comunitatea academică și științifică și societatea, în general, cu privire la domeniile lor de expertiză în modurile și limbile utilizate în mod obișnuit în comunitatea științifică internațională.
  • CB16 - Abilitatea de a promova, în contexte academice și profesionale, științifică, tehnologică, socială, artistică sau culturală într-o societate bazată pe cunoaștere.

Aptitudini și competențe personale

  • CA01 - Navigarea contextele noastre în care există puține informații specifice.
  • CA02 - Găsiți întrebările cheie care trebuie să se răspundă pentru a rezolva o problemă complexă.
  • CA03 - Pentru a proiecta, crea, dezvolta și să lanseze proiecte noi și inovatoare în domeniul său de expertiză.
  • CA04 - Lucrări în echipamente și autonom într-un context internațional sau multidisciplinar.
  • CA05 - integrarea cunoștințelor, față complexității, și de a formula judecăți cu informații limitate.
  • CA06 - Critica și apărare a soluțiilor intelectuale.

alte aptitudini

  • CG1 - Nu se ia în considerare dobândirea de competențe suplimentare

activități de formare

  • Participarea la ateliere și / sau seminarii privind metodologiile de cercetare aplicate științelor sociale
  • Colaborare în organizarea de seminarii, ateliere, congrese etc.
  • Seminarii oferite de personalul didactic și de cercetare care participă la program (inclusiv profesori vizitați)
  • Participarea la congrese specializate
  • Participarea activă la seminarii organizate de comitetul academic al programului de doctorat
  • Pregătirea unui articol științific
  • Păstrează în centre de identificare (i)

domenii de cercetare

  • Linia 1: Guvernanța, durabilitatea și dezvoltarea teritorială
  • Linia 2: Politici transversale și sectoriale, energie și transporturi

criterii de admitere

Pentru a fi admis la programul de doctorat în domeniul dezvoltării regionale, este necesar să se respecte cerințele generale de acces indicate în secțiunea anterioară.

În ceea ce privește admiterea în program, regulamentul oficial de predare doctorală al Universidad de La Laguna (Rezoluția din 17 ianuarie 2013) stabilește că comitetele academice ale programelor de doctorat pot stabili cerințe suplimentare și criterii de selecție și de admitere din studenții care corespund programului. Deoarece programul propus nu include cerințe specifice sau suplimentare de admitere, Comitetul Academic, ținând cont de cerințele generale de acces menționate anterior, va lua în considerare

următoarele aspecte - cu ponderile indicate - la evaluarea și soluționarea cererilor de admitere la Programul Doctoral:

  • CV-ul candidatului (35%). Aspectele legate de studiile de gradul și / sau de masterat pe care le are solicitantul, precum și calificările oficiale, cursurile și activitățile de formare primite și / sau predate, precum și restul activităților și meritelor conținute în CV, pe care Comisia le va evalua, vor fi evaluate în mod fundamental. Academic (motivat) consideră mai potrivită pentru dezvoltarea activității de cercetare în cadrul liniilor de cercetare ale programului).
  • Calificările obținute în gradul și / sau de masterat (25%), care corespund la 10% gradului, iar restul de 15% pentru studiile de masterat.
  • Pregătirea anterioară în domeniul cercetării (subiecți de inițiere în cercetare și master), participarea la proiecte de cercetare sau contracte de cercetare (10%);
  • Acreditarea cunoștințelor de limbi străine (15%). Acreditarea unui nivel A2 corespunde cu 5%, iar nivelul B1 cu 10%; nivelul de acreditare B2 (sau mai mare) corespunde cu 15%.
  • Experiență profesională în domenii legate de domeniile cunoașterii programului și activitatea de pregătire și gestionare a politicilor publice (15%)

Regulamentele oficiale de predare doctorală ale Universidad de La Laguna stabilesc că admiterea la programele de doctorat poate include cerința de completare a formării specifice, în conformitate cu profilurile de admitere stabilite pentru programul de doctorat corespunzător. Aceste suplimente

Pregătirea specifică va avea, în scopul prețurilor publice și acordării de burse și ajutoare de studiu, luarea în considerare a pregătirii la nivel de doctorat și dezvoltarea acesteia nu va fi luată în considerare în limitele de credit stabilite în secțiunea anterioară a cerințelor de acces.

