University of Latvia
Introducere
Despre
Universitatea din Letonia a fost fondată în 1919 și în prezent, cu cei peste 15 000 de studenți, 6 facultăți și peste 20 de institute de cercetare și centre de studiu independente, este una dintre cele mai mari universități de cercetare cuprinzătoare și de conducere din Țările Baltice. Universitatea oferă mai mult de 140 de programe de studii academice și profesionale acreditate de stat.
La Universitatea din Letonia, cercetarea se desfășoară în peste 50 de domenii de cercetare care reprezintă patru domenii principale de cercetare: științe umaniste, științe naturale, științe sociale. Universitatea din Letonia acordă o mare atenție dezvoltării colaborării internaționale.
Universitatea din Letonia acordă o mare atenție dezvoltării colaborării internaționale pentru a-și promova identitatea la nivel internațional și pentru a consolida reputația universității la nivel mondial. Până în prezent, Universitatea din Letonia a semnat 253 de acorduri bilaterale la nivel mondial și mai mult de 1046 de acorduri cu 446 de instituții din 32 de țări europene în cadrul programului ERASMUS+. Atât studenții care sosesc, cât și cei care pleacă folosesc unul dintre acordurile de mobilitate studențească disponibile: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, acorduri bilaterale și acorduri între țări.
QS World University Ranking
În acest an, Universitatea din Letonia (UL) a fost clasată printre 4% Universități de top din lume în cadrul QS World University Rankings, ocupând acum locul 801-850. În cadrul QS WUR Ranking By Subject a ocupat locul 401-450.
Managementul calității la Universitatea din Letonia
Datorită faptului că fiecare are o înțelegere diferită a subiectului calității, de-a lungul timpului au apărut diverse definiții ale acestui termen. Aceste definiții acoperă diferite domenii – de la calitatea produselor până la managementul organizației. În cadrul proiectului „Asigurarea calității în învățământul superior” al Programului UE Phare în mai multe țări în învățământul superior, a fost publicat Manualul de asigurare a calității pentru învățământul superior. Autorii Manualului oferă puține concepții despre calitate, care sunt cele mai relevante pentru învățământul superior, și anume:
1) Calitatea ca excelență – scopul concepției este să depună eforturi pentru a fi cel mai bun.
2) Calitatea ca „adecvare la scop” – calitatea ceva pentru un anumit scop.
3) Calitatea ca transformare – în timp ce obiectivele și punctele de vedere ale studenților se schimbă, universitatea este capabilă să varieze cu ele și să le atingă nevoile, adică să se adapteze.
4) Calitatea ca prag - universitatea stabilește anumite norme și criterii. Orice unitate care atinge sau depășește aceste norme și criterii este considerată de calitate.
5) Calitatea ca standarde minime - o definiție largă a cunoștințelor, abilităților și atitudinilor dorite ale absolvenților.
6) Calitatea ca îmbunătățire – universitatea ar trebui să se îmbunătățească continuu.
Pentru a asigura calitatea la fiecare nivel al organizației, universitatea ar trebui să stabilească un sistem adecvat de management al calității.
Prioritatea asigurării calității în învățământul superior este enunțată atât de legislația și practicile europene ( comunicatul Bergen - Standarde și Orientări pentru Asigurarea Calității în Spațiul European al Învățământului Superior), cât și de legislația statului leton. Aceste documente subliniază necesitatea implementării sistemului intern de asigurare a calității în universități.
Departamentul de management al calității și audit este responsabil pentru dezvoltarea și implementarea sistemului de asigurare a calității în UL.
Galerie
Programe
- Doctor în Științe ale Naturii
- Doctorat Factori umani, securitate și sănătate în muncă
- Doctorat Istorie și Arheologie
- Doctorat Studii de limbă și cultură
- Doctorat în Informatică și Matematică
- Doctorat în Teologie și Studii Religioase
- Doctorat în economie și afaceri - Economie și management
- Doctorat în Științe ale Educației
- Doctorat Științe sociale