Charles University Faculty of Education

Introducere

Citește Descrierea Oficială

O Facultatea de Educație este una dintre cele șaptesprezece facultăți asociate sub umbrela Universității Charles din Praga. Scopul său principal este de a instrui profesorii și alte categorii de personal pedagogic pentru toate tipurile de școli și sisteme școlare, la diferite niveluri de studiu (licență și master) și formulare. În timp ce alte cinci facultăți din cadrul Universității Carol sunt, de asemenea, calificate în mod oficial pentru a instrui profesori, ceea ce face ca la Facultatea de Educație unică este durata și complexitatea concentrării sale educaționale. Facultatea oferă pre-nivel universitar și formarea continuă a profesorilor de servicii în următoarele domenii: Umanistice, Științe sociale, Artă Educație, Educație fizică, matematică și științe ale naturii.

Facultatea este în prezent de formare de aproximativ 4200 de studenți din ambele BA și programe de studii de masterat, plus aproape 10 000 de studenți predate într-o gamă largă de forme combinate ale programelor de studiu, în principal, ca o parte a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice.

Facultatea este, de asemenea, deschis pentru studenții străini cu taxă, care se pot înscrie la programe predate în limba engleză. Facultatea participă la programul internațional Erasmus Mundus care vizează facilitarea mobilității studenților și cadrelor didactice.

Programele de studii de licență și masterat

În 2006, facultatea a adoptat sistemul de credite ECTS, care este recunoscut în toate țările UE și, prin urmare, permite o mobilitate mai ușoară studenților în cadrul UE. Cel care studiază Facultatea de Educație studiază în mod tipic o combinație de două discipline.

programe de studii de licență

Programul de studiu BA 3 ani, își propune să ofere studenților cunoștințe substanțiale în cele două subiecte alese, dar aceasta nu constituie un grad didactic - absolvenții BA nu sunt calificate în mod oficial pentru a preda. Acesta este motivul pentru care structura de cursuri obligatorii și opționale oferite în cadrul programului este adaptat într-un mod care se acumulează experiența profesională în disciplinele alese mai degrabă decât abilitățile educaționale și competențele didactice ale studenților. Programa analitică BA include, prin urmare, numai câteva cursuri în discipline pedagogice și psihologice. Cu toate acestea, programa include, de asemenea, o practică obligatorie de predare motivaționale, care ar trebui să ajute elevii să decidă dacă doresc să continue în studiul de follow-up MA pentru a câștiga un grad didactic.

Programe de studii de master

Absolventii programului de follow-up MA 2 ani va fi dobândit competențe substanțiale în domeniul profesional acoperite de cele două subiecte principale ale alegerii lor și, în plus față de aceasta, ei vor de asemenea, s-au dezvoltat pedagogice, competențele psihologice și didactice, crucial pentru orice profesie didactică. Astfel, în afară de cursuri obligatorii și opționale, care caută să se solidifice expertiza profesională a studenților, programa AM include, de asemenea, adaptate în mod specific cursuri didactice și o practică pedagogică de student cu drepturi depline, toate acestea sunt integrate într-un sistem organic și interconectate. Absolvent al studiului MA follow-up este pe deplin calificat pentru a preda în învățământul primar și secundar superior.

istorie

O Facultatea de Educație la Universitatea Charles la Praga a fost fondată în noiembrie 1946, pe baza unul dintre primele decrete prezidențiale care urmează să fie adoptată după restabilirea statului independent al Cehoslovaciei, și, de asemenea, la legea recent adoptată, care a urmărit să stabilească facultăți de învățământ la toate universitățile din acea zi, la . Acesta a fost punctul culminant al eforturilor de a asigura studii universitare substanțiale pentru cadrele didactice de la toate nivelurile, atât primare cât și secundare de durată. Facultatea de Educație la Universitatea Charles a fost deschis oficial pe 15 noiembrie 1946, in Rudolfinum Praga (Casa Artiștilor), iar lansarea festivă au participat presedintele ceh, dr Edvard Beneš.

Cu toate acestea, reforma 1953 școala a reușit dezmembrarea toate facultățile cehe de învățământ. Instituția nou înființată pentru formarea profesorilor de discipline generale a fost numit Universitatea Pedagogică - Școala Superioară de Pedagogie.

Totuși, o altă reformă a sistemului educațional ceh (realizat în 1959), a dat naștere la institutele pedagogice din Praga și Brandýs nad Labem, care au fost concepute pentru a instrui profesori primari, în timp ce viitori profesori de liceu trebuiau să studieze subiectele lor de bază la diferite facultăți, așa cum a fost cazul înainte de 1946. Facultățile cehe de învățământ nu au fost restabilite până în 1964. Este demn de menționat faptul că profesorii de liceu de artă, muzică și educație fizică au fost instruiți inițial la alte facultăți de la Universitatea Charles respective, în timp ce unele alsoattending pedagogice și psihologice cursuri la Facultatea de Educație.

La mijlocul anilor 1970 a văzut unificarea și fuzionarea rețelelor de formare a cadrelor didactice din învățământul primar și secundar și extinderea duratei de studii proprii de până la 5 ani. Acestea au fost mai degrabă vremuri nefericite, cat mai multe departamente au fost demontate sau anexate la diverse alte facultăți.

De-a lungul celor 50 de ani de existență a Facultății, a unui număr de experți demn de remarcat în diverse domenii de activitate au învățat în rândurile sale, cum ar fi Chiril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy și F. Vodička, pentru a menționa doar câteva.

Locații

Praga

Address
Pedagogická fakulta UK v Praze Street: Magdalény Rettigové 4
116 39 Praga, Praga, Republica Cehă