Doctor în dezvoltare psihologică, învățare și sănătate
Santiago de Compostela, Spania
DURATA
3 Years
LIMBI
Spaniolă, Galician
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Oct 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 200 / per year
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Acest program de doctorat are un caracter interuniversitar și implică cercetători de la universitățile din A Coruña și Santiago de Compostela. Cercetătorii de la universitățile din Barcelona, Oviedo și Valencia, precum și Institutul Gerontologic Matia (INGEMA) sunt, de asemenea, integrați în echipele lor.
Programul întâmpină peste 30 de cercetători și este structurat în jurul a două linii de cercetare:
- Linia A „Cercetare în psihologia dezvoltării și educației”
- Linia B „Psihologia sănătății”
Obiectivul fundamental al programului este dezvoltarea competențelor de investigație în domeniile legate de două linii de cercetare care sunt propuse și echipele care le alcătuiesc (adică gestionarea bazelor de date și revizuirea documentară, planificarea și implementarea proiectelor experimentale, evaluarea psihologică și informațiile) colectarea, analiza calitativă și cantitativă a datelor, redactarea și apărarea rapoartelor științifice și munca în echipă multidisciplinară în grupuri naționale și internaționale).
Linia A reunește cinci echipe de cercetare care își concentrează activitatea de cercetare pe:
- Achiziționarea limbajului și evaluarea și intervenția în tulburările lor
- Îmbunătățirea proceselor de învățare, evaluarea dificultăților acestora și intervenția psihologică în nevoile educaționale specifice care decurg din acestea
- Factorii care condiționează dezvoltarea psihosocială și performanța academică la vârsta adultă emergentă sau la tineret și prevenirea dezechilibrelor în această perioadă
- Evaluarea și intervenția în afectarea cognitivă și funcțională a îmbătrânirii și a demențelor, în special Alzheimer.
Linia B este alcătuită din cercetători din domenii de cunoaștere a metodologiei științelor comportamentale; Personalitate, evaluare și tratamente psihologice; Psihobiologie; Psihologie de bază; și Psihologie socială. Acești cercetători își dezvoltă activitatea, printre altele, în domeniile mișcărilor sociale, efectele neuropsihologice ale toxinelor, analiza mișcărilor sociale și a comportamentelor de risc, psihologia mediului și terapia familială.
domenii de cercetare
- Dezvoltarea psihosocială și performanța academică la vârsta adultă în curs de dezvoltare
- Dezvoltarea limbajului: achiziție și tulburări
- Cercetare psihologică în îmbătrânire și demență
- Cercetări privind învățarea academică și dificultățile acesteia în contexte educaționale
- Dificultăți de învățare și nevoi educaționale specifice
- Psihologia Sănătății
Galerie
Studenți ideali
Candidații care urmează să fie admiși în Program vor avea acces preferenţial atunci când au promovat cel puţin 60 ECTS la una dintre următoarele diplome de master:
- Master în Gerontologie (Interuniversitar: UdC, USC)
- Master în Inovare, Orientare și Evaluare Educațională (UdC)
- Master în Intervenție în Handicap și Dependență (UdC)
- Master Oficial în Studii Avansate despre Limbă, Comunicare și Patologiile acestora (Interuniversitar: UdC, USC, USAL).
- Master în Predarea Învățământului Secundar Obligatoriu și Bacalaureat, Formare profesională și Predare a limbilor străine (UdC/USC).
- Master în Psihologie Aplicată (UdC)
- Master în Psihogerontologie (Interuniversitar: USC, UV, USAL, UB).
- Master în Intervenție în Dezvoltarea Psihologică și Învățare (USC).
De asemenea, vor avea preferință pentru accesul la program studenții cu diplomă DEA obținută prin programe dispărute sau în dispariție legate de departamentele de Psihologie a dezvoltării și educației (USC și UdC) și Psihologie ale UdC.
În ceea ce privește nivelul de cunoștințe de limbă cerut, atât UdC, cât și USC stabilesc că studenții trebuie să aibă un nivel de cunoștințe de limba engleză B1 acreditat prin documentație în raport cu Cadrul european comun de referință pentru limbi străine. Pentru studenții care își desfășoară șederea în centre de cercetare din străinătate din cadrul PD se stabilesc următoarele niveluri de cunoștințe:
- Franceză sau engleză: nivel minim B2.
