Facultatea de Comunicare Socială își propune să dezvolte atât specialiști în domeniul comunicării, științific oameni competenți și educați, care doresc să se angajeze și să integreze mesajul Evangheliei în noua cultură creată prin intermediul moderne de comunicare (...) cu limbi noi, tehnici noi și noi comportamente (cf. John Paul al II-lea, Redemptoris missio, 37), pentru a identifica ce beneficii și ce pericole ar putea prezenta această cultură a identității și a valorilor africane.
Pentru a-și atinge obiectivele, Facultatea oferă studenților care participa la cursuri de formare, sală de clasă, practice și umane, prin învățăturile sale bogate, laboratoare și studiouri profesionale, numeroase ateliere de lucru, seminarii și conferințe; de formare care își propune să realizeze absolvenților săi următoarele sarcini:
a) pentru informații
aduna documentație utile cu privire la un subiect, și să facă o analiză relevantă și obiectivă a problemelor actuale.
b) în animație:
să pregătească și să efectiv o întâlnire - să participe activ la viața unui grup promovează participarea altora - pentru a încuraja construirea de relații.
c) în mass-media:
dezvoltarea de mesaje eficiente pentru diferite grupuri țintă - vorbesc în public în mod eficient - servi ca secretar de presă și dețin o organizație de știri, - să organizeze și să conducă o emisiune de radio sau de televiziune.
d) în opinia publică:
pentru a aprecia calitatea unui sondaj - a superviza un sondaj
e) pentru lucrarea de comunicare și evanghelizare:
expune în mod corespunzător liniile generale ale doctrinei creștine - aduce o perspectivă creștină asupra evenimentelor curente, - exprimă sensul simbolic și etică creștină în transmiterea cunoștințelor religioase.
Studentul acestei facultăți trebuie să dezvolte onestitate științifică pentru a intra în lumea interioară a celuilalt, o minte analitică capabil de a obține esența unui mesaj, o cultură generală alimentată de o bună cunoaștere a mediului, un interes împins pentru limbi și limbile și o adaptabilitate mare.
Se va dezvolta, de asemenea, capacitatea de a populariza de predare mass-media a Bisericii, capacitatea de a dezvolta și desfășura programe de educație publică, și să organizeze campanii de sensibilizare cu privire la acțiunile de dezvoltare . Studiile de referință sunt repartizate pe cinci ani, 3 ani de absolvent și 2 ani de licență. Programul de studii sociale Comunicații poate fi completat de către unul dintre agregarea învățământului secundar de nivel superior (organizat de Departamentul de agregare a învățământului secundar de grad mai mare, care funcționează în cadrul Facultății de Filosofie UCC), care dă dreptul licențiatului de a preda în școlile secundare.
La nivel postuniversitar, studenții pot dobândi clasele absolvent de Studii Avansate, doctor și membru al învățământului superior în Comunicații Sociale.
Oportunități.
La finalul formării, un absolvent în Comunicații Sociale vor lucra în domenii cum ar fi informații (analist și interpret de zi cu zi și presa de specialitate, ofițer de presă), relații publice (consultant de politica de comunicare, proiectant în proiecte de comunicare), marketing (promovarea produselor și a serviciilor), sectorul cultural (facilitator, formator și comunicare socio-educativ de specialitate), sectorul politic (consilier, politicieni consultant), sectorul educație și cercetare (predare în liceu, la universitate și în instituții de învățământ superior, lucru într-un centru de cercetare de comunicare).