În cele din urmă, după evaluarea curriculumului solicitantului, pot fi necesare cursuri suplimentare de formare specifică a disciplinelor în care se află doctoratul. Prin urmare, în cazurile în care Comitetul academic consideră că pregătirea anterioară a candidatului nu este suficientă sau nu este adecvată pentru accesul la programul de doctorat, poate fi necesară completarea formării specifice.

Elevii cu deficiențe de formare specifice sunt obligați să urmeze cursuri de formare. Elevii care trebuie să completeze cursuri de formare trebuie să semneze propunerea corespunzătoare de formare complementară pregătită de către Comitetul Academic înainte de aprobarea pentru admiterea în program. În această propunere va fi inclusă o clauză în care va fi indicat faptul că neparticiparea completelor de formare va împiedica aprobarea pentru apărarea tezei de doctorat. Tutorul studentului trebuie să prezinte un raport Comitetului academic în care aprobă îmbunătățirea totală sau parțială a complementarelor de formare menționate mai sus.

Regulamentul de predare oficială a doctoratului la Universidad de La Laguna stabilește că sistemele și procedurile de admitere trebuie să includă, în cazul studenților cu nevoi educaționale speciale derivate din dizabilitate, serviciile de sprijin și consiliere adecvate, care vor evalua necesitatea de posibile adaptări curriculare, itinerarii sau studii alternative. Admiterea elevilor cu nevoi educaționale speciale.

În ceea ce privește sistemele de admitere și procedurile adaptate elevilor cu nevoi educaționale speciale, putem spune că ULL dispune de servicii care sprijină grupul de elevi cu nevoi educaționale speciale derivate din statutul lor de handicap.

Cinci la sută din locurile disponibile vor fi rezervate studenților care au recunoscut un grad de invaliditate egal sau mai mare de 33%, precum și pentru acei studenți cu nevoi educaționale speciale permanente asociate cu circumstanțele personale ale persoanelor cu handicap, precizie a resurselor și sprijin pentru normalizarea completă a educației.

Comisia Academică va evalua în detaliu solicitările primite de la studenți cu nevoi educaționale specifice, derivate din dizabilitatea lor. În aceste cazuri, mecanismele de sprijin necesare vor fi stabilite în procesul de admitere astfel încât elevul să poată finaliza cu succes studiile și eventualele adaptări curriculare vor fi analizate individual.

Comunicarea locului acordat va fi înțeles prin publicarea listelor admise în paginile web ale Postgraduatului Universitar al ULL, astfel încât scrisul individualizat nu va fi trimis. Cu toate acestea, studentul trebuie să ia decizia de admitere la Școala Universitară.

Dedicarea

Programul de doctorat include finalizarea studiilor de doctorat cu frecvență redusă. Criteriile și procedurile de admitere pentru studenții care optează pentru acest tip de studiu vor fi exact aceleași cu cele ale studenților cu normă întreagă. Elevii se pot schimba de la jumătate de normă la zi sau viceversa, la solicitarea și aprobarea de către Comitetul Academic al Doctoratului.

Prin definiție, se înțelege că toți studenții care se înscriu într-un program doctoral oficial vor avea întreaga activitate.

Pentru a fi considerat un student de doctorat cu fracțiune de normă, cererea corespunzătoare trebuie depusă în maniera și în termenele stabilite pentru aceasta, justificând imposibilitatea efectuării acestor studii cu normă întreagă din motive a activității de lucru, a nevoilor educaționale speciale, a nevoilor de îngrijire a familiei, a sportivilor de înaltă performanță sau a nivelului ridicat, precum și a celor prevăzute în regulile de permanență a ULL sau, după caz, în reglementările care le dezvoltă.

