
Doctorat in
Curs de doctorat în cercetarea cursului vieții
University of Florence

Informatie cheie
Locația campusului
Florence, Italia
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
Amestecat
Durata
3 years
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
Contactează şcoala
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Contactează şcoala
Introducere
Doctoratul. programul în Life Course Research încurajează studiul cursurilor de viață și a evenimentelor semnificative care le modelează dintr-o perspectivă holistică și transdisciplinară. Programul stabilește o alianță între savanți din domeniile biomedical, psihologic și socio-demografic.
Programul de doctorat în Cercetarea cursului de viață va pregăti o nouă generație de savanți cu înaltă calificare, bazându-se pe o abordare bazată pe dovezi, cu un accent puternic pe metodele cantitative și analiza datelor.
Caracteristicile unice ale doctoratului. program în cercetarea cursului de viață:
- Identitate mai degrabă tematică decât disciplinară
- Natura super-departamentală și super-regională a Consorțiului pentru a depăși fragmentarea abordărilor locale
- Structură de predare pe mai multe niveluri alimentată de un mare consorțiu științific
Premisele teoretice ale programului de doctorat
Perspectiva cursului vieții permite un studiu cuprinzător al modului în care evenimentele care marchează viața indivizilor în fazele lor cheie de dezvoltare și declin se manifestă și se schimbă în timp și spațiu.
Trei principii oferă fundamentul abordării noastre holistice a studiului cursului vieții:
- Contingențe cumulate: experiențele anterioare (inclusiv cele din uter) modelează statutul actual al unei persoane în diferite domenii de viață (sănătate, mobilitate geografică, familie, muncă și poziție socioeconomică);
- Vieți legate: evenimentele dintr-un singur domeniu de viață (boală, pierderea locului de muncă, divorț) pot influența toate celelalte domenii;
- Perioada și contextul istoric: perioada și contextul în care indivizii trăiesc influențează probabilitatea, momentul și succesiunea tranzițiilor cheie ale cursului vieții.
Cursul vieții unui individ nu trebuie considerat un lanț arbitrar de evenimente. Mai degrabă, pe măsură ce experiențele se succed, oamenii sunt din ce în ce mai direcționați către anumite traiectorii, iar alte opțiuni scad în probabilitate sau devin complet închise. Factorii de nivel micro (indivizi), mezo (de exemplu, gospodării, furnizori de îngrijire, organizații de voluntariat și firme) și macro (societate, instituții) sunt toți esențiali.
Asigurăm sinergii prin proiectare, deoarece Programul de doctorat în cercetarea cursului de viață încorporează perspective transdisciplinare care îmbină aspectele biomedicale, psihologice și sociodemografice. Programul de doctorat în cercetarea cursului de viață va pregăti o nouă generație de studenți capabili să trianguleze concepte și metode din aceste abordări diferite pentru a descurca dinamica cursului vieții.
Programul de doctorat în cercetarea cursului de viață se va baza și va implementa o abordare bazată pe dovezi, cu un accent puternic pe metode cantitative și analiza datelor. În plus, abordările calitative pot dezvălui perspective importante asupra oportunităților și provocărilor cu care se confruntă indivizii.
Ce oferă
- burse de 3 ani
- O structură de predare pe mai multe niveluri cu cursuri online și în prezență la University of Florence și universitățile gazdă
- 30 de credite de predare disciplinară și transdisciplinară
- Școli de iarnă și de vară dedicate
- Până la 12 luni dintr-o perioadă de cercetare în străinătate
Burse și finanțare
- Fiecare bursă este asociată cu un subiect general prestabilit.
Prin selectarea temei, candidatul selectează și Universitatea gazdă care finanțează bursa, deci unde își va dezvolta teza de doctorat. - Pentru a aplica pentru o bursă, candidatul trebuie să pregătească un proiect de cercetare în concordanță cu tema generală pre-specificată asociată cu bursa.
- Proiectul de cercetare trebuie să urmeze șablonul oferit.
- Candidații pot aplica pentru mai multe burse, cu condiția să prezinte un proiect de cercetare pentru fiecare subiect.
- Bursa se atribuie pe baza evaluării proiectului de cercetare prezentat și a unui examen oral.
Curriculum
Curriculum biomedical
Acest curriculum își propune să studieze aspectele biomedicale legate de vârstele critice ale vieții de la naștere până la moarte, dezvoltându-se pe un drum de la copilărie, adolescență și viața adultă și senilă.