- Germană Nivel minim B1.
- Italiană: nivel minim A2.
- Portugheză: nu este necesară nicio cerință lingvistică.
Nivelul necesar de cunoștințe lingvistice poate fi acreditat după șederea de cercetare în termen de 1 an.
Studenți străini:
Absolvenții îl vor putea accesa conform sistemelor de învățământ străine, fără a fi nevoie de aprobare, după verificarea de către Universitate că aceasta acreditează un nivel de pregătire echivalent cu diploma de master universitar oficial spaniol și că dă dreptul țării care eliberează diploma de a accesa .la studii de doctorat. Această admitere nu va presupune, în nici un caz, omologarea gradului anterior al căruia se află cel interesat sau recunoașterea acestuia în alte scopuri decât accesul la studiile doctorale.
Admitere
Curriculum
activități de formare
- Gestionarea bazelor de date și a resurselor documentare electronice (USC) E3111A01
- Cursuri de formare a utilizatorilor (UDC) E3111A02
- Prezentarea publică a lucrării de revizuire privind stadiul tehnicii la tema de cercetare E3111A03
- Pregătirea și prezentarea unei comunicări științifice orale și/sau a unui poster la o întâlnire științifică națională sau internațională cu subiecte legate de tema de cercetare E3111A04
- Pregătirea și prezentarea comunicării științifice orale la o întâlnire științifică internațională cu subiecte legate de tema de cercetare E3111A05
- Prezentarea publică a progresului în munca de cercetare E3111A06
- Sejururi în centre de cercetare naționale sau străine cu cercetători de prestigiu în domeniul de cercetare ales E3111A07
- Pregătirea și acceptarea articolelor științifice în publicații cu impact JCR E3111A08
Complementări de antrenament
- Proiecte de cercetare aplicate psihologiei sănătății P2151201
- Modele multivariate de analiză a datelor aplicate psihologiei sănătății P2151202
- Îmbătrânire și dezvoltare personală și emoțională P2171101
- Îmbătrânire și dezvoltare socială P2171102
- Modificări cognitive în îmbătrânirea normală și patologică P2171103
- Bazele psihobiologice ale îmbătrânirii normale și patologice P2171104
- Evaluare și intervenție funcțională și cognitivă P2171105
- Evaluare și intervenție clinică în tulburările mintale ale îmbătrânirii P2171106
- Evaluare neuropsihologică și intervenție în demență și alte tulburări P2171107
- Evaluare și intervenție psihosocială și educațională P2171108
- Bioetică și deontologie P2171202
- Metodologii cantitative și calitative în cercetarea psihogerontologică P2171204
- Metode și modele în cercetarea lingvistică P3321101
- Analiza cazurilor practice printr-un pachet statistic P3321102
CAPD va evalua adecvarea pregătirii candidaților care pot dovedi că au obținut cel puțin 60 ECTS într-un alt master oficial dacă sunt locuri libere după admiterea preferențială a studenților. CAPD va analiza profilul de pregătire al doctoranzilor ținând cont de pregătirea lor universitară și postuniversitară și, în virtutea liniei de cercetare în care se înscriu, va stabili complementele de pregătire specifice (CF) pe care trebuie să le urmeze doctorandul. oferta disponibila.
Complementele de formare vor fi stabilite pentru fiecare doctorand luând în considerare trei domenii de bază de formare: Proiecte și metode de cercetare, Analiza datelor și Gestionarea bazelor de date și pregătirea rapoartelor științifice.
Rezultatul programului
Obiectivul fundamental al programului este de a dezvolta abilități de cercetare în domeniile legate de cele două linii de cercetare propuse și de echipele care le compun (adică, managementul bazei de date și revizuirea documentară, planificarea și implementarea proiectelor experimentale, evaluarea psihologică și colectarea de informații, analiza calitativă și cantitativă a datelor, redactarea și apărarea rapoartelor științifice și lucrul în echipă multidisciplinar în grupuri naționale și internaționale).