Doctor în studii media și comunicare
Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK)
Informatie cheie
Locația campusului
Prague, Republica Cehă
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
Amestecat, În campus
Durata
4 years
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 500 / per year
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Contactează şcoala
Introducere
Programul de studii doctorale Studii media și comunicare este conceput pentru candidații care sunt profund interesați de următoarele subiecte sau teme conexe:
- Studii Media
- Studii de jurnalism
- Comunicare politică
- Construcția socială a realității
- Studii de discurs
- Jurnalism vizual
- Jurnalism sportiv
- Istoria mass-media
- Comunicare strategică, marketing și PR
- Inteligență artificială și mass-media, Big Data, algoritmi
- Studii culturale
- Studii de public
- Studii participative
Programul de studiu pregătește studenții pentru munca academică independentă în domeniul comunicării, mass-media și studii de marketing la universități, cu cunoștințe substanțiale de comunicare și teorii și metodologii media.
De ce să studiezi?
Studiul contribuie la gândirea critică cu privire la natura societăților moderne și târzii, la natura oportunităților și riscurilor proceselor de comunicare la nivel de societate și la schimbările în instituționalizarea lor în trecut și în prezent.
Institutul nostru este singurul din Republica Cehă care oferă un domeniu de studii doctorale specializat exclusiv în studii media. Fiecare doctorand devine automat membru al ECREA, una dintre cele mai importante organizații profesionale din domeniu. Institutul nostru construiește în mod sistematic o rețea de contacte cu universități străine, pe care studenții la doctorat o pot folosi pe scară largă
Activitățile de cercetare de la ICSJ se concentrează pe următoarele domenii, printre altele:
- Dezvoltarea mass-media, poziția lor în societate și relația lor cu alte instituții sociale, dintr-o perspectivă istorică (cu accent pe perioada 1918-1989) și dintr-o perspectivă contemporană;
- Starea și rolul jurnalismului și acoperirea jurnalistică a realităților sociale, inclusiv formele alternative de jurnalism (și mass-media);
- Starea și rolul comunicării strategice și al comunicării / marketingului politic;
- Construcția discursiv-ideologică și mediatizată a realităților sociale, precum mediul și natura, migrația, națiunea și polisul, viața casnică și de zi cu zi, istoria și memoria și tehnologia;
- Comportamentele publicului și interpretările publicului asupra conținutului media.
Comitetul de studiu
Consiliul de studiu monitorizează și evaluează studiile doctorale, coordonează planificarea conținutului studiilor și evaluează implementarea programului de doctorat.
- aprobă planul individual de studiu al studentului, subiectele disertației și propune decanului numirea sau înlăturarea conducătorului
- evaluează studiul studenților individuali, în special prin aprobarea evaluărilor elevilor și a modificărilor planului individual de studiu al elevului
- înaintează decanului propuneri de oponenți ai tezelor de doctorat și componența comitetului pentru examinări de doctorat de stat și susținerea tezelor de doctorat
Galerie
Admitere
Oportunități de carieră
Absolventul programului de doctorat de Studii Media și Comunicare înțelege și poate aplica o gamă largă de metode analitice pentru a studia comunicarea și mass-media, inclusiv producția media, produsele media și conținutul, publicul și utilizatorii. Sunt experți care pot contextualiza procesele de comunicare și mediere, din punct de vedere istoric, social, politic și cultural. Ei sunt, de asemenea, capabili să sintetizeze cunoștințele din științele sociale și umaniste și să interpreteze tendințele actuale în comunicare și dezvoltarea mass-media.
Absolvenții de doctorat sunt pregătiți pentru cariere academice în Republica Cehă și în străinătate și pentru angajare ca analiști de comunicare și media în centre de cercetare aplicată, centre de studiu și departamente. În calitate de oameni de științe sociale, ei pot lucra în institute ale Academiei de Științe a Republicii Cehe sau în alte locuri de muncă științifice. Ei pot acționa și ca analiști ai proceselor de comunicare în sfera politică sau comercială.