Aceste cereri vor fi rezolvate înainte de perioada stabilită pentru înscrierea în studii doctorale de către comisia academică a programului de doctorat corespunzător. Împotriva acestei rezoluții, un recurs poate fi depus în fața rectorului în termen de o lună de la notificarea acestuia.

Doctoranzii pot solicita schimbarea regimului de dedicație din motive justificate. Comisia științifică a programului doctoral oficial va emite un raport în acest sens, care autorizează sau refuză o astfel de schimbare. Împotriva acestei rezoluții, un recurs poate fi depus în fața rectorului în termen de o lună de la notificarea acestuia.

Cerințe de permanență

Durata studiilor de doctorat va fi de cel mult trei ani pentru acei studenți cu normă întreagă, de la admiterea doctorandului la program până la prezentarea tezei de doctorat.

În cazul în care, după expirarea perioadei de trei ani, cererea de depunere a tezei nu a fost prezentată, studentul poate solicita prelungirea acestui termen cu încă un an care, în mod excepțional, ar putea fi prelungit pentru încă un an suplimentar, în condițiile care au fost stabilite în programul de doctorat corespunzător. Comisia universitară a programului doctoral oficial va emite, în fiecare caz, un raport în acest sens adresat directorului școlii doctorale sau organismului la care se înscrie programul de doctorat în care este înscrisă partea interesată, care va dicta rezoluția corespunzătoare. Împotriva acestei rezoluții, un recurs poate fi depus în fața rectorului în termen de o lună de la notificarea acestuia.

În cazul studenților doctoranzi pe bază de fracțiune de normă, aceste studii pot avea o durată maximă de cinci ani de la admiterea la program până la prezentarea tezei de doctorat. În acest caz, extinderea poate fi autorizată timp de încă doi ani. Termen care, de asemenea, și în mod excepțional, ar putea fi prelungit pentru încă un an suplimentar, în condițiile stabilite în programul de doctorat corespunzător. Candidatul de doctorat trebuie să solicite extensiile corespunzătoare, dacă este cazul. Comisia academică a programului doctoral oficial va emite un raport către directorul școlii doctorale sau al organismului în care depinde programul de doctorat în care este înscris, ceea ce va dicta rezoluția corespunzătoare. Împotriva acestei rezoluții, un recurs poate fi depus în fața rectorului în termen de o lună de la notificarea acestuia.

În cazul studenților doctoranzi care și-au schimbat regimul de dedicație pe parcursul studiilor, este stabilit un factor de 5/3 pentru trecerea de la dedicarea cu normă întreagă la dedicarea cu jumătate de normă și 3/5 dedicarea. pentru schimbări de la dedicație parțială la deplină, în scopul calculării temporare stabilite în secțiunile unu și trei ale acestui articol.

Pentru calculul perioadelor indicate în secțiunile precedente nu vor fi luate în considerare concediile medicale, sarcina sau orice altă cauză prevăzută de reglementările în vigoare.

În mod similar, candidatul doctorant poate solicita retragerea temporară din program pentru o perioadă maximă de un an, care poate fi prelungită până la încă un an. Cererea respectivă trebuie adresată și justificată în fața comisiei academice responsabile de program. Comisia academică a programului doctoral oficial va emite un raport către directorul școlii doctorale sau organismului la care programul de doctorat în care se înscrie partea interesată va dicta rezoluția corespunzătoare. Împotriva acestei rezoluții, un recurs poate fi depus în fața rectorului în termen de o lună de la notificarea acestuia.

Universidad de La Laguna are, de asemenea, un Regulament de Permanență, care poate fi consultat în următoarea legătură și care se referă la studiile de doctorat indică numai următoarele (articolul 2): ​​În cazul doctoratului , regulile de progres și de permanență vor fi adaptate la ceea ce este stabilit în regulamentele de stat actuale, dezvoltarea sa reglementară de către Universidad de La Laguna și, dacă este cazul, ceea ce este prevăzut de orice regulament care dezvoltă prevederile acestor regulamente.

Ultima actualizare Iunie 2018

Despre facultate

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Citeste mai mult

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Citește mai puţin
Santa Cruz de Tenerife