Ph.D. studenții care urmează acest curriculum își vor desfășura cercetările în trei domenii posibile: abordarea mecanismelor biologice, abordarea factorilor de risc și de prevenire și abordarea aspectelor clinice și de prognostic, inclusiv aspectele farmacologice și aspectele de management organizațional.
Studiul în aceste trei domenii poate include metodologii și instrumente din biologie biochimică, biologie moleculară, fiziologie, farmacologie și medicină (pediatrie, medicină internă, neurologie, geriatrie și epidemiologie), cu un accent puternic pe coexistența diferitelor abordări. şi integrarea lor cu aspecte socio-demo-psihologice.
O atenție specială va fi acordată problemei îmbătrânirii sănătoase și bunăstării psihofizice pe tot parcursul vieții. Activitățile de cercetare pot include, printre altele, activități de laborator (in silico, in vitro, in vivo), studii clinice (observaționale sau experimentale), studii etiologice populaționale și studii funcționale. De asemenea, vor fi subliniate o abordare de gen și un accent pe inegalitățile în materie de sănătate.
Curriculum psihologic
Acest curriculum își propune să studieze cu tehnici riguroase de analiză cantitativă și calitativă traiectoriile de dezvoltare, procesele de continuitate și discontinuitate în dezvoltare de la concepție până la moarte, precum și factorii individuali, contextuali și macrosociali care pot explica căile adaptative și dezadaptative în cursul vieții.
Se va acorda o atenție deosebită rolului factorilor de risc și de protecție, mecanismelor de continuitate și discontinuitate și proceselor de reziliență și vulnerabilitate. Un accent teoretic și metodologic important va fi pus pe multidirecționalitatea proceselor, cu o atenție deosebită asupra faptului că schimbările de dezvoltare pot diferi în momentul sau debutul schimbării, în direcția și ratele schimbării sau o combinație de sincronizare, direcție și rate. de schimbare.
Aceste probleme vor fi investigate printr-o abordare teoretică și empirică multidimensională cu aplicarea metodelor de analiză pe mai multe niveluri și proiecte de cercetare longitudinală.
Curriculumul va aborda în mod specific tranzițiile copilăriei, maturității și îmbătrânirii cu privire la sarcinile de dezvoltare ale acestor diferite etape și procesele tipice și atipice ale ciclului de viață.
Curriculum socio-demografic
Acest curriculum abordează cauzele și consecințele tranzițiilor cheie în cursul vieții indivizilor (de exemplu, familie și fertilitate, migrație, educație și angajare) și interrelațiile lor cu dinamica economică, socială și politică.
Abordarea va fi eminamente interdisciplinară, astfel încât conceptele și instrumentele demografiei și statisticii sociale vor fi îmbogățite cu contribuții din sociologie și alte științe sociale.
În special, curriculumul abordează: fertilitatea și fecunditatea; dinamica familiei; sănătate și mortalitate; îmbătrânire; migrația internă și internațională; și relațiile dintre dinamica populației și factorii biologici, de mediu, culturali, instituționali, economici și sociali. Aceste probleme sunt abordate atât prin analiza evoluției și tendințelor agregatelor demografice (analiză macro), cât și prin aprofundarea mecanismelor care stau la baza comportamentelor pe parcursul vieții (microanaliza) dintr-o perspectivă comparativă în timp și spațiu.
Studiul cursurilor de viață se va baza pe aplicarea unor tehnici statistice riguroase: analiza longitudinală și pe mai multe niveluri și abordările cauzale și experimentale vor fi instrumentele metodologice de bază. În plus, un accent puternic este acordat metodologiilor de proiectare a anchetelor și de colectare, prelucrare, analiză și integrare a datelor din surse diferite și de natură diversă (de exemplu, date textuale, relaționale, audiovizuale, geo-referințe).
Oportunități de carieră
- Universități și institute de cercetare publice și private
- Dotări ale Sistemului Național de Sănătate, laboratoare și clinici de specialitate publice și private
- Organizații publice, private sau non-profit de servicii personale
- Companii farmaceutice, chimice și biotehnologice
- Centre sau laboratoare de cercetare de diagnostic publice și private
- Companii de asigurari si consultanta
- Servicii de comunicare științifică și diseminare a temelor legate de cursul vieții
- Fundații care finanțează cercetarea în domeniile biomedical, psihologic și socio-